Baby wisselt dag en nacht

beste mama’s,

mijn dochtertje is nu 4 weken oud en ik denk dat ze de dag en de nacht wisselt…
overdag drinkt en slaapt ze goed maar s’nachts wil ze meer eten en is ze veel wakker.

op advies van het cb krijgt ze nu nutrilon forte omdat ze zoveel vraagt. ze drinkt vaak een fles van 150 ml uit… ze weegt al 4615 kg dus dat is best veel.
ik probeer om haar overdag wat meer wakker te houden na de fles en als ze moe is gaat ze naar bed en slaapt ze ook…
s’nachts probeer ik zo weinig mogelijk licht aan te doen maar toch is ze dan klaarwakker, na de fles leg ik ze wakker in bed maar dan lukt het inslapen niet…
ze drinkt dan ook niet zoveel met gevolg dat ze om de 2 uur wakker wordt, het tutje wil ze niet dus ik weet niet wat ik nog meer kan doen???
daarnaast heb ik nog een dochterje van 2 die ook om 7 uur naast me staat.

hoe verloopt jullie dagschema (misschien kan ik daar iets aanpassen) of hebben jullie nog tips???

Liefs mama van Alicia en Fiorella

Allereerst, welkom op de site.

Als ze overdag in bed ligt, zijn dan de gordijnen open of dicht? Om te voorkomen dat een kindje dag- en nacht gaat verwisselen is namelijk het advies om overdag de gordijnen in het kamertje open te laten.

Verder, ik weet niet hoever ze voor of na de uitgerekende datum geboren is, maar anders zou een sprong ook nog weleens de oorzaak kunnen zijn. Zie het oei-ik-groei-boek.

Heb je de naam Fiorella trouwens uit de K3-film De Kattenprins?

Groetekes, Sje

Hoi,

Mijn dochtertjes is ondertussen al 6 maand oud, maar ook wij hebben dit meegemaakt.

Hoeveel woog ze toen ze geboren werdt?
Hoeveel flessen krijgt ze op een dag?
Laat je haar overdag slapen in een donkere kamer of juist in een lichte kamer? En verschoon je haar ook 's nachts? WIj hadden juist het advies gekregen 's nachts niet meer te verschonen.
En misschien een idee om in te bakeren? Bij ons hielp dat zo…na 1 nacht was er al zoveel verbetering.

Liefs, mama van Benthe

Benthe ¡03-03-'11¡

Haha iedereen vraagt of we de naam van de k3 film hebben maar dat is niet zo…
mijn man is italiaans dus daar hebben we de naam gevonden…

Fiorella woog bij de geboorte 3475 en drinkt toch een 7 keer op 24 uur…
overdag laat ik de gordijnen open of ze ligt in de box en dan hoort ze ook alle geluiden…
Ik heb geprobeerd om ze in te bakeren maar ze krijst net zo hard…

het kan idd misschien een sprongetje zijn want ze is helemaal uit haar doen…
zou het misschien helpen als ik haar een warm bad geef rond 10 uur s’avonds en dan haar laatste fles om 11 uur??

Ik zou haar sowieso niet elke dag in bad doen. Slecht voor het huidje.

Je zegt dat ze overdag in de box slaapt. Ze slaapt dus alleen slecht als ze in haar bedje ligt? Draai haar bedje eens een kwartslag of halve slag. Klinkt heel suf maar dat wil nogal eens wonderen doen.

En verder, slaap een nachtje met een spuugdoekje of hydrofielluier op je huid, leg de volgende dag die doek in het bedje van je dochtertje. Kan best dat ze dan wel slaapt omdat ze je dichtbij ruikt.

Groetekes, Sje

Hallo dames,

Ik ben alweer een tijdje niet op deze site geweest. In 2007 was mijn eerste dochter geboren en heb heel veel aan deze site gehad.

