Hallo,
Ben benieuwd of iemand een idee heeft voor volgende probleem:
Heb een dochtertje van 7 weken. 's Nachts slapen gaat al sinds week 3 echt vlekkeloos. 's Avonds tussen 23.00 en 24.00 uur krijgt ze de laatste fles en slaapt dan tot de volgende morgen 09.00 - 10.00 uur door. Dus wat dat betreft mag ik echt heel erg blij zijn. Echter, sinds een week of 4 loop ik tegen het probleem aan dat ze 's avonds tussen 08.00 en de laatste fles niet wil slapen. Ze valt wel even in slaap, nadat ze een kwartier tot half uur gehuild heeft, maar wordt dan meestal na een halfuurtje tot een uur weer wakker en huilt dan tot de laatste voeding. Heb al van alles geprobeerd; laten huilen, troosten, speentje maar niks helpt eigenlijk. Hoe meer ik naar boven loop, hoe overstuurder ze op een gegeven moment wordt en dan helpt niks meer. Uiteindelijk geef ik haar dan rond 23.30 de laatste voeding en ga dan zelf ook naar bed. Dan slaapt ze direct als een roos.
Mijn schema ziet er globaal als volgt uit:
09.00 - 10.00 1e Voeding 's ochtends
10.30 uur terug naar bed
12.00 uur volgende voeding
Dan in de box, waar ze vervolgens uurtje slaapt.
15.00 uur volgende voeding
Dan in de box of wipstoeltje, waar ze zoet ligt te spelen tot ze in slaap valt
18.00 uur idem
20.00 - 20.30 Voeding en dan naar bed
Houdt haar overdag meer in de box, omdat ze daar makkelijker inslaapt en niet huilt terwijl ze als ik haar terug op bed leg begint te huilen.
Vermoed echter toch dat het in mijn schema zit, maar twijfel wat het verstandigste is.
Iemand een idee ?