Mijn dochtertje Mila van 15 weken heefd al 2 dagen niet gepoept.
Normaal poept ze zo’ 1 keer per dag en soms zit er een dag tussen.
Ik geef van begin af aan Flesvoeding. Ze heefd geen last van krampjes, maar drink de flessen iets minder goed leeg (kan ook ddor de verkoudheid komen)
Is dit normaal en kan ik iets doen om het op gang te helpen.
Groetjes
Jolanda
Baby paar dagen niet gepoept
hey
ik zou niet gelijk iets doen om het p[ gang te brengen
mijn zoontje poept ook slecht
k zou nog ff afwachten ze mogen inpecipe 1 keer in de 3 dagen poepen
hou het wel ff in de gaten als ze pijn krijgt ff bij de huiarts aan de bel trekken
groetjes suc6
mijn manneke van 5 maanden heeft momenteel clismas
die poepte echt zwarte dikke harde keuteltjes en hij had er echt pijn aan
hoop dat bij jullie weer snel voorspoedig zal gaan
Hallo Jajo,
Hier heb ik een zoontje van 5,5 week en die poept ook slecht. Ik heb bij een reformhuis iets gehaald en dat heet mana vijgen van Salus. Ben er gisteren mee begonnen en hij kon gelijk poepen. Hij poept al een tijdje slecht dus vandaar, maar als het bij jou nog maar sinds 1 dag is dan zou ik er ook niet gelijk iets aan doen, pas als het echt aanhoudt. Wacht nog even af en anders heb je zo iets gehaald.
Gr. Natasja

[/url]
Zo lang de buik niet opgezollen, hard en pijnlijk is zou ik me niet zo’n zorgen maken. Morgan heeft dit ook wel eens gehad. Wat je zou kunnen doen is 10 cc water bij de voeding voegen. Hierdoor kan de boel wat losser komen en blijven. Of je doet als het aanhoud en je wilt dat ze er vanaf komt 1 tot 2 druppels olijf of zonnebloem olie door de melk. Houd er alleen rekening mee dat het wat dunner kan zijn dan.
Groetjes,
Michèle
Als ze toevallig rijstebloem krijgt, onmiddellijk mee stoppen. Rijstebloem werkt namelijk stoppend.
Als je wilt gaan laxeren heeft olie door de voeding geen zin. Dat blijft aan de binnenkant van de fles plakken en dan heb je er een afwasprobleem bij. Beter is om d.m.v. de fruithap de darmpjes te stimuleren (GEEN banaan, WEL kiwi, meloen, sinaasappel, druiven, pruimen) of Roosvicee laxo te halen bij de drogist. Kijk uit want die Roosvicee laxo daar zit een maximum dosering aan. Dat mag je niet zomaar onbeperkt geven.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 22 Nov 2008 13:16:36
Nee, maar over 1 week wel. Dus als dan het probleem er nog steeds is, kan fruithap wonderen doen.
Groetekes, Sje
Hai,
Naomi is 4 maanden en heeft al heel lang last met poepen. Ik kook zo nu en dan een stuk of 6 biologische gedroogde pruimen in een beetje water en maak daar een fles met voeding van (dus in plaats van gewoon water pruimenwater). Doet wonderen! Ik doe dit een keer per dag.
X
Cath, mama van Daniel en Naomi
Vanaf welke leeftijd mogen ze dat hebben Cath?? Want Morgan poept wel, maar knikkers altijd. Zeker nu ze op de Nutrilon AR zit… Ik weet niet wat ze gaat doen als ze ook wat anders eten mag, maar mocht haar ontlasting dan nog zo moeizaam zijn kan ik dat in mijn achterhoofd houden.
Groetjes,
Michèle
Dat pruimenwater is hetzelfde als Roosvicee Laxo. Dat is puur pruimensap. Mengen met water en je hebt precies hetzelfde. Het scheelt je alleen heel dat kook en pureerwerk.
Groetekes, Sje
En weer wat geleerd. Maar ik neem aan dat daar ook weer een leeftijd aan vast zit Sje?
Groetjes,
Michèle
Ik heb toevallig een lege fles in de glasbakdoos staan (had ik altijd in huis voor je weet maar nooit, maar is inmiddels over de datum gegaan. Dus maar leeggegooid in de gootsteen).
Eens kijken of er wat bijzonders op staat.
Nee, staat niks op. Wel een mailadres, dus daar is altijd naar toe te mailen als je meer info wilt. Consumentenservice@roosvicee.nl
Overigens moet ik even rectificeren. Op de voorkant van het etiket staat alleen het woord pruimen, maar bij de ingrediënten staan ook rozebottel, rode bes en framboos. En verder conserveermiddel etc.
Groetekes, Sje
Hai,
De pruimen hoef je niet te pureren. Alleen koken en dan het water geven. Let er wel op dat er geen kleine stukjes voor het gaatje van de speen blijven, dan raakt ie verstopt. Ik heb het Naomi voor het eerst gegeven toen ze twee weken was maar toen nog niet elke dag. Roosvicee geef ik zelf liever niet omdat daar ook andere onnatuurlijke dingen inzitten (zoals conserveermiddel etc.). Ik ga zelf liever voor zo natuurlijk mogelijk bij die kleintjes.
Ik weet niet vanaf welke leeftijd het officieel mag maar Naomi krijgt het dagelijks vanaf 3 maanden. Als ze het niet krijgt heeft ze kleine harde keuteltjes…
Succes!
Cath, mama van Daniel en Naomi
hier ook poep probleem
Jurian heeft al bijna vanaf zijn geboorte last van obstipatie… donker groene ontlasting (=buikkramp) op advies van huisarts theelepeltje slaolie er door doen (als hij langer dan 4 dagen geen ontlasting heeft gehad) en dat luchte hier wel op…! geen probleem mee dat het aan de fles blijft zitten hoor?! en het resultaat is zichtbaar dus…
ook ben ik overgestapt op nutriton (johannesbroodpitmeel) tegen spugen maar volgens cb ook voor ontlasting en sinds die tijd hoef ik geen slaolie meer te gebruiken. Hij poept nog steeds maar 1x in de week maar heeft geen krampjes oid meer en de ontlasting is nu geel… ipv groen!
het kan best door verkoudheid oid komen … dat ze paar dagen even niet lekker zijn en minder eten waardoor ze ook minder poepen dus… zou het afwachten…