Baby rolt om in bed en huilt dan


#1

Hallo allemaal,

Onze zoon heeft sinds een week of 2 het omrollen van rug naar buik onder de knie. Heel fijn, maar terug lukt nog niet. Nu kunnen wij 's nachts heel vaak naar hem toe omdat hij huilt en dus op zijn buik ligt. Hij slaapt graag op zijn zij en rolt dan volgens mij door, maar kan niet terug. Slapen op zijn buik doet hij niet. IK stop het slaapzakje al onder de matras (de onderkant) maar dit krijgt hij los.

Tips??

22-12-2009 colin geboren


#2

Hetzelfde als ons allemaal ondergaan, blijven lopen tot hij terug kan rollen. NOOIT vastleggen ook niet zijn slaapzak onder het matras. Voor hetzelfde geld krijgt hij hem een keertje niet los en knellen heel zijn benen af. Denk nie dat je hem zo wilt vinden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#3

o, dus er is geen trucje voor!? Helaas!

nou zijn benen kunnen niet afknellen, hoor. Ik heb dit altijd gedaan omdat hij anders bovenin het bed lag. Gewoon de onderkant van zijn slaapzak instoppen.

We hebben nu ivm de hitte zijn bedje op onze kamer gezet, dus ik hoef niet meer zover te lopen 's nachts.

22-12-2009 colin geboren


#4

Ook het instoppen/onderstoppen van de onderkant van de slaapzak is echt gevaarlijk. Je denkt misschien dat het geen kwaad kan maar dat kan dus wel.

Ik heb makkelijk praten want mijn zoontje is altijd een buikslaper geweest dus geen probleem…maar ik zou je echt aanraden om hem niet meer vast te stoppen hoor! Wat maakt het uit dat hij bovenin het ledikant ligt?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#5

Blijven lopen tot hij terug kan rollen, er zit niets anders op. We hebben er allemaal mee te maken gehad en het stopt zodra ze zelf kunnen rollen. Niet vastleggen! Ook al denk je van niet, da’s echt gevaarlijk. Dat bewegen in bed hoort erbij. Je zou het zelf vast ook niet waarderen als je werd vastgelegd in je bed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#6

vreemd dat dat niet mag, want dat heb ik van een vrouw die ons geholpen heeft met de rust en regelmaat en zij heeft geloof ik 30 jaar als kraamhulp gewerkt.

22-12-2009 colin geboren


#7

Ja, 30 jaar kraamhulp, dus het zou weleens een tip uit 1834 kunnen zijn.

Als je dat slaapzakje onder het matras stopt en je kindje kan alleen nog maar rechtsom draaien, draait-ie zijn beentjes vast! En volgens mij wil je heel graag dat-ie ooit leert lopen!

Op geen enkele manier vastleggen. Dit is een pittige fase waar je doorheen moet. Dan maar tig keer naar hem toe om hem goed te leggen. Zit niks anders op.

Groetekes, Sje


#8

ja, dat zou kunnen. Verder heeft ze ons wel goed geholpen. Maar ben het idd ook niet altijd eens met het cons. bur. Nou ik hoef nu nog maar een meter mijn bed uit, dus dan is het al helemaal niet erg meer. Vond ht op zich ook niet zo erg, maar na een keer of 3 ben je er wel klaar mee.

Maar bedankt voor de wijze les

Ik ben ook maar net moeder, dan weet je nog niet alles…

22-12-2009 colin geboren


#9

En als je hem vastlegd gaat het terugdraaien ook nooit lukken natuurlijk
Misschien kun je een beetje gaan oefenen met hem? Heb ik hier ook gedaan, lekker op bed liggen met z’n 2’en en terug draaien oefenen

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm


#10

Ja blijven oefenen, blijven heen en weer lopen, er zit niets anders op!
Ik ben ook geen voorstander van het vastleggen, en dus ook niet van de slaapzak onder instoppen, maar hij gaat wel huilen als hij z’n beentjes vast draait… Je vind hem heus niet met een paar afgeknelde ondoorbloede beentjes, want dan heeft ie zich voortijd wel dubbel en dwars laten horen! Maar goed, aangezien het zoals je schrijft toch ook niet werkt kan je het beter niet doen.
Het bewegen en draaien hoort er nu eenmaal bij. En als ie naar boven schuift in bed is het denk ik ook niet zo’n probleem aangezien het de nachten nu warm genoeg is en je kindje zich anders wel weer meld als hij het toch koud krijgt.

Leg je je kindje op de zij te slapen? Wil hij niet gewoon op de rug, dan kan ie niet zo makkelijk door rollen.

Groetjes Carolien.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lpmf.lilypie.com/r8Czp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 07 Jun 2010 12:06:01


#11

ik oefen al een hele tijd met hem met terugrollen, maar dat wil hij nog niet echt.
Ik stop nu het slaapzakje een beetje in met een lakentje strak eroverheen en dan wordt hij niet meer zo vaak wakker. Ik vind het niet zo heel erg om heen en weer te lopen, maar ik vind het fijner als hij lekker doorslaapt.

Ik leg hem wel op zijn rug, maar hij slaapt altijd op zijn zij.

Ach komt wel goed.

22-12-2009 colin geboren