Hallo dames,
Ik ben alweer een tijdje niet op deze site geweest. In 2007 was mijn eerste dochter geboren en heb heel veel aan deze site gehad.
Nu in februarie dit jaar is mijn tweede dochtertje geboren. Gelukkig is het allemaal wat makkelijker met een tweede, toch vond ik het weer fijn om me weer aan te melden bij deze site.
Ik geef ook dit keer borstvoeding en meestal is dat op verzoek…al hebben we een aardig ritme te pakken. Nu is het wel zo dat ik vind dat mijn dochtertje overdag veel slaapt…of laat ik zeggen makkelijker dan in de nacht.
Zo heb ik al 3 dagen achter elkaar gehad dat ze rond 19:30 uur en 20:00 uur naar bed breng, na het badje of na een wasbeurt. Ze slaapt dan meestal tot 00:00 uur en een keer zelfs tot 02:00 uur. Ze is daarvoor dan vaak vanaf een uur of 16:00 uur wat wakkerder en doet dan alleen een paar hazeslaapjes. In de nacht komt ze echt bijna precies om de 3 uur of zelfs eerder…dat is op zich geen probleem…maar ze valt dan vaak zo moeilijk in slaap. Ik wieg haar overdag ook niet in slaap of zo…maar bij de eeste vermoeidheidstekenen leg ik haar ingebaker in bed. Ze huilt soms even…maar vaak gaat ze ook gewoon zo slapen. Het is alleen dat ze snachts zo moeilijk in slaap valt. S’nachts ligt ze bij ons in de kamer…ik heb dan alleen een nachtlampje aan. Overdag ligt ze op haar kamer…wel met de gordijnen half dicht…(had deze tip van Gina Ford, over kamer toch donker maken ook overdag zodat ze weten, donker is slapen). Ik doe geen luier verschoenen indien niet nodig…maar ze heeft toch wel vaak nog een poepluier…dus jah zal wel moeten.
In de morgen moet ik vaak om 07:00 uur eruit omdat de oudste naar school moet…Maria slaapt tot een uur of 15:00 uur echt bijna van voeding tot voeding en is vaak maar 1 uur wakker langer houdt ze het ook niet vol…ze valt gewoon in slaap. Dus wakker houden overdag lukt me niet…en vind het ook zo zielig. Pas later in de middag is ze wat wakkerder en slaapt ze wat minder.
Nu is mijn vraag: moet ik haar overdag toch wat wakkerder houden? Ik maak haar wel nog steeds wakker voor een voeding om de 3.5 uur als ze zelf niet komt…omdat ik bang ben dat ze anders overdag echt te kort krijgt en in de nacht gaat inhalen…
Sommige dingen blijven vind ik moeilijk ook al is het een tweede…ik hoor graag van jullie…
Dank,
Vartien
(maria is geboren op 28-02-2012, ze is dus nu 1.5 maand)
[img]<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/hvXUp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” [img]
Gewijzigd door - vartien op 14 Apr 2012 12:25:27