Naar aanleiding van mijn topic hoe beginnen met zindelijkheid, start ik even dit topic.
Wij doen A sinds ze 4 maandjes was elke dag op het potje. (Niet op vaste tijden en zo lang tot ze wat doet, maar alleen als ze wat GAAT doen) Nou kreeg ik daar hele rare reacties op en ik vraag me af hoe iedereen hier over denkt.
We gaan onze gewoonte niet veranderen, maar ik zou gewoon eens willen weten of er ook moeders zijn die er hetzelfde over denken als mij.
Het lijkt er namelijk op dat bijna iedereen het maar raar vind, terwijl er eigenlijk helemaal niks raars aan is.
Wij in de westerse wereld denken dat baby’s en peuters absoluut niet kunnen voelen of ze moeten poepen of plassen terwijl ze vanaf de geboorte al signalen afgeven wanneer ze wat gaan doen. Het kost alleen tijd en inzicht om te zien WAT voor signalen je kind afgeeft want dit is bij elk kind anders.
Ik vond dit ontzettend interessant en ben dus met de jongste er ook mee begonnen. Ik baal dat ik dit niet eerder wist want dan had ik het met onze oudste ook zo gedaan.
Er is een boek over geschreven door Laurie Boucke, je baby op het potje, vroeg en vrolijk zindelijk.
Op deze website kan je meer info erover vinden:
http://www.ouders.nl/moff2006-boucke.htm
Groetjes