Baby valt in slaap tijdens laaste fles

Hoi allemaal,

Wij hanteren sinds kort een vast voedingsschema voor onze dochter van bijna 10 weken oud: 07h00, 11h00, 15h00, 19h00, 23h00 (kv). 's nachts wil ze dan nog rond 04h00 wat drinken (bv). Hiervoor wachtten we gewoon tot zij aangaf dat ze honger had.

Om 23h00 moeten we haar wakker maken voor de laatste fles (200 cc) wat als probleem geeft dat ze tijdens het drinken weer in slaap valt. Meestal redt ze het tot ongeveer 60 cc, dit laat ze dan staan. Ze is met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen. Ik denk ook dat ze daarom nog 's nachts honger krijgt.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ben erg benieuwd.

Overigens bevalt het vaste schema ons verder prima! Het geeft om een of andere reden meer rust omdat je weet waar je aan toe bent (en de kleine hoop ik ook).

Heey,

Niet druk maken om dat laatste beetje!
Toen Seth klein was kreeg bij borstvoeding en wel 8 keer per dag:O
Hij dronk maar kleine beetjes, en is hel lang in de nacht gekomen.
Het is ook echt niet gek dat ze nog in de nacht komt!
Gewoon zo laten, komt vanzelf goed.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Ik merkte bij mijn zoontje Tom, dat ik hem om 2300 in zijn slaap ritme stoorde. Hierdoor kwam hij ook in de nacht. Toen ik door had dat ik hem stoorde, hebben we zijn flestijden anders gedaan, zodat Tom zijn laatste fles om 20:00 kreeg. Hield wel in dat ik in de ochtend heel vroeg begon met de fles, maar hierdoor kreeg hij het volgende schema:

500 fles 200 cc
900 fles 200 cc
1230 fles 200 cc
1600 fles 200 cc
20:00 fles 200 cc

En voor zijn fles om 20:00 deden we hem altijd in bad, zodat hij lekker warm en slaperig werd. Hij sliep dan in 1 keer door tot zeker 5:00.
Vanaf 3,5 maand, heb ik hem laten liggen als hij nog sliep om 5:00, want ik vond het zo zielig dat ik hem moest wakker maken.
Zo ging hij zelf de tijd dat hij zijn 1e fles wilde verzetten, waardoor hij overdag de flessen dichter op elkaar kreeg.
Uit eindelijk zat Tom met 4,5 maand op 4 keer 240+8 en sliep hij van 20:00 tot 800

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

liefs woezel

Ik denk inderdaad dat woezel gelijk heeft, jullie dochter wordt uit haar diepe slaap gehaald en komt dan in het ritme van om de 4 a 5 uur drinken te zitten.
Mijn dwerg had dat ook. Probeer iets eerder te geven idd en anders gewoon zo laten. Ze is tenslotte nog maar 10 weken. Tot 3 maanden is het heel normaal dat ze s nachts komen, na 3 maanden slaapt ze misschien wel door.
Onze dwerg sliep door toen hij 5 maanden was.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Bij morgan hebben we haar toen we nog wakker maakte om 22.00 gewekt. Dat kwam zo uit. Toen ze niet echt wakker wilde worden lieten we haar zelf komen en dat was meestal 's nachts rond 2 uur. Klinkt vervelend maar omdat ik gewoon naar bed kon trok ik het wel beter. Met 5.5 maanden sliep ze helemaal door alleen werd ze hongerig. Dus we hebben toen wat geschoven zodat we als laatste om 20.00 uitkwamen, maar toen was ze als ouder. Ik zou voor nu inderdaad even kijken of het lukt om woezel haar schema aan te houden.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Kun je haar niet laten liggen en dan wachten wanneer ze zich meld.
Hoeveel krijgt ze in het flesje van 19.00?
Ze heeft waarschijnlijk geen trek omdat ze maar zo weinig drinkt, en is in een diepe slaap.
Er mag niet meer dan 12 uur tussen zitten i.v.m de bloedsuikerspiegeling. Dit wist je misschien al.
Of je dochter wat later op bed doen, misschien 20.00 en dan een flesje 200cc?

Groetjes Lisan.

Bedankt voor al jullie adviezen. Ze krijgt elke keer een fles van 200cc maar deze krijgt ze eigenlijk maar 1 x per dag helemaal leeg. Ze krijgt ook pas net sinds een week 200cc dus waarschijnlijk moet haar maagje er nog aan wennen.

Ik denk niet dat ik het flesje van 19h00 later ga geven want dan komt ze helemaal op een rare tijd in de nacht. Ik moet over een paar weekjes weer werken en dan zou een eerste flesje van 06h30/07h00 het beste zijn. Ik wil graag de regelmaat erin houden van 4 uur. Hiervoor deden we dit niet en toen moest ik wel eens 2 x per nacht voeden. Met het huidige schema komt ze maar 1x per nacht en dat trek ik beter. Nadeel nu is wel dat ze na de nachtvoeding heel moeilijk weer in slaap komt!

We gaan gewoon wachten op de nacht dat ze doorslaapt, die zal er vanzelf komen.