Baby van 8 maanden heeft 800cc vocht nodig per dag

In de folder van het CB staat dat kindjes vanaf 7 maanden 800cc vocht nodig hebben waarvan maximaal 500cc opvolgmelk cq borstvoeding.

Ik ben nu van 4 flessen van 200cc overgestapt naar 3 flessen en soms s’nachts nog een borstvoeding (ben aan het afbouwen) en nu eet hij ook beter zijn vaste voeding.
Hij kwam toen wel aan de 800cc ook al dronk hij zijn flesjes niet altijd leeg.

Maar nu met een fles minder en als hij s’nachts doorslaapt dan krijgt hij zoals vandaag maar 430cc (dronk zijn flessen niet leeg) want hij drinkt nog geen ander vocht zoals thee, diksap, water of roosviseé.
Ik bied het hem wel tussendoor aan maar vandaag heeft hij 20cc roosviseé op paar slokjes maar, ik doe het in een tuitbekertje zonder anti-lek ventiel, ik zet het tuitje aan zijn mond en zo drupt het al zijn mondje in en hoor ik hem een slokje nemen.

Zou het straks wat meer gaan worden ? wat is jullie ervaring ?
Ik heb wel eens gehoord om een fles af te bouwen … ? houdt dat in dat je steeds minder poeder in het water doet en dat ze op een gegeven moment alleen maar water drinken ???
Zoiets adviseerde ze bij de Nutricia-voedingslijn.

Ben benieuwd hoeveel en wat jullie kindjes drinken.

Je vergeet zijn fruithap en groentenhap. Daar zit ook zat vocht in. Die zijn beiden ongeveer 200gr en als je daar het vocht uit zou persen kom je volgens mij ook op iets van 350 gram (=ml) vocht. Als je die meerekent krijgt-ie zat vocht.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Lisa is nu bijna 7 maanden en ik lees nu hierboven dat ze maximaal 500cc flesvoeding mogen… ik dacht dus minimaal…??? Is het erg als ze meer krijgen??? Lisa heeft nl 2x per dag pap totaal 400cc, 1x fles 100cc en 1x fles 200cc en tussendoor ook nog sap, fruit en groente potjes… ze drinkt niet alle flessen op, maar krijgt ze nu teveel opvolgmelk dan??

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Het is niet goed voor de nieren he, dus het is max 500 opvolgmelk of 300 gewone melkproducten dus ook toetjes e.d.

Ik zou wel kijken of je inderdaad iets meer ander vocht en iets minder melk kan geven.

Groetjes,

Michèle

ik zou zeggen gewoon kijken wat je kindje lust. Ik lus de ene dag ook meer als de andere dag.
Mirte is ook 7 mnd. en krijg 2x fles 200 opvolgmelk. 1 papfles 200 en flesje sap, soms drinkt ze 100 cc sap soms maar 50 soms drink ze alle flessen melk op soms laat ze wat staan. daarbij krijgt ze ook groente/fruit/boterham.
Maak je geen zorgen ze geven zelf wel aan wanneer ze honger hebben en wanneer ze genoeg hebben.

Groetjes Gytha

quote:
Hoi hoi,

Lisa is nu bijna 7 maanden en ik lees nu hierboven dat ze maximaal 500cc flesvoeding mogen… ik dacht dus minimaal…??? Is het erg als ze meer krijgen??? Lisa heeft nl 2x per dag pap totaal 400cc, 1x fles 100cc en 1x fles 200cc en tussendoor ook nog sap, fruit en groente potjes… ze drinkt niet alle flessen op, maar krijgt ze nu teveel opvolgmelk dan??

Grtz Von

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/dk3ep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/2nB3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Toen Tim 7 maanden was mochten we overgaan naar 3 flessen. We zijn toen begonnen met s’ochtends pap van een bordje. En dan s’middags en s’avonds na het eten nog een fles van 180+6. Met 9 maanden zijn we overgegaan naar 2 flessen en is de fles van na het avondeten vervangen voor een toetje. Dit op advies van het CB, dus geen probleem dat je nog 3 keer flesvoeding geeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

Hmmm ben best wel een beetje geschrokken en een beetje boos, omdat ze mij niet verteld hebben op het CB dat ze maximaal 500cc opvolgmelk mag hebben… ze krijgt dus in totaal 700cc (600cc eigenlijk, ze drinkt niet alles op) en dan nog perdag 150cc sap en 300cc wat in fruit en groente zit… das ong iets meer dan een liter!! Denk dat ik de fles na het avondeten maar weg laat dan en de avondfles met pap terug zet naar 100cc, die dronk ze toch al niet leeg… goed idee of niet???

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie