Baby wil geen melk meer drinken

Dag lieve medemama’s en papa’s, sinds 6,5 maand ben ik moeder van een prachtig meisje: Linde. Ze is klein voor haar leeftijd (net aan 6 kg) en drinkt al slecht sinds ze 2 maanden is. Daarom ben ik bij 2,5 maanden gestopt met borstvoeding, maar bij de fles vertoont ze eigenlijk hetzelfde gedrag: snel en gulzig drinken en na een halve fles huilen omdat ze echt niet meer wil. We hebben van alles geprobeerd en uiteindelijk min of meer geaccepteerd dat ze weinig tot zich neemt. Linde is nu sinds een week ziekjes (hoesten en verhoging) en drinkt nu nog minder. Sinds gisteren is de koorts weg, maar nu wil ze absoluut geen melkfles meer drinken? Vanmorgen kon ik er nog 90 ml pap in lepelen, maar vanmiddag wilde ze geen melk/pap,maar wel een stukje banaan, liga, broodkorstje en water drinkt ze wel redelijk goed. In begin het vertrouwen te verliezen dat ze neemt wat ze nodig heeft? Hebben jullie tips? We lopen de deur plat bij de huisarts en de huisartsenpost, maar die zien een alert meisje dat niet uitgedroogd is en dus wordt je weer naar huis gestuurd…Zucht, soms worden we er wanhopig van

hoi Irene,

onze Emma (wel een stevige tante) is ook nooit een goede drinker geweest… Tijdens een griepje al helemaal niet en bood ik haar daarom vaak een beetje melk aan. Zij had rond die 6,5 maand ook een dramatsche drink periode… stopte al na 20 cc gedronken te hebben. Ik heb haar toch maar vaker drinken (melk, water, diksap) geven. Ook tijdens het spelen dat hielp soms wel een btj. Wat ik ook altijd doe is opvolgmelk door haar groente hapje heen (heeft ze toch weer wat binnen) en 's avond gaf/geef ik haar soms een drink papje met een smaakje, deze drinkt ze wel goed. Ik weet niet of je sinds kort over bent op melk nr 2? die drinkt Emma nl nogsteeds niet goed. Ik geef n 3 schepjes 2 en drie schepjes 1 per fles… dat helpt wel… (weet niet waarom, misschien de dikte…).
En iid soms geef ik een deel van de fles als pap, want hier gaat alles van een lepeltje prima naar binnen!

succes ermee!
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zou heel goed kunnen dat ze op het moment zo extra moeilijk doet met drinken doordat ze in een sprongetje zit. Rond 6,5 maand zit een hele vervelende sprong. Zie het oei-ik-groeiboek.

Groetekes, Sje

Dank voor jullie snelle reacties, toch fijn om medeouders hierover te horen! Ik ga proberen nutrilon 1 door de melk te doen en niet alleen maar 2, daar hadden we nog niet aan gedacht…
Ook goed om te weten dat ze weer een sprongetje aan het maken is, ook daar hadden we niet bij stil gestaan! thanx

Zeker in geval van een “ineens”-situatie, altijd even in het oei-ik-groei-boek kijken. 9 van de 10 keer is het een sprongetje waardoor je kindje ineens anders doet.

Groetekes, Sje

hoi
Wij zijn echt (extreem msschien) helemaal terug naar nutrilon 1 gegaan om te kijken o dat het was, en van daar uit langzaam weer opgebouwd… vandaar dat we nog nogsteeds maar op 3 om 3 zitten, maar ja als het werkt…!
Laat even horen hoe ze erop reageert.
succes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha medemama’s! Afgelopen maandag belde mijn schoonvader mij op mijn werk om te vertellen dat er pus uit Linde’s oor liep! Aha, dus toch oorontsteking! Vandaar de koorts 5 dagen lang en het slechte drinken…Die arme kleine had dus gewoon veel pijn bij drinken. Nu is ze weer terug op haar ‘oude’ drinkschema, wat ook niet geweldig is, maar ala, ze heeft gelukkig geen pijn meer in haar oor. Het CB is tevreden over haar ontwikkeling en lengtegroei, alleen gewicht is te laag. Ze zit wel op de onderste groeicurve…En dat met een moeder van 1,80 m en rond de 100kg?? Geen idee waar ze dit vandaan heeft…Nog bedankt voor de tips…groeten

