Baby van 9maand lust bijna niks

onze zoon van bijna 9 maand,lust bijna niks.
hij lust alleen
-pap met appelsmaak(bambix)

• worteltjes met kip/of rundvlees
    -en natuurlijk melk.

een baby van 9 maand moet toch ook al brood enzo lusten?!
maar hij vind dat vies,en als ik mijn eigen groenten geef brult hij ook alles bij elkaar.is dit normaal?
hij schud nee,en duwt met zijn handjes het eten weg.
wat kan ik daar aan doen?

ps:ik blijf wel aanbieden,maar wil echt niks

ybruinenberg

Geen alternatief aanbieden als hij het niet wil. Ja klinkt hard hé maar zo krijgt meneer (ondanks dat hij 9 maanden is) het elke keer voor elkaar zelf te bepalen wat hij wil…

Blijf paar dagen hetzelfde aanbieden … (dus 3 dagen wortels met aardappels en vlees) en daarna weer iets nieuws ook paar dagen.

Geef niet teveel smaak makers (bedoel de bambix appel) die heeft een eigen smaak. En als je daarmee begin is die zoeter dan de gewone dus de overgang bijna niet haalbaar… (snap je wat ik bedoel?) …

Succes want dit is even heel taai voor je … maar JIJ wint … JIJ ben de baas. De kleine heeft je al snel genoeg door … en hij lijdt echt geen honger want … DAN EET HIJ WEL…

Helemaal eens met Mini-boy :smiley:

Geen woord aan toe te voegen.

M.

Ik ook eens met mini-boy!

Goed acteurtje die kleine man! Hij lacht zich suf dat het hem lukt om mama daar te krijgen waar hij haar wil hebben!

Groetekes, Sje

Voel me vereerd

quote:
Idd! Eet je niks? Dan eet je niks! Zo simpel is het!!

Simpel ? … Vond het super moeilijk en frustrerend als ze niks wilde … Maar snap wat je bedoelt… Je wordt bij 2e etc ook makkelijker maar bij de 1e wil je allerlei alternatieven gaan aanbieden met als resultaat: eigen willetje en niks willen wat mama wil…

ja maar heb dat al gedaan,3 keer aanbieden, enzo maar wil echt niet,hij spuugt het er gewoon uit.
word er gek van.

en dan nog een vraagje:
hij slaapt ook nog steeds niet door,cb zegt,laten huilen,maar dat doen we niet meer,want na 1 nacht ben je gewoon kapot,want hij krijst gewoon de hele nacht door!van 12 tot 5 zeg maar!
en we moeten allebei wel weer werken,mijn man moet zelfs om 6 uur eruit.dus die heeft echt zn slaap wel nodig.
en na een weekend moet je ook weer fris op je werk zijn.
wat te doen?

ybruinenberg

weet je wat ik eens zo proberen voor bakmama, een osteophaat. Ben je er weleens heen gegaan. Ik vind ook altijd maar een kind mag huilen en je kan een kind idd even laten huilen, maar zo lang huilen is naar mening om een reden.

ik zou zelf wel eisen dat ze verder onderzocht wordt, want ‘ik weet niet’ is makkelijk gezegd door een arts. dit is naar mijn mening niet huilen om een sprong of periode wat hoort, echt niet hoor!!luister na je gevoel en als je denkt dat ze ergens last van heeft laat dit uitzoeken.
Hier even kort een verhaal van mij:
mijn dochter 7 maand is een rustige tevreden meid vanaf het begin, opeens rond de 2 maanden werd ze onrustig en huilerig. ze was anders te pas, vaak hoge temp enzo en had echt het idee dat ze ergens last van had. ze veranderde. Sommige mensen zeiden, valt toch mee met onrust maar niet voor haar doen. mijn vriend die helemaal NIET van dat paranormale is heeft een man gebeld en erover gepraat. hoe voelde maagzuur en een opgezette maag en slokdarm. we zijn naar de osteophaat geweest en wat denk je. Hij concludeerde hetzelfde en ze is eraan behandeld. Daarna overgegaan en kregen onze kaithly weer terug.

Dus terwijl mensen zeiden,dit is een sprong etc. mijn gevoel klopte en ben niet aan mezelf gaan twijfelen en doorgegaan totdat ik het wist.
Wat ik nu van jou lees is heftiger, maar vertrouw je gevoel!

ik ben al naar een terapeut(weet niet hoe je het schrijft)
maar dei dat er niks aan de hand was,geen beknellingen ofzo,want hij had eerst voorkeurshouding!
ene nee echt geen 3 nachten laten krijzen,dat kan hier gewoon niet,ik werk dan wel partime,maar mijn man werkt als schilder,en moet er weer vroeg uit,hij had laatst dat hij bijna van de trap af viel,werd gewoon zwart voor de ogen(werkt ook erg veel)komt ook door slaapgebrek,dus als we dan 3 nachten dat doen,kan ik hem wegbrengen!
dus geen goed plan!

ybruinenberg