De test is heel simpel. Je laat bloed prikken. Dan krijg je een glucose drankje en nee das niet lekker, maar het moet. En dan na 2.5 uur (je mag niet weg in de tussentijd want je hebt niks gegeten en dat moet) prikken ze weer. En dna gaan ze de verschillen meten. Mijn uitslag was 14 toen. Dus das veel te hoog. Ik moest meteen aan de insuline, maar dat was omdat ik al in mijn laatste tremester liep.
Als ze het vroeg weten dan is een dieet vaak voldoende. Maar baad het niet schaad het niet om het in de gaten te houden. Kan zijn dat ze het nog te vroeg vinden hoor dat ze het alleen in de gaten houden nu.
En ik ben nu in het medicijn traject beland. We zijn nu aan het kijken welke dosis ik moet hebben. En het is allemaal wennen nog. Zoals gister voelde ik me niet lekker, ik had na 2 uur niet meer gegeten en mijn suiker was 3.1 das dus te laag, Dus ik ben de hele dag bezig met eten zeg maar. Alleen op een normale manier. Ik moet er gewoon op letten dat ik niet flauw wordt en dat ik niet te veel suikers binnen krijg. Das niet alleen snoepen, maar ook zetmeel en koolhydraten. Alles dat zich zeg maar omzet in suiker moet ik mee oppassen. Maar ik zondig ook wel eens hoor ![]()
Oh ja als ik zwanger wil worden weer dan moet ik meteen gaan spuiten (insuline) maar dat heb ik al gedaan en is niet zo erg.
Groetjes,
Michèle