Baby van 10 weken onrustige slaper

Beste allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn dochter van 10 weken slaapt eigenlijk al door tot 7.00, maar dit gaat wel gepaard met rond 3.00 en 5.30 een paar flinke huilkreten.
Het zijn maar 2-3 huilkreten vanuit haar tenen. Papa en mama schrikken dan en zitten rechtop in bed, maar als we dan gaan kijken slaapt ze weer.
Zou dit mogelijk komen doordat ze droomt?
Het is elke nacht hetzelfde. Ik dacht ik vraag het toch maar voor de zekerheid omdat je vaak leest dat de baby zo lekker diep slapen.
Ze doet dit trouwens ook bij haar grote middag slaap. Verder is ze een leive baby en huilt ze heel weinig.

Mappa

Jee wat een geluk dat ze zo snel doorslaapt al!!! Mazzelaar!! Nou mijn zoontje had dit ook, ik hoorde dat het komt door alle indrukken die ze overdag opdoen, ze verwerken dit dan in hun slaap en gaan een soort van dromen. Nachtmerries lijken het eerder als je die kreten hoort haha. Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, geluk dat ze weer gaat slapen daarna, mijn zoontje bleef huilen was niet stil te krijgen. Hij is nu elf maanden en de keren dat hij heeft doorgeslapen zijn op 3 handen te tellen .

Succes ermee!

Elke dag is uniek, hoe geweldig is dat??

Hoi Esther en Thamar,

Dank jullie wel voor jullie berichtjes, dat stelt me weer een beetje gerust.
Wat verveled Thamar dat het nog niet wil lukken.
Ik heb Yara leren doorslapen d.w.v het boek Gina Ford ‘De tevreden baby’.
(slaap en voedingschema’s)
Yara haar nachtvoeding moest ik afbouwen ,( 30 cc per 5 dagen. ) of de 30 cc omzetten in water met johannesbroodpitmeel
Haar laatste avondvoeding steeds meer opbouwen (nu 180cc)
en haar 's avonds ongeveer 1, 5 uur wakker houden zodat ze 's nachts dan langer slaapt. (ze is van 23.15 tot 0.15 uur wakker.)
Als ze 's nachts goed doorslaapt dan kan ik de uren van 23.15 voorzichtig teruggaanbrengen naar 22.00 (elke week 15 min teruggaan)
Dit laatste moeten we nog gaan inzetten, maar ik laat haar eerst maar een aantal weken goed leren doorslapen. Voordat ik het terug ga brengen naar 22.00u
Succes joh, ik hoop voor jou dat ze wel snel leert doorslapen.
.

Mappa en Yara

aisha maakt ook vaak tegen 4.00 uur geluiden, beetje kreunen en soms huilen. ik ging er in het begin vaak heen maar ben erachter gekomen dat dit haar nog onrustiger maakt en ze dan nog meer gaat huilen. als ik het ‘negeer’ is ze snel weer rustig en slaapt ze tot 7.00 uur, laatste fles krijgt e om 23.15/23.30 uur.
ze is trouwens net 3 maand en slaapt sinds 2 weken echt goed door. daarvoor veel last van krampen en ook honger dus veel moet experimenteren met de voeding en dat is nu allemaal goed. merk meteen dat ze het beter doet en waarschijnlijk was ze er nu ook aan toe om door te slapen
wat je zegt over de laatste fles verschuiven naar eerder op de avond, daar zat ik ook aan te denken. maar wij willen ook dat ze zich dit eerst eigen maakt want ben anders bang dat ze volgende week weer in de nacht komt
mocht van het cb nu ook 5x 180/6 gaan geven en ze zeiden dat ik dan vanzelf zou merken dat ze van die laatste fles weinig drinkt. dan zouden de andere flessen kunnen worden opgehoogd en zou ze nog 4 flessen krijgen en vervalt de laatste en zou ze tegen 19.00/19.30 haar laatste krijgen. denk dus dat ik daar maar voor ga. moet haar nu wakker maken voor de laatste fles, maar drinkt deze wel op
vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als we haar laten liggen. maar ben bang dat ze dan 's nachts wel gaat komen dus we doen het maar niet

