Babyactiviteit

hallo allemaal!

Ik loop momenteel stage op een kinderdagverblijf bij de baby’s van 0 tot 18 maanden.
Nu moet ik een activiteit bedenken waarbei ik rekening moet houden met diversiteit(verschillen).
Ik vind dit erg moeilijk omdat er naar mijn idee weinig verschillen zijn bij baby’s. pleaseee help me!!

Groetjes Quirina

Jeetje, dat is inderdaad niet makkelijk.
Ik denk dat je per kind moet kijken wat het leuk vind. Ik kijk persoonlijk bij mijn dochtertje wat haar aantrekt en probeer dit dan te stimuleren, en haar het speelgoed geven waar zij aan toe is. Bijvoorbeeld, zij vond toen ze heel klein was zingen al leuk, en dat deden we dan ook continue nmet bewegingen etc. Ze heeft dan ook best wel veel speelgoed dat muziek maakt. Nu gaat ze met 10 maanden het leuk vinden om haar speelgoed eten te geven met een lepel, dus heb ik voor kerst een pop voor haar gekocht. Balonnen vinden de meeste kinderen ook geweldig, want daar kan je heel veel verschillende dingen mee doen, (de ene gaat er mee gooien, de ander voetballen al kruipend, en weer een zit alleen maar op het blaastuitje te zuigen). Ook dingen in en uit een (speelgoed) doos doen, vind ze geweldig, Boekjes lezen en de geluiden van de dieren na doen, werkt ook goed. Nogmaals, probeer eens verschillende dingen en observeer hoe de kindjes daarop reageren, je zal zien dat het bij sommigen anders is.

Je kunt ook kijken naar hun persoonlijkheid. Zijn ze rustig, lees je een verhaaltje. Zijn het hele drukke kindjes, zet je een geweldig muziekje op en laat je ze dansen, op hun kontje of staan, raken ze ook hun energie kwijt. Er zijn kinderen die het leuk vinden om te friemelen. Geef ze wat kinderlijm en stukjes papier, om te plakken. Of lekkere klieder kontjes, laat ze lekker graaien in een bak verf en met hun handjes kunnen ze dan hele mooie tekeningen maken. Of lekker racen op een autootje.
Ze zijn natuurlijk wel klein en ze zullen het niet zo doen als jij denkt dat het hoort. Daar gaat het ook niet om. Ze zien, horen, voelen weer iets nieuws en het maakt niet uit wat het resultaat is, als ze maar plezier hebben.
Succes.

Groetjes Wiets

Ja super goed idee Wiets! Van dat verven enzo. Ik zou dat Emilie ook graag willen laten doen, alleen steekt ze nog echt alles in haar mond, ik ben een beetje bang dat handjes in lijn en verf misschien niet zo gezond is als ze dat in haar mond steekt. Hoe doe jij dat met Stijn??

Ik doe het nog niet thuis, ik heb nog geen lijm en verf in huis. Maar op het werk is hij al wel een beetje bezig. En het gaat ook echt wel eens naar zijn mondje, alleen is het niet schadelijk. Ik zal woensdag proberen te kijken wat voor spul het is, dan kun je het ook aanschaffen.

Groetjes Wiets

super! Dank je!

Handige tip voor het plakken;
vaak is moeilijk te zien waar wel lijm zit en waar niet.
Zelf maak ik altijd een jampotje met behangplaklijm aan voor meerdere keren.
In een plastic bakje doe ik wat lijm met een kloddertje verf, mag Sam dan zelf kiezen welke kleur. Zo kan je goed zien waar wel lijm zit en is het elke keer ook weer anders omdat de plaksel er anders uitziet.
Succes

anouschkarosa:

Wij gebruiken ook behagplaksel op het werk. Van de verf weet ik het nog niet…

Groetjes Wiets