Nu in februarie dit jaar is mijn tweede dochtertje geboren. Gelukkig is het allemaal wat makkelijker met een tweede, toch vond ik het weer fijn om me weer aan te melden bij deze site.

Ik geef ook dit keer borstvoeding en meestal is dat op verzoek…al hebben we een aardig ritme te pakken. Nu is het wel zo dat ik vind dat mijn dochtertje overdag veel slaapt…of laat ik zeggen makkelijker dan in de nacht.

Zo heb ik al 3 dagen achter elkaar gehad dat ze rond 19:30 uur en 20:00 uur naar bed breng, na het badje of na een wasbeurt. Ze slaapt dan meestal tot 00:00 uur en een keer zelfs tot 02:00 uur. Ze is daarvoor dan vaak vanaf een uur of 16:00 uur wat wakkerder en doet dan alleen een paar hazeslaapjes. In de nacht komt ze echt bijna precies om de 3 uur of zelfs eerder…dat is op zich geen probleem…maar ze valt dan vaak zo moeilijk in slaap. Ik wieg haar overdag ook niet in slaap of zo…maar bij de eeste vermoeidheidstekenen leg ik haar ingebaker in bed. Ze huilt soms even…maar vaak gaat ze ook gewoon zo slapen. Het is alleen dat ze snachts zo moeilijk in slaap valt. S’nachts ligt ze bij ons in de kamer…ik heb dan alleen een nachtlampje aan. Overdag ligt ze op haar kamer…wel met de gordijnen half dicht…(had deze tip van Gina Ford, over kamer toch donker maken ook overdag zodat ze weten, donker is slapen). Ik doe geen luier verschoenen indien niet nodig…maar ze heeft toch wel vaak nog een poepluier…dus jah zal wel moeten.

In de morgen moet ik vaak om 07:00 uur eruit omdat de oudste naar school moet…Maria slaapt tot een uur of 15:00 uur echt bijna van voeding tot voeding en is vaak maar 1 uur wakker langer houdt ze het ook niet vol…ze valt gewoon in slaap. Dus wakker houden overdag lukt me niet…en vind het ook zo zielig. Pas later in de middag is ze wat wakkerder en slaapt ze wat minder.

Nu is mijn vraag: moet ik haar overdag toch wat wakkerder houden? Ik maak haar wel nog steeds wakker voor een voeding om de 3.5 uur als ze zelf niet komt…omdat ik bang ben dat ze anders overdag echt te kort krijgt en in de nacht gaat inhalen…

Sommige dingen blijven vind ik moeilijk ook al is het een tweede…ik hoor graag van jullie…

Dank,

Vartien

(maria is geboren op 28-02-2012, ze is dus nu 1.5 maand)

[img]<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/hvXUp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” [img]

Gewijzigd door - vartien op 14 Apr 2012 12:25:27

Hoi,

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!
Ik denk dat het heel normaal is dat een kindje van 1,5 maanden maar één uur tussen de voedingen wakker is. Ik geloof niet dat ze 's nachts langer gaat slapen als je haar wakker houdt.
Langer slapen komt vanzelf denk ik. Maar het is wel lastig dat ze zo moeilijk weer in slaap komt na de voeding. Dit herken ik van mij zoontje. Die viel ook niet aan de borst aan slaap en keek heel wakker om zich heen na de voeding. Ik legde hem dan wel in bed en stopte zijn speen telkens in zijn mond. Totdat hij sliep. Met een maand of 2 was het dag en nachtritme goed ontwikkeld en viel hij wel aan de borst in slaap.
Het is echt even doorbijten die nachten. Maar wordt vanzelf beter.

Ik denk zelfs dat je een kindje van die leeftijd niet eens wakker moet houden. Zo haal je juist hun eigen schema uit elkaar!
En als je een probeert om te voeden op verzoek, kan het best zijn dat ze het snachts ineens goed gaat doen hoor!
Ik zou het het proberen wel waard vinden!

Groetjes Manderijn.