Baby voelen

In mijn eerste zwangerschap voelde ik de baby met 20 weken voor het eerst bewegen. In de zwanmgerschap van Joey was dat al met 17 weken, en dat vond ik zo vroeg, maar toch was het zo. Maar nu ben ik morgen 16 weken zwanger, en ik dacht gisteren en vanmorgen toch echt dat ik iets voelde golven door mijn buik. Een bekend gevoel, maar ik twijfel zo of dit niet te vroeg is… Kan dat wel met 16 weken? Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het mijn darmen zijn…

Lilypie

Lilypie

Dat kan zeker hoor. Vooral omdat je nu weet waarop je moet letten en hoe het voelt. Wat bijzonder weer, om het voor het eerst te voelen lijkt me.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je kan indien de placenta gunstig ligt rond de 15 weken de baby al voelen, alleen bij de eerste weet je niet waar je op moet letten. Bij mij lag me placente helemaal naar voren dus ik was pas 22 weken toen ik Morgen kon voelen. Maar het kan dus wel.

Groetjes,

Michèle

dat kan indd

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Dat kan zeker Anouk! Bij een tweede voel je het eerder dan bij een eerste. Bovendien weet je ook beter wat dat gevoel is. Zelf vond ik het wel lijken op mijn borrelende darmen. Nu zie ik mijn buik soms nog golven, terwijl ik zeker weet dat het deze keer écht mijn darmen zijn. Bij Eva voelde ik pas iets rond de 24 weken, want ook mijn placenta lag voor, net als bij Michele. Toen voelde ik haar heel vaak en mijn buik nam, zeker op het laatst, de meest bizarre vormen aan. Barbapapa was er niets bij! Een geweldig leuk gevoel vond ik dat, dat ze toen al contact maakte. Geniet er lekker van meid, het kan echt dat je het kindje nu al voelt.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat ontzettend leuk dat je de kleine hebt gevoelt. Toch weer heel bijzonder om mee te maken. Zeker nu je weet waar je op moet letten. Ik geloof dat ik Tim bij 17 weken voelde, maar 15 kan ook zeker wel.

Geniet ervan!

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Oh oke, ik dacht al dat het niet kon, en zag mensen mij al uitlachen als ik het trots vertel… Maar nu kan ik het dus iedereen zeggen, want ik voel hem echt! Gisteravond ook weer, toen ik op de bank lag. Ik moet dan wel het geluid van de tv uitzetten en heel stil liggen met de ogen dicht om me er op te concentreren, maar het zijn zeker niet de darmen. Echt heel bijzonder om het weer te voelen
Nu begint de zwangerschap ook wat duidelijker te worden, want ik moet heel eerlijk zeggen dat het allemaal heel anders is dan van Joey. Toen was ik er hele dagen mee bezig, ik las alles over zwangerschappen in boekjes, folders en internet. Maar nu ik die kleine man hier heb ben ik veel meer met hem bezig. Is waarschijnlijk ook heel normaal, maar ik voelde me er wel eens schuldig over.
Nog 4 weekjes en dan is de 20 weken echo. dan weten we wat we krijgen en gaan we ook aan de babykamer beginnen. want als we nou een meisje krijgen, dan willen we ook echt roze En dan natuurlijk ook shoppen, en dan moet het toch allemaal wel anders gaan voelen hoop ik.

Lilypie

Lilypie

Ik voelde in mijn eerste zwangerschap Nina voor het eerst bewegen toen ik 16 weken zwanger was als ik ontspannen op bed lag met mijn hand op mijn onder buik. Mijn vriend voelde het ook notabene op zijn verjaardag. Hij legde zijn hand ongeloofwaardig op mijn buik en toen bewoog Nina. Wat was hij geschrokken!Hij had dat nog niet verwacht! Ik ben benieuwd wanneer ik deze baby voel bewegen. Ik hoop ook in week 16. Groetjes chantal

Chantal

Hoe ver ben je nu dan? Is echt leuk he om het te voelen Tot die tijd is alles nog een beetje onwerkelijk vind ik, maar na de echo en het eerste schopje voel je je in eens op en top zwanger

Lilypie

Lilypie

Komende donderdag ben ik pas 9 weken. Tis inderdaad onwerkelijk. Wat kan je genieten van het bewegen van de baby in de buik he? Het komt ook echt achter je hand aangezwemmen dat vond ik altijd super. Ik verheug me nu al op die beweging!haha

Chantal

hey hoi
ik denk best dat het je kindje kan zijn die je voelt.
ik ben nu zwanger van de derde. een voelde al heel vroeg de baby een keer.
s avonds toen ik op bed lag voelde ik heel duidelijk een beetje een soort heel klein bolletje onder me hand en glipte later ook beetje weg. zelfs me man had geluk die voelde het ook. dat was al wel met 15 weken zwangerschap. nu voel ik het elke dag weleens een beetje of als een beetje luchtbel of echt als een beweging en ook als ik me hand op me buik leg dan voel ik soms weleens er wat onder bewegen of tegen aanliggen.
eerst dus alleen s avonds op bed en nu ook gewoon overdag
ben nu 18 weken en 1 dag zwanger.
groetjes marielle

Oh leuk he dat je de baby zo onder je hand kan voelen Als je dan nog verder bent kun je er echt mee ‘communiceren’ door op je buik te kloppen, en dan krijg je echt een reactie. Zo bijzonder! Ik vond het na de bevalling ook een heel gemis dat die buik zo leeg was…

@Chantal
Ow 9 weken, dan moet je nog even geduld hebben, maar het gaat gelukkiog snel genoeg allemaal!

Lilypie

Lilypie

Ha ha ha ik krijg gewoon de kriebels als ik jullie zo hoor. Mervin kwam van de week thuis met de vraag wat ik van een naam vond. Ik vond het heel mooi, goed zei die zijn we daar vast uit, nu alleen nog weer een kleine. Maar daar wachten we nog even een jaartje mee. Lijkt me voor mijn lijf en leden niet zo goed om nu al weer zwanger te zijn

Groetjes,

Michèle

Hahaha is het zo aanstekelijk, dat zwanger gebabbel? Maar als je er lichamelijk nog niet aan toe bent moet je zeker nog even wachten ja, want ooooh wat is zwanger zijn toch zwaar! Die kerels hebben het maar makkelijk, hoewel samenleven met een zwangere me ook niet altijd prettig lijkt, die hormonen he… haha

Lilypie

Lilypie