Baby slaapt plots niet meer door

Ons zoontje is nu 3.5 maand.
Hij sliep al door toen hij 2 weken oud was en heeft nooit problemen gehad met doorslapen. Sinds een dag of 5 word hij echter gemiddeld 2 keer 'snachts wakker.

Meestal krijgt hij rond 22.00 de laatste voeding en valt dan vanzelf rond 22.30 in slaap. Vroeger sliep hij dan door tot 07.00/08.00 uur.

Nu word hij eigenlijk stipt rond 03.00 wakker en heeft enorme honger.
We hebben al geprobeerd met flesvoeding maar ook dan word ie gewoon wakker.

Meestal word hij dan ook nog rond 05.00 wakker maar dan kan ik hem wel sussen door even mijn vinger te geven.

Iemand enig idee wat het kan zijn… we hebben echt geen idéé waar het vandaan komt of hoe we hem terug zijn ritme in kunnen krijgen.

Groot kans dat dit weer zo’n bekend sprongetje is.
Even een paar dagen helemaal van slag.

Gaat vanzelf weer over,

M.

Dat kan natuurlijk, maar het is al 5 dagen nu en we dachten dat zo een sprongetje korter zou duren.

We dachten eerst dat de borstvoeding afnam en dat deze dus te weinig voldoening gaf om de nacht mee door te komen, maar vannacht heeft ie 180ml poedermelkvoeding op (veel meer dan hij normaal drinkt) en toch kwam hij weer om 03.00, 05.00 en 07.00 (en de poes stond ook nog aan het raam te janken om 06.00) dus ik had het even gehad vanochtend en dacht… ik ga er toch even wat meer info over opzoeken/navragen.

Het kan inderdaad een sprongetje zijn (week 13,5 t/m 17.5). En elk sprongetje is verschillend. Er is niks te zeggen over de duur ervan. De ene keer duurt het een paar dagen de andere keer ben je een paar weken zoet.

Groetekes, Sje

onze dochter van nu 3 maanden slaapt ook niet door. Ze komt erg onregelmatig in de nacht, maar da gelukkig maar 1 keer. We hebben nu geprobeert om de laatste voeding eerder te geven en toen sliep ze langer door.
Het zou kunnen dat je hem stoort in zijn diepe slaap en dat hij daarom eerder wakker wordt. Ze zeggend at je na de avondfles max. 3 uur er tussen mag laten anders zitten ze al in hun nacht en stoor je ze alleen maar.

Maar ik zie ook uit naar doorslapen…wanneer???

quote:
Ons zoontje is nu 3.5 maand. Hij sliep al door toen hij 2 weken oud was en heeft nooit problemen gehad met doorslapen. Sinds een dag of 5 word hij echter gemiddeld 2 keer 'snachts wakker.

Meestal krijgt hij rond 22.00 de laatste voeding en valt dan vanzelf rond 22.30 in slaap. Vroeger sliep hij dan door tot 07.00/08.00 uur.

Nu word hij eigenlijk stipt rond 03.00 wakker en heeft enorme honger.
We hebben al geprobeerd met flesvoeding maar ook dan word ie gewoon wakker.

Meestal word hij dan ook nog rond 05.00 wakker maar dan kan ik hem wel sussen door even mijn vinger te geven.

Iemand enig idee wat het kan zijn… we hebben echt geen idéé waar het vandaan komt of hoe we hem terug zijn ritme in kunnen krijgen.

Ons zoontje had daar ook last van toen hij ongeveer 5 maandjes was…
We hadden het idee dat hij gewoon ontzettende honger had (hij werd elke nacht om 4.00 uur wakker en huilde hysterisch) We gebruikten altijd friso 1 opvolgmelk en zijn toen daarmee gestopt voor de friso opvolg melk 1 voor hongerige babys.
Het hielp direct en vanaf die dag slaapt ons mannetje weer lekker door…
Je kunt het altijd proberen (met overleg consultatiebureau)

joyce

Hoi

Ik herken dit en dacht ook in die tijd dat Djayden zo klein was,dat de bv terugliep maar het was echt gewoon een sprongetje en bij Djayden duurde dit soms wel 10 dagen.
iedere baby is verschillend.

gr diana

Hoi,

Mischien kan je even een paar dagen de bv afkolven en kijken wat hij werkelijk drinkt. Mischien heeft hij inderdaad niet meer de puf omdat je hem uit een diepe slaap haalt om genoeg te drinken. Je zou dan ook even met het cb even kunnen overleggen hoe dit op te vangen.

groetjes

lon106