Baby weegschaal

Ja dat heb ik weer… Wordt ik net gebeld door het kraamburo dat de kraamverzorgsters zelf (sinds kort) een baby weegschaal moeten aanschaffen voor de gezinnne. Maar… dat ze dit niet verplicht zijn. Dus … ik grote kans heb op een kraamhulp zonder weegschaal omdat deze dingen nogal prijzig zijn (80 euro nieuw). Hoe regel ik nu in no time zo’n ding.

Ik dus gelijk naar uitleen centrum gebeld… die hebben ze wel en ook op voorraad maar is wel 8 euro huur per week. Tja als ik dat ding dan misschien 10 weken heb is nieuw zelfde prijs. GRR… geld groeit op mijn rug zeker

Wat zouden jullie doen? Heb ook de huisarts / verloskundige gebeld en die willen toch dat ik iets heb om mee te wegen (hebben zij ook niet altijd op voorraad bij) zodra de kleine er is…

Jongens waarom nu net voor het weekend deze mededeling (wordt beetje pis)

Bij ons hebben ze zelf zo’n haak bij zich en dat ging prima. Maar ik zou er zeker geen kopen. Informeer eens of zoiets vergoed wordt door je ziektekostenverzekering.

Groetjes,

Michèle

Hier is dus niemand zowel de arts (doet hier nog de huisarts ipv verloskundige) als de kraamzorg niet zeker van dat hij/zij het bij zich heeft…

Ik heb al met thebe in Almkerk gebeld … daar is hij dus 8 euro per week.

Heb je zelf toevallig een goede digitale personenweegschaal in huis die per ons rekent, of kun je er een lenen van iemand?

Ga daar op staan zonder de baby in je armen, noteer gewicht, laat baby in je armen leggen en noteer gewicht.

Verschil uitrekenen en voila!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Jul 2010 15:24:38

Ik kan met dat helemaal niet meer herinneren dat Dani steeds gewogen werd. In het ziekenhuis wel (dus de eerste paar dagen bij mij ivm keizersnee) en toen nog 1 keer toen de verloskundige bij ons op bezoek kwam (volgens mij in week 2). Ik heb het zelf nooit gedaan en toen steeds bij het CB.
Als ik jou was zou ik eerst wachten of de kraamzorg er 1 heeft. Anders kan je hem altijd nog huren voor bijvoorbeeld 1/2 weken. Zou daarna doen wat Sje ook zegt, zelf op de weegschaal gaan staan of laten wegen bij CB.
Zelf aanschaffen zou ik zeker niet doen…zonde van je geld.

Onze kraamhulp had er twee jaar geleden zelf eentje. Maar na het eerste bezoek van de wijkverpleegkundige hadden we afgesproken dat zij altijd langs kon komen met een weegschaal als ik het niet vertrouwde. Ons zoontje was een erg slechte drinker in het begin en was bijna meer dan 10% afgevallen.

Bij ons CB konden we ook iedere donderdag en vrijdag komen wegen.

Heb je al geinformeerd bij je zorgverzekering of ze de huur vergoeden?

Al tweedehands gezocht? (mocht je er toch eentje aan willen schaffen?)

het maakt ook uit of je borstvoeding of fles gaat geven.
Bij fles weet je wat ze drinken en als ze dat goed doen kan je ervan uit gaan dat het met het gewicht ook goed gaat.
Maar geef je bv dan is dagelijks wegen van belang, mijn kindje was 3 of 4 dagen na de geboorte 10% afgevallen en dat is niet wenselijk dus moet je gaan bijvoeden of 24 uur lang om de 2 uur aanleggen.

Maar voor 8 euro zou ik niet moeilijk doen en z’n ding voor 2 weken huren (16 euro), daarna heb je hem niet meer nodig want met 4 weken en 6 weken en 2 maanden enz. worden ze bij het CB gewogen en dat is genoeg.

Wat raar dat de kraamverzorgsters nu zelf voor een weekschaal moeten zorgen.
Toen ik bevallen was van Tim hebben ze de eerste dagen in het ziekenhuis gewogen en toen we thuiskwamen had de kraamverpleegster eentje bij zich. Maare 10 weken huren hoeft toch niet? De kraamverzorgster blijft maar 1 week dus dan hoef je hem maar voor 1 week te huren. Daarna worden ze iedere keer bij het CB gewogen. Toen bij ons de kraamverzorgster wegging is Tim ook alleen nog maar bij het CB gewogen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

emily is gewogen bij de geboorte en op de laatste dag van de kraamhulp… meer niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hhad de kraamverzorgster ook zelf zo’n haak bij zich en hebben we hem ongeveer om de dag gewogen, gewoon omdat wehet leuk vonden

Kan je je man er niet op uit sturen, als de kleine net geboren is, voor zo’n weegschaal en hem dan 2 weken houden oid. Dan kost het niet heel veel geld.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja denk maar dat ik dat doe. Gewoon dan huren … Even het op zijn beloop laten. Bij de zorgverzekering wisten dit niet, is voor hen vreemd verhaal…