Baby prakje maken en invriezen kan dat?

Mijn zoontje kan nu warmehap met stukjes eten dus ik kan nu voor hem koken, ik ben zelf laat thuis en als ik dan nog moet koken en dan met de kleine gaan eten is het veel te laat dus geef ik op mijn werkdagen een potje als ik thuis kom en als wij iets willen eten wat hij niet mag hebben.

Ik vraag me af of er moeders zijn die hapjes maken en dan invriezen en hoe doe je dat dan en hoe doe je dat met ontdooien en is het dan nog wel lekker ?
Kan je alles invriezen ?
Hebben jullie nog lekkere receptjes ?
Nog een vraagje; rijst is best wel grof en moeilijk te prakken en lijkt me moeilijk voor de kleine om weg te krijgen, welke rijst kun je heb beste geruiken ? (beetje zacht en plakkerig)

Mama van Dion

Ja, invriezen kan makkelijk. Ontdooien door avond tevoren in je koelkast te zetten. Zeker als er vlees of vis in zit, nooit ontdooien buiten de koelkast.

Wat rijst betreft: gewone snelkookrijst werkt prima.

Groetekes, Sje

als ik b.v aardappel met bietjes, appel en een beetje kipvilet en een klotje boter doorelkaar heb geprakt kan ik dat invriezen ?
en hoelang kan ik dat bewaren en doen jullie het in bakjes of heb je een ander idee ?
Zag verop op dit forum bij de linkjes een leuke site met recepten.

Hoi San ik lees net je berichtje pas nadat ik gepost had. thanks

maar wie heeft er ervaring mee, meerder portie’s tegelijk maken en invriezen?

Ik zou persoonlijk dat klontje boter weglaten. Daarvoor in de plaats zou ik een scheutje opvolgmelk of een theelepeltje olijfolie gebruiken.

Groetekes, Sje

Sje, ik bedoel een mespuntje margarine (dat je ook op brood smeert) daar zitten toch goede vetten in.
Zal ik de porties maken zonder smeuig te maken en dan later wat opvolgmelk of water erbij doen? want ik denk dat het ook wat natter wordt van het invriezen.

ik kook altijd verschillende maaltijden( aardapples, groente vlees vis) in 1 keer (voor ruben) en dan doe ik dat in bakkies en ik vries het in…kan ie zowiezo een week van eten!

groetjes!

karin

Het zal inderdaad door invriezen ook wat nattiger worden.
Ik heb begrepen dat klein lepeltje olijfolie of smeuïger maken met opvolgmelk beter is dan met margarine.

Groetekes, Sje

Kun je fruit eigenlijk ook invriezen???

Ik zag trouwens bij een babyzaak van die handige verdeelbakjes voor de vriezer in verschillende kleurtjes…

Ja, is in te vriezen, maar het wordt er niet lekkerder op.

Groetekes, Sje