Baby wilt zowel geen borstmelk als opvolgmelk!

Hallo iedereen,

Ik weet even niet meer wat ik kan doen… Mijn kind is over 2 dagen 8 maanden oud. Hij wilt ineens geen borstmelk meer. Probeer nu ook als hij de borst niet neemt, opvolgmelk te geven, maar dat weigert hij ook!

Ik geef hem sap, of water, en daar drinkt hij max 40 ml van… En dit gaat al dagen zo. Eten doet hij heel goed. Hij slaapt ook goed, alleen merk ik wel dat zn plasluiers oke zijn.

Moet ik me echt zorgen maken?? Heb net het CB gebeld, en wordt straks weer terug gebeld. Dit maakt mij wel zenuwachtig…

Groetjes,

kan met de 8maanden sprong te maken hebben. m’n schoonzus heeft hetzelfde probleem gehad. in principe geven ze aan dat je tussen de middag een boterham en dan bv of fv erbij moet geven. dit wou bij haar ook echt niet lukken omdat dochterlief veel liever boterhammen eet. dus nu geeft ze tussen de middag wat extra brood met wat te drinken (water of diksap geloof ik) en dan om 3 uur 's middag weer bv. misschien dat dit bij jou werkt, ik weet niet hoe je het nu doet hoor. maar dit werkte bij haar wel. SUCCES en probeer je niet al te ongerust te maken, komt vast goed.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi
Hier hetzelde probleem, Emma wil bijna geen melk drinken! heeft denk ik toch met de 8mnd sprong te maken. Zolang ze vrolijk/actief blijven en plasluiers hebben… geen zorgen mag een aantal dagen aanhouden. Als het langer dan 1,5 week duurt moet ik naar de HA (terug). In fruit en groente zit ook vocht, Tip; doe door de groente hap ook wat melk, hebben ze toch weer wat binnen.
En pap? hoe gaat dat?

groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hij zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Als je het boek niet hebt, haal het dan want het scheelt je een hoop onrust en onzekerheid.

Gouden tip nu: niks doen, want zo’n sprongetje moet vanzelf overgaan.

Groetekes, Sje

Morgan is ook met haar 8 maanden sprong bezig. Ik zeg net in een ander topic ik leg in haar buggy als we gaan wandelen een klein flesje diksap en als ze speelt kan ze daar ook bij. Zo drinkt ze af en toe wat, maar ze krijgt over de dag wel genoeg binnen samen met haar groente en fruit.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Het eerste wat ik ook dacht was: sprongetje! Gaat vanzelf weer over. Zolang z’n plasluiers oké zijn en hij verder niet ziek is, niets om je zorgen over te maken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi

Dat hebben wij ook even gehad. We gaven op het gegeven moment maar om de haverklap flesjes van 60cc, zodat hij toch maar wat binnen kreeg en zelfs die gingen niet leeg. Dus dan nog was het niet veel, maar beter iets dan niets.

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Ten eerste bedankt voor de reacties dames

Zijn schema ziet er als volgt uit:

06.00 uur borst (ging heel goed, maar nu drinkt hij maar aan 1 borst)
08.00 bordje pap
10.30 fruithapje
12.30 borst plus brood (borst wilt hij niet aannemen)
14.00 flesje sap (drinkt hij misschien maar max 40 ml)
15.00 tussendoortje (koekje of rijstewafel)
16.00/16.30 groentehap + toetje
19.00 probeer ik weer de borst te geven (neemt hij misschien maar 1 borst of helemaal niet) 20.00 bordje pap
20.30 - 06.00 uur slapen (en tussendoor in de nacht wordt hij ook nog eens een paar keer wakker)

*wat ik er even bij wil zeggen is dat ik tussendoor drinken probeer te geven, en hij drinkt niet veel, maar alle beetjes helpen denk ik maar.

Als het een sprong is dan moet ik er maar even doorheen bijten. Ik weet dat het wel goed zal komen met de tijd.

Gewijzigd door - Babyface op 23 May 2009 08:31:50

het lijkt mij zo veel. of ligt dat aan mij

hier 7 uur pap
9 uur fruit
12 uur boterham + fles
3 uur liga ofzo met sap
5 uur warm eten geen toetje
7 uur fles en naar bed

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

hoi
Ik vind het ook zoveel!
hier
8uur fles (nu even weinig SPRONG) normaal 180cc
10 fruit
12.30 brood
14.00 fles 150cc
15,00 tussendoortje
17.00 groente
19.30 fles/pap 180cc

en dat vind ik al veel!!! heb het gevoel dat ik alleen maar eten aan het geven ben

groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh ik vind 't wel mee vallen hoor, hihi.
Jens was ook zo’n vreetschuur en vrat ook alles. Toevallig zo’n zelfde schema als van Babyface, maar dan ipv borst de fles.
Hij zal het wel nodig hebben… Die ukkies hebben gelukkig zelf nog een natuurlijke rem erop zitten, dus vol=vol.

Lilypie 3rd Birthday Ticker

De mijne is echt een vretertje. Die blijft nog happen als zn bordje leeg is hehehe. Ik geef hem tot hij zelf niet meer wilt. Zo heb ik het met beide kinderen gedaan. En mijn eerste zoontje is echt ook een vretertje, maar hij is 89 cm en weegt 13,2 kilo. Dus vind ik zelf dat ik nooit teveel heb gegeven

I k wil sowieso wel van de borst af in de avond en alleen pap geven. Dat heb ik dus gisteren gedaan. Wij hebben samen gedoucht (die houdt echt van douchen, in bad moet ie van huilen ) daarna heb ik hem een bordje pap gegeven.

Heb vanochtend geprobeerd eerst de borst te geven maar hij wilt het echt niet meer… dus heb ik hem een bordje pap gegeven. Ik denk dat ik nu mn melk kwijt ben. Voel niet dat het hard is, of er komt geen melk meer uit… Ik denk dat ik maar over ga naar de fles. Dit gebeurde ook met mn eerste zoon. MAar die nam de fles gelijk aan. Met de tweede gaat het wat moeilijker.

Alleen heb ik een vraagje. Hoeveel flessen mag ik per dag aan hem geven??
Groetjes!

Gewijzigd door - Babyface op 24 May 2009 08:35:14

Dat staat op de zijkant van het pak van de voeding. Even kijken naar zijn lengt en gewicht en leeftijd. En anders even overleggen met het CB. Ze mogen niet meer dan 1000 cc per dag.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Met 8 maanden gaan ze uit van 3 flessen op een dag waar ook de pap onder valt

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Oke dan,

Ik heb sowieso een afspraak met het CB deze donderdag. Dan ga ik het met haar overleggen. Dank jullie voor de reacties!

Groetjes!