Baby van 3 mnd, id, visum of paspoort?

Hallo allemaal,
Ik ben een moeder van 3 kinderen.
1 van 6 jaar, 1 van 1,5 jaar en 1 van 3,5 mnd.

Over een paar weken gaan we naar Belgie op vakantie.
Het oudste kind staat nog in ons paspoort bijgeschreven.
De middelste heeft een eigen ID kaart sinds dit jaar.
De jongste moeten we nog iets voor regelen.

Nu gaan we aan hete eind van het jaar naar een lekker warm oord.
Denk aan curacao, aruba of dubai. (nog geen keuze gemaakt)
Wat moet ik nu gaan regelen voor de kinderen?
En wat zijn de kosten? Paspoort en ID weet ik natuurlijk.
Maar is een visum een idee? wat heb ik daar voor nodig? wat zijn de kosten?

Een paspoort voor de kleintjes aanschaffen is weer erg duur, maar wat kan er met een id kaart allemaal? Hoe zijn de regels voor kleine kinderen?
De 2 jongste veranderen ook nog zo veel, dus een paspoort met foto is wel leuk, maar straks lijken ze er totaal niet meer op …

Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft en mij kan helpen.

als je nog ver weg wil dan heb je echt een paspoort nodig voor die kids

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ID kaart geld alleen binnen Europa, dus als je buiten Europa gaat reizen dan moeten ze toch echt een paspoort.
Over de foto hoef je je niet druk te maken. Natuurlijk veranderen je kids nog veel maar de grote lijnen blijven hetzelfde en daar kijken ze naar. (Neus, oren, ogen, mond)

Zie hier alle info over een visum: http://nl.wikipedia.org/wiki/Visum

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 29 Jul 2011 10:36:49

Dat ligt natuurlijk helemaal aan waar je naartoe gaat. Je hebt iig voor allemaal een paspoort nodig, check ook even of ze nog bijgeschreven mogen staan, want vanaf 2012 (weet niet precies welke datum) willen ze niet meer dat je kind bij je in het paspoort staat, daarom heb ik voor mijn dochter een apart paspoort, voor curacao heb je geloof ik geen visum nodig (ik niet toen ik er was in 2005, maar regels kunnen veranderen) Ik zou iig gewoon even paspoorten laten maken voor je kids, en inlichtingen vragen bij de gemeente over prijzen, verder tegen de tijd dat je de reis boekt, gewoon even vragen naar de regels omtrend visum, in veel landen is het niet nodig als je niet langer dan 30 dagen blijft! Succes

En kijk vooral naar de kosten. In onze gemeente was het bijschrijven op het paspoort bijna net zo duur als een eigen ID-kaart voor onze zoon. Nu heeft jullie kindje een paspoort nodig, maar wellicht is dat niet veel duurder!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Dank voor jullie snelle reacties.
Ga me hier van het weekeind maar eens goed in verdiepen.

Bijschrijven in het paspoort word zoiezo niet meer gedaan omdat het niet meer mag vanaf 2012…hier in nijmegen kost een id maar €8,95 voor kinderen maar voor curacao moet je dus echt een eigen paspoort voor de kids laten maken en die is wel een heel stuk duurder