Jeetje, dat is inderdaad niet makkelijk.
Ik denk dat je per kind moet kijken wat het leuk vind. Ik kijk persoonlijk bij mijn dochtertje wat haar aantrekt en probeer dit dan te stimuleren, en haar het speelgoed geven waar zij aan toe is. Bijvoorbeeld, zij vond toen ze heel klein was zingen al leuk, en dat deden we dan ook continue nmet bewegingen etc. Ze heeft dan ook best wel veel speelgoed dat muziek maakt. Nu gaat ze met 10 maanden het leuk vinden om haar speelgoed eten te geven met een lepel, dus heb ik voor kerst een pop voor haar gekocht. Balonnen vinden de meeste kinderen ook geweldig, want daar kan je heel veel verschillende dingen mee doen, (de ene gaat er mee gooien, de ander voetballen al kruipend, en weer een zit alleen maar op het blaastuitje te zuigen). Ook dingen in en uit een (speelgoed) doos doen, vind ze geweldig, Boekjes lezen en de geluiden van de dieren na doen, werkt ook goed. Nogmaals, probeer eens verschillende dingen en observeer hoe de kindjes daarop reageren, je zal zien dat het bij sommigen anders is.