En nu maar hopen dat ze er snel weer bovenop is. Heb je antibiotica gekregen ofzo?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@irene72
Hoe zwaar was ze bij de geboorte? Want dylano was ook niet zwaar en is hij nu nog niet denk dat hij nu net de 7 kilo haalt. maar is dus wel bijna 4 kilo aangekomen in een half jaar en ze gaan er vanuit dat ze 6 a 7 kilo groeien op een jaar tijd. Vroeger bij mijn dochter zeiden ze. ze wegen ongeveer 12 kilo met een jaar, ook toen heb ik gezegd iemand die met 8 pond te wereld kom heeft al meer dan een 1 kilo voorsprong op mijn dochter.Vond dat je dat niet kon vergelijken. en waren ze wel met me eens

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

12 kilo bij een jaar? Dat woog Erik een maand geleden al, haha. Was natuurlijk ook 9 pond bij de geboorte, dus inderdaad een voorsprong wat jij zegt. Moeten 28 mei weer naar het CB (ook weer prikjes, boehoe) en dan zullen we zien hoeveel hij weegt. Het is dan 11 dagen voor z’n eerste verjaardag…

Groetjes!

Wat gaat het hard he mriek… gaan jullie een groot feest geven?

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Dat bedoel ik Mriek dylano woog maar 2850 dus in principe groeit hij hetzelfde ongeveer al is het wel een manneke dat echt de lengte inging komt nu een beetje bij elkaar. we hadden een lange magere haahaha

Groetjes Michelle

@Michelle: Haha, een lange magere met sprietjes?
Wij hadden een lange bolle met michelinarmpjes en -beentjes!

@Kikie: gaat zeker snel. Op de dag zelf (8 juni, een maandag) nemen we allebei vrij en zijn we lekker thuis met de kleine. Opa en de twee oma’s zullen wel eventjes langskomen, maar we vieren het 14 juni. Iedereen krijgt een uitnodiging die we via internet maken met een foto van Erik erop. Na het middagslaapje zijn ze welkom om de kleine jarige met de taart te zien smeren. Hopelijk is het mooi weer, dan kunnen we buiten kliederen… Wanneer zijn jullie aan de beurt?

Groetjes!

Dag lieve mama’s, Linde is vandaag begonnen met antibiotica en heeft direct de ochtendfles bijna geheel uitgespuugd, zucht…Dit nog 7 dagen volhouden, want zo’n ontsteking kost haar lichaampje veel energie, dus is het belangrijk dat die weggaat. Vind het wel heftig om zijn kleintje antibiotica te geven, maar ik heb wel vertrouwn in de kinderarts, die heeft Linde zo geweldig geholpen de afgelopen maanden. Gaan dus door met dat spul en dan zien we wel hoe het drinken verder gaat. Linde weegt nu 6200 gram bij een leeftijd van bijna 7 maanden (geboortegewicht was 3120 gr, lengte 49 cm). Dit is te weinig volgens alle curves, maar haar ontwikkeling is uitstekend en ze is een vrolijk alert meisje, dus al te veel zorgen maken we ons niet. Af en toe wel frustrerend om weer een bijna volle fles in de gootsteen leeg te gooien! Verder vindt ze zelf eten fantastisch, dus krijgt ze van alles in haar handjes; fruit, groente, liga, brood en dan stiekem tussendoor slokjes melk om weg te spoelen. Heb het idee dat ze genoeg binnenkrijgt, want anders zou ze niet zo goed slapen 's nachts.
Kwam laatst een kennis tegen met een baby van 10 weken oud, die al 6,5 kg weegt!! Tsja, dan schrik je toch wel even en kijk ik naar ons meissie en denk: wat is het toch een prachtig, fijn gebouwd elfje. Iedereen vindt haar schitterend en dat is ze ook.

Als ze inderdaad gezond en allert is gewoon lekker van genieten. Ik zeg altijd dylano kan niet dik worden want die ligt nooit 5 minuten stil heeft hij nog nooit van gehoord geloof ik hahahaha. maar verder ook altijd vrolijk, vlot in zijn ontwikkeling dus jammer dan dat hij nog net geen 7 kilo weegt. En dylano is wel een hele goede eter. Dus het zit hem echt niet altijd in de voeding

Groetjes Michelle

@ mriek

5 September dus dat duurt nog wel eventjes! Maar kijk er wel al naar uit! lekker joh na het middagslaapje Is hij lekker uitgerust om al zijn kadootjes te ontvangen hihi

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

@Kikie: heb je nog genoeg tijd om voor te bereiden!

Groetjes!