Baby vervoeren in een kinderwagenbak

We hebben hier ooit eens een pittige topic over gehad. Bij mijn googlen voor een antwoord wat betreft de overgang van maxi cosie naar een auto stoeltjes, kwam ik ook deze info tegen.

http://www.autokinderzitjes.nl/meer_informatie

quote:
Is het veilig/toegestaan om in de auto een kinderwagenbak of reiswieg te gebruiken? Een reiswieg mag nooit gebruikt worden in de auto. De reiswieg is vaak slap en kan bij een botsing gemakkelijk kapot gaan. Een kinderwagenbak is sterker, maar de baby ligt hier los in en kan bij een botsing uit de bak geslingerd worden. Vervoer baby's daarom alleen in goedgekeurde babyautostoeltjes of in speciale kinderwagenbakken met hetzelfde ECE 44/03 of 44/04 keurmerk als de babyautostoeltjes. Een kinderwagenbak heeft echter geen meerwaarde ten opzichte van een babyautostoeltje, want:

•Kinderwagenbak neemt meer ruimte in dan een babyautostoeltje, dit levert problemen op bij meer dan twee passagiers op de achterbank.
•In de huidige keuring (ECE 44/03) worden geen zijwaartse botsproeven gedaan (ook niet bij babyautostoel), de stevigheid lijkt minder dan bij een babyautostoel.

</BLOCKQUOTE id=quote>

Het moge dus nu zeker duidelijk zijn dat dit geen optie is om je kleine mop te vervoeren. Dit advies gaven we toen al in die topic.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Weet het nog als de dag van gisteren, wat een heerlijk topic was dat…NOT!

Gelukkig zijn die taferelen nu voorbij. Voor eens en voor altijd duidelijkheid, daar hou ik van!

Oh ja, wat een topic inderdaad! Pffffffffffffff… kan het me ook nog erg goed herinneren! En toen kwam die zus er ook nog bij om het voor haar onverantwoord handelende zus op te nemen. Brrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Ben die topic toevallig een paar maanden geleden tegen gekomen, heb het met open mond zitten lezen. Wat zitten mensen toch raar inelkaar, jullie konden echt niet tot haar door dringen. Ja, dat was een topic!

Gr Patries

ow ja dat was me het topic wel zeg
pfffffff

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

@Patries, inderdaad, het lukte ons niet om tot haar door te dringen. Ze bleef maar schrijven dat de bak stevig vast stond! Ik heb volgens mij zelfs letterlijk geschreven dat haar baby bij een noodstop tegen de voorruit geplakt zou zitten en zelfs dat had geen effect!

Groetekes, Sje

Ik word er nieuwsgierig van. Kunnen jullie dat topic niet even opsnorren?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Opgesnord op je verzoek Mriek
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=10962
Wel niet de bedoeling om er weer een hele rel van te maken.

Da’s lief Asje! En wat mij betreft komt er geen nieuwe rel, vrede op aarde. Ga 'm gewoon stilletjes lezen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb dat topic met open mond gelezen… hoe bestaat zoiets!? in deze tijd… echt raar hoor!
Ben trouwens ook wel nieuwsgierig wat dat met een afgeknipte speen is…?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Dat met die speen was er een stuk afknippen om het zo af te laten leren. Ook zoiets lekker verstandigs dus.}
Nee ik verwacht ook niet meteen een rel, hahaha maar je weet maar nooit he, want voor we het wisten was die bewuste topic er al eentje. Man man, wat wat ik pisnijdig zeg. Met alle goeie bedoelingen geef je genoeg om een ander zijn kinderen dat je je er zo over kan opwinden, maar helaas hier tevergeefs dus.

Zo zeg! Wat een heftig topic. Dat ze nou niet snapte dat het niet om die bak ging, maar om het losliggende kind. Zucht.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb het oude topic ook even doorgelezen.
Was is dat nu voor iets.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoiets doet.
Brr ik krijg er gewoonweg kippenvel van.
En een speen afknippen? omg…

Liefs
Tanja

Oh ja dat afknippen van die speen, wat was ook zoiets! Brrrrr…
Ja, we hebben een hoop “lol” gehad in die tijd!

Groetekes, Sje

Wat erg zeg heb hem net ook even doorgelezen…levensgevaarlijk!
Das vragen om narigheid…

Groetjes!

Wat me ook meteen opvalt aan het eerste bericht van die mama: Ze is te KLEIN voor de maxicosi… volgens mij kan je kind niet te klein zijn voor de maxicosi, maar wel te groot hihihi! Enne wat betreft die speen afknippen… zo heb ik het mijn oudste ook afgeleerd , ging prima moet ik zeggen…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

@sje, inderdaad dat jij letterlijk (hoorde je bijna schreeuwen) zei dat haar kindje straks tegen het raam geplakt zou zitten bij een noodstop,maar het ging d’r niet in. Was net of ze van een andere planeet kwam, Heel apart. Toen kwam daar die zus(of wat was het, schoonzus), die snapte het ook niet helemaal.

Gr Patries

Het is inderdaad echt te dom voor woorden!!!

Maar zal er verder ook niet op in gaan
Liefs, Anne

Ik heb het topic zelf ook weer even gelezen. Tjonge, ging er af en toe hard aan toe! Pffffffff…

Groetekes, Sje

@Sje: zen zen zen

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker