Baby zwemmen

Ik ben erg benieuwd naar moeder of natuurlijk vaders die met hun kleintje zijn gaan babyzwemmen. Hoe vonden jullie het en op welke leeftijd zijn jullie ermee begonnen??

http://www.familievergouwen.nl

bij ons mag je met 3 maand pas babyzwemmen. Ik had er ook zo zin aan en toen mijn zoontje 3 maand was ben ik zo snel mogelijk naar het zwembad gegaan. Het is heel mooi echt waar ik kan het iedereen aan raden. je hebt dan ook echt contact met je kindje mijn zoontje vond het geweldig alleen op het einde dan krijg je golven je weet wel van golfslagbad dan valt hij zo in slaap en dat heb ik al zo vaak gehad dat hij in slaap viel.
Maar het is echt geweldig ik vind het echt een aanrader ik zou het zeker doen.

k jansen

Ik ben begonnen met een half jaar. Dan vinden ze het echt leuk. Die hele jonge babytjes doe je er vaak geen plezier mee.
Ik vond het echt heel leuk. Nika ook, en daar gaat het om. Ik heb altijd gezegt als ze er geen zin meer in heeft dan stop ik. Gelukkig is ze een echte waterrat. Totaal niet paniekerig met water. Ze stond ook al met zo’n 1 jaar gewoon onder de douche, dus leren ze er wel vertrouwd mee worden.

Onze dochter Evianne vond het super, we gingen al vanaf dat ze ongeveer 4 maanden was. GEWELDIG leuk. Elke keer een half uurtje en dan in een super zwembadje midden in het bos waar ze zuiveren op ozon en dus niet op dat vieze chloor. Evianne heeft er veel geleerd, ze is dus totaal niet bang voor water ( wat ook wel als nadeel heeft dat ze er zo in zou springen ) en ging meteen zowat toen we begonnen al mee onder de douche ook. Ze is ook niet bang voor water over dr hoogdje of als ze per ongeluk met dr koppie onder gaat. Wij vonden het zo leuk samen dat we de laatste cursus gewoon over hebben gedaan hahahaha samen met nog meerderen van die groep en daarna kregen we een brief of we ons alsjeblieft niet nog eens wilden opgeven zodat anderen ook de kans kregen om die cursus te volgen hahahahaha Jessin begint in Januari

Dit is een foto van Evianne onder water, ik heb er ook ergens eentje waar alle kindjes met ouders onder water erop staan.

whahahaaha net een disneyfiguurtje zo.

WAT EEN GAVE FOTO ASTRID!

Ik heb er nog eentje van alle kindjes onder water en nog eentje van haar alleen, ik zal morgen effe zoeken ( ben nu een beetje ziekjes )

Hoi Linda,

Ik heb absoluut een hekel aan alles wat met zwembad te maken heeft, maar toch ben ik gaan babyzwemmen 2 jaar geleden. Ons oudste dochtertje was toen 8 weken. Ik vind het super om te doen, verheug me elke week weer op de zwemles.

Hoorde nu trouwens dat ze adviseren om pas te gaan babyzwemmen als de baby het eerste DKTP-prikje heeft gehad.

Inmiddels doe ik al 2 jaar die zwemlessen. Mijn oudste dochtertje zit inmiddels op de peuterles (en heeft ook haar eerste puppydiploma al gehaald). Met mijn jongste dochtertje doe ik de babyzwemles (nog een paar maanden want over niet al te lange tijd loopt ze los en mag ze door naar peuterzwemmen).

Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland geregeld is, maar hier hebben we het volgende voordeel als we de peuterzwemlessen volgen: als het kindje alledrie de puppydiploma’s heeft gehaald, mag het zo door naar de gewone zwemles. Als je geen baby-/peuterzwemmen hebt gedaan, moet je kindje over het algemeen op een wachtlijst voor de gewone zwemles.

Een belangrijke reden waarom ik ben gaan babyzwemmen is dat wij in een wijk wonen waar heel veel waterpartijen zijn. Ik wil mijn kindjes zo snel mogelijk vertrouwd maken met water. Het is geen garantie dat dat ze ook echt redt in een noodgeval, maar misschien scheelt het in de eerste paniek na een onverwachte plens in de singel.

Dus Linda, ja, ga lekker babyzwemmen met je kleine mannetje want het is echt heel erg leuk! (zelfs als je zelf een hekel hebt aan zwemmen! Ik ben het bewijs!).

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

van de week heb ik cas meegenomen onder de douche en alhoewel hij normaal gesproken erg geniet om in een badje te gaan vond hij de douche helemaal niks. De buren moeten het gehoord hebben zo krijste hij!! MMMM toch nog maar eens goed over nadenken over dat baby zwemmen. maar deze mama houdt zelf heel veel van zwemmen… toch maar eens een keertje proberen

Babyzwemmem is iets anders dan douchen. De kindjes leren daar lanzaam aan en op spelender wijs om te gaan met water. Het gaat stap voor stap en aangezien hij blijkbaar nog niet eerder onder de douche is geweest, moet het voor hem een hele grote stap zijn geweest om zo ineens onder een douche te belanden.

mijn zoontje vind onder de douche gaan ook niet geweldig. Hij vind het badje mooier, maar babyzwemmen vind hij geweldig het is ook veel rustiger dan onder de douche. Ik zou het echt proberen, mijn zoontje vind het echt heel mooi. ik was een paar weken niet geweest omdat ik het veelste druk had en yannick ziek was geweest, maar ben gisteren heen geweest.

Ik dacht eerst ook zou hij het nog wel leuk vinden, maar hij vond het nog steeds leuk. alleen voor mij was het wat moeilijker hij begint steeds meer te bewegen dus moeilijker vast houden, maar is allemaal goed gekomen.
Ik ga volgende week weer trouw heen.

katinka