Baby van 2 wkn op de buik laten slapen?

Ik weet t, het druist geheel tegen mijn gevoel in, maar mijn zoontje van 2 weken wil alleen maar op zijn buik slapen. Zodra hij op zijn zij of op zijn rug ligt is het krijsen geblazen met een hoofdletter K. Leggen we hem op zijn buik is hij meteen in dromeland…
Ik heb een aerosleep, maar dat stelt mij niet genoeg gerust om hem op zijn buik te laten slapen.
Wat zouden jullie doen?
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 27 Apr 2011 19:34:26

Tja… als jij je er niet goed over voelt zou ik zeggen niet doen!
Maar als hij alleen zo slaapt… kan ik me heel goed voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt!

Zou het helpen als je hem op zn buik in slaap laat vallen en hem dan als ie goed slaapt omdraait?

Heb je enig idee waarom hij op zijn buik wil liggen? Heeft hij pijn anders?

@mini-boy: Pijn heeft hij volgens mij niet, want als hij in de box ligt op zn rug is het geen probleem. Alleen dus als hij moe is en “moet” gaan slapen.

@Suzje: omdraaien als hij slaapt hebben we ook geprobeerd maar dan is hij binnen 10 minuten ook weer wakker…

Lastig… je kan hem ook niet dwingen en vastbinden. Dus denk toch maar hem laten bepalen hoe hij het liefst slaapt en evt met zo’n sensor matras?

2 wk is wel erg vroeg, je moet doen wat jou gevoel zegt.
en z n zijliggingkusssen is dat niks?

Hier 2 buikslapers. Waarvan de jongste ook met 2 weken al. Ik heb er zelf nooit geen moeite mee gehad, wel een aerosleep gebruikt de eerste maanden.
Maar… doen waar jij je goed bij voelt. Voor hetzelfde geld slaapt je kind lekker, lig jij de hele nacht wakker!

Wat een lastige situatie zeg. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kind al met 2 weken op zijn buik slaapt. Natuurlijk is de hele nacht huilen ook niks, maar ja je moet er ook niet aan denken dat er iets gebeurd als hij op zijn buik ligt. Kun je niet eens het CB bellen, kijken wat zij voor tips hebben en of het echt zo erg is als hij op zijn buik slaapt?

Groetjes,
Sandra

Sylvie heeft vanaf het begin al op haar buik geslapen en ik heb er nooit moeite mee gehad. Ze sliep vaak met haar hoofdje in het matras maar ze ademde gewoon goed door zonder problemen. Als ze bij ons op onze buik sliep, sliep ze ook altijd met haar neus tegen ons aan maar ademde ook gewoon goed door.
Kijk ik weet dat ze zeggen dat wiegendood vaak veroorzaakt word door buikslapen. Maar er speelden vroeger zo veel meer dingen mee die tegenwoordig allemaal al anders zijn. Denk aan de ledikanten die nu open zijn o.a. en nog veel meer. Daarom had ik zoiets van alleen op dr buikje slapen gebeurt er vast niks. Je weet het nooit maar ik vertrouwde het altijd wel. Nou heeft Sylvie ook tot ze 4 weken was bij ons op de kamer geslapen en overdag sliep ze erg vaak in de box of in de wandelwagen. Dus dat scheelt natuurlijk wel, dat ik haar dicht bij me had. Veel sterkte ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik zou het ook wel wat vroeg vinden… maar dan vooral omdat ik w.s. zelf geen nachtrust meer zou krijgen! Maar misschien helpt het als je je zoontje in een inbakerslaapzakje doet? Mogelijk krijgt ie dan datzelfde knusse gevoel als wanneer hij op z’n buikje ligt? Of idd zo’n zijligkussen, daar heeft jasper ook het eerste half jaar in geslapen.

Succes, en ik hoop dat Kiam weer lekker gaat slapen zodat mama ook haar nodige rust kan pakken!!!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

oh ik vind dat altijd zo’n drama, bij ons zat er zelfs verschil in, met het ziekenhuis en kraamhulp… van de kraamhulp moest ze om de voeding op een andere kant, van het ziekenhuis op haar rug, dus ikke haar op haar zijkantjes gelegt, toen zij het CB weer dat ze op haar rug moest, toen kreeg ze een platte kop omdat ze als ze op haar rug lag ze een voorkeur had… ik werd er lijp van…

gewoon laten slapen hoe ze willen slapen, en misshien ff dubbelchekken… zo’n bakerzakkie zou je kunnen proberen, maar pippy, toen ze ook maar kon draaien , draaide zij het hele bed door en vond ik haar altijd, omgedraaid aan het voeteneind met haar kop op het matrassie en kontje in de lucht ! … zo ligt ze blijkbaar fijn

Pippy is geboren 17.07.2009

Lastig hoor!
Ik zou hem wel op zijn buik laten slapen, de aerosleep zorgt ervoor dat hij gewoon kan doorademen. Maar als jij dan 's nachts wakker ligt…
Maar anders lig je wakker van zijn huilen, dus sowieso slaap je niet. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Ik zou het CB even bellen voor advies, misschien hebben zij nog een andere optie.

Lilypie First Birthday tickers

Het CB zal in ieder geval het buikslapen afraden.
Ik ben het wat dat betreft wel met goudvisje eens, vroeger was alles zo anders. Stonden huizen ook blauw van de rook met kleine kindjes in huis. Er waren zoveel dingen die konden leiden tot.
En als het echt een buikslaper is, kom je er denk ik niet onder uit.

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5 maanden. Zij heeft vanaf dag 1 alleen maar kunnen slapen op haar buik… Van mij mocht ze alleen overdag op d’r buikje slapen, omdat ik dan kon controleren… en s’nachts op d’r zijtje… op d’r rug was geen optie… alleen maar huilen… en slaapjes van 5 à 10 min… nu slaapt ze op d’r rug, want we zijn wel met haar gaan wennen met slapen op de rug, door haar overdag op d’r rug te laten slapen… of idd… tijdens het slapen op dr rug leggen… maar ik voelde er niet echt iets voor om zo’n kleintje 's achts ook op d’r rug te leggen omdat je dan niet echt kan controleren. En ik had haar naast ons bed gelegd in een reiswieg… zodat als ze van haar zij op d’r buik zou omvallen door het trappelen ofzo… dat ik er direct bij ben, ik sliep erg licht… vandaar…

Groeten,

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Anouk slaapt ook liever op haar buik dan op haar rug. Overdag doet ze dit ook regelmatig, maar 's-nachts durf ik het niet aan. Nu slaapt ze ook wel op haar rug, dus 's-nachts ligt ze ook op haar rug. Slaapt hij bij jullie op de kamer? Misschien is dat een optie. Dan hoor je het sneller als er iets aan de hand is. Of de babyfoon bij jullie bed zetten??

Groetjes Natasja