Baby-recepten


#1

Ik vind het leuk om zelf voor mijn dochtertje te koken. De potjes van Olvarit gebruik ik ook wel maar toch vind ik het erg leuk om onze diepvries vol te stoppen met gezonde lekkernijen. Zelf heb ik wel wat recepten:
Worteltjes met kip en aardappeltjes
Kook de worteltjes de kip en kleine stukjes aardappel samen in een pannetje met een klein laagje water. Laat ze echt gaar worden. Met de blender erdoorheen mixen en
hupsakee in lege potjes. Hup de diepvries in.
Mijn dochtertje vind de worteltjes lekker zoet dus het gaat erin als koek.

Liefs Kristel


#2

Ook vruchtenhapjes zijn zo erg lekker te maken.
Wij hebben peren geplukt die gekookt en gepureerd. Door een roerzeef gehaald. In ijsklontzakjes gegoten en laten invriezen.
Dit heb ik hetzelfde gedaan bij bessen (wel goed opletten voor ongedierten) en bramen.
Als ik Sanne een keer wil verwennen pak ik een papflesje met diksap en daar doe ik dan zo’n vruchtenklont in. Een sapje met een bite word dat dan. En sanne smult er weer lekker op los. Alles is dan wel ongezoet behalve de diksap

Liefs Kristel


#3

Tip: Fruit kun je ook in de magnetron verwarmen, dan kook je de vitaminen er ook niet uit.
Vooral met appel gaat dat heel erg goed.

Ik heb ook altijd voor Lucas gekookt, ik vond de potjes gewoon te duur en vers is ook lekkerder.
Lucas favoriet was boontjes met tomaat en aardappel.
Kip heb ik altijd apart gekookt. Dit ivm de salmonella.

Groetjes Mim


#4

Mimpie
Dat van die kip klopt, dat is doe ik ook apart. Goed dat je dat even opmerkte

Liefs Kristel


#5

Ja, komt misschien een beetje betweterig over, maar mijn zus is instellingskok. Op een bejaardenhuis.
Die is daar altijd heel precies in. Het blijkt dat mensen toch een beetje laks zijn met kip en eieren. En dat komt blijkbaar toch heel nauw.

Mensen zijn ook snel geneigd om te zeggen: voor oudere mensen en kleine kinderen. Maar we moeten toch ook uitkijken voor onszelf?
Bij het gourmetten ligt de kip hier ook nooit bij het andere vlees, dat blijkt al gevaarlijk te zijn.

Groetjes Mim


#6

Dat klopt, misschien zijn wij er wel wat laks in. Als er weer een item over salmonella bij kip op het journaal komt, dan ben je even scherp op de bereiding. Maar dat verzwakt weer na een paar weken. Al zal ik nooit een snijplank en/of mes dat voor kip is gebruikt ehrgebruiken voordat het afgewassen is. Ik vond trouwens die tip over fruit in de magnetron subliem. Dat ga ik zeker uitproberen.

Liefs Kristel


#7

Heb ik ook niet van mezelf hoor
Was een tip van een schoonzusje van me

Groetjes Mim