tessa

Hoi, ik lees hieronder over het vervroegen van het slaapje van je kind, om op hem/haar op deze wijze te laten doorslapen. Maar wat doe je bij kleintje die rond 1900uur ontzettend moe en is de " avondklok" in gaat en een fles omstreeks 2100-2200 niet meer naar binnenkrijgt omdat ze in haar diepe slaap valt en niet meer wakker te krijgen is.
Onze dochter is 10 weken en slaapt goed. Zij slaapt nu van ongeveer 19.20uur savonds tot 05.00uur. De fles iets verlaten is een ontzettende klus. Ik laat haar nu sinds 2 dagen savonds iets langer in de box. Ze huilt wel, maar zo proberen wij de laatste fles naar 20.00uur te krijgen. Hopelijk haalt ze dan 07.00uur.
Heeft iemand nog een andere tip?
Onze dochter is overigens overdag veel wakker, maakt hazeslaapjes en is savonds ontzettend moe.

misschien idee om haar toch naar bed te doen als ze zo moe is en haar dan om 21.00 uur de laatste fles te geven? 10 weken is ook wel vroeg om die laatste er helemaal af te laten of niet?

mijn zoontje is nu bijna een half jaar en krijgt 4 flessen voeding per dag…
hij gaat om 18.00 uur naar bed… om 21.00 uur maak ik hem wakker doe het dan omkleden en masseren etc ( om de dag ook rond deze tijd in badje ) de fles en dan hup naar bed tot de volgende morgen 8.00 uur dan moet ik hem weer wakker maken. Wel tussendoor soms ook praten even maar slaapt dan zelf weer in … met duim in de mond!!

Ja, we gaan het vanavond proberen. Haar voedingen liggen nog niet helemaal vast en vandaag komt de laatste voeding toch om 2100uur. We gaan het proberen. Maar 9 van de 10 keer is zij met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Licht aan, omkleden, pyjamaatje aan. Dit alles stoort haar niet ).

10 weken is ook te vroeg om de laatste er vanaf te laten. Morgan kan nog niet eens zonder en die ie vandaag 4 maanden en ruim 6 kilo. Als je die te snel eraf laat en ze slapen door en te lang dan daalt hun suikerspiegel. Het gevolg kan zijn dat ze bewusteloos raken. Ze hebben hem gewoon nodig.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

iris je dochter heeft die later fles nog wel nodig ik heb mijn kind toen ook niet wakker gemaakt en heb echt flink op mijn falie gehad van het cb

suikergehalte kan dalen waardoor ze bewusteloos kunnen raken ik kreeg mijn zoontje destijds bijna niet waker

Ok, zal tot vllg consultatiebezoek toch maar proberen haar rond 2100-2130 nog een fles te geven.

Bij een gewicht van zes kilo of een leeftijd van 4 maanden zou de fles weggelaten morgen worden. Maar dan moeten ze daar wel aan toe zijn. Morgan is vandaag beide, maar de fles in nog steeds noodzaak.

Groetjes,

Michèle

Gefeliciteerd met de vier maanden!

Ha ha ha dank je wel. Het gaat zo hard en zo snel… Had vandaag een maatje 44 in me hand. Zo groot was zij ooit…

Groetjes,

Michèle

44??? Jemig. Dan is het verschil helemaal ontzettend. Wat klein!!

Ja Morgan was 44 cm en 3038 gram. Echt een wurmpje… En nu al zo groot. Echt al een beetje baby af…

Ze ligt heel erg te dromen (lang leven de camera) zeker nog druk aan het winkelen. Misschien morgen toch maar vertellen dat het geld op is

Groetjes,

Michèle

Hihi, een echte meid dus…

Ha ha ha ja ze ging toen ik zwanger was en een kassa hoorde ook altijd tekeer in mijn buik… Ik zei als het is of een meid die van winkelen houd of een knul die pappa’s geld beschermd

Groetjes,

Michèle

Leuk gevonden. Papa balen natuurlijk toen er een meisje tevoorschijn ploepte…

Nee integendeel. Door het dolle heen. Hij wilde zo graag een meid. Denk dat ie misschien wel teleurgestelder zou zijn met een knul.

Groetjes,

Michèle

Echt??? Die van mij smeekte me om er een jongen van te maken, want hij wist hoe jongens zijn en wilde geen dochter die daaraan blootgesteld zou worden…hihi. Dus ik zei: “Jij bepaalt het geslacht lieverd, dus wat het ook wordt…je kan het mij niet kwalijk nemen!”

Gelukkig voor hem liep het “goed” af…