Kan dit kwaad als je wat nuttella aan zijn speentje doe?
Baby & Nuttella
In principe geen suiker voor de kleine een jaar is…
Ga wandelen, dan zijn ze vaak ook rustig, of ga iets leuks doen…
Liefs, Anne

Je mag sowieso niet bijvoeden tot in ieder geval 4 maanden. Je kindje is 6 weken zeg je… Heeft hij geen last van krampjes? Dat kan heel goed… Ik zou dan zeker geen andere dingen geven. Met uitzondering van wat je mag geven. Voeding, middeltjes tegen krampjes. Cina-baby en er zijn vast nog wel andere middelen tegen krampjes. Ik zou in ieder geval geen Nutella aan zijn speen doen. Dan heb je misschien 5 minuten rust, maar de rest van de dag weer narigheid met de kleine man.
Groetjes Natasja
Je moet het zelf weten, maar ik zou het echt nooooooit doen!!!
Kijk maar op internet:
-suiker zorgt ervoor dat je kindje sneller dik wordt
-suiker zorgt er bij jonge baby’s voor dat de darmen het extra moeilijk hebben, en daar last van kunnen krijgen door gistende werking van suiker
-je leert hem/haar wennen aan de zoete smaken, met gevolgen voor later
Zelf weten hoor, maar wat mij betreft zijn er leukere en gezondere oopties om je kind zoet te houden. Bespreek het anders met het cb, wie weet zijn zij wel voor jouw aanpak…
Liefs, Anne

Moet ik deze vraag serieus nemen???
Zoja dan zou ik me eerst maar is afvragen of hij indd geen last van krampjes oid heeft. En dan daar een oplossing voor zoeken
Liefs Michelle
Dit kan geen serieuze vraag zijn! Alleen de gebruikersnaam al! Ik stel voor: niet meer reageren!
Groetekes, Sje
Ik weet niet of we dit serieus moeten nemen. Het is niet het allereerste bericht dat Bakkerbolletje plaats. Het lijkt met niet een of andere grapjas, maar weet het ook niet zeker. Ik heb het idee dat met haar handen in het haar zit en dat ze niet meer weet wat ze moet doen. Nutella op de speen is in ieder geval geen goed plan…
Groetjes Natasja
Is niet zo zeer dat het mijn aanpak is hoor.
Zijn vrouw had hem een beetje nutella op zijn speentje gedaan en nu vroeg ik me dus af of dit geen kwaad kon, vandaar dus mijn vraag,
Het is inderdaad zo dat h ij erg veel last heeft van krampjes, altans daar gaan we dan maar van uit.
Wat vreemd is dat hij dus om 22:00 na zijn laatste fles lekker gaat slapen tot 5-6 uur en daarna tot 9-10 sochtens, zonder een kik.
Maar dan begint het gedonder als hij dus uitgeslapen is, alles al gebruikt.
cinababy,infacp;,belladdonna.
Voeding is nu omneo 150cc 5 scheppen + 2scheppen johannes.
wandelen is overdag geen probleem,maar savonds he mag dat met de avond lucht?
Een baby die krampjes heeft, ga je toch geen nutella op zijn speen doen?! Zitten noten in! Dat geeft nogal wat gas! Sorry hoor, maar ik vind het een onverantwoorde actie als het echt serieus is. En als je een grapjas bent dan vind ik het een walgelijk grapje.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 30 Nov 2009 19:22:15
Wacht even… Gaat dit nu over jouw kind of niet. Ik snap het niet meer. Misschien kun je wat duidelijker zijn… Frisse lucht is nooit een probleem, als je ze maar goed aankleed.
Groetjes Natasja
Ik heb eens even in Google gekeken. Ik vind daar een Roy Blaat van 20 jaar. Zo gangbaar is de naam Roy Blaat niet, dus het zou wel heeeeeeeeeeel toevallig zijn als het een andere Roy Blaat is.
Groetekes, Sje
Snap niet wrm je zo over de top reageer Sje.
Is misschien voor jou zo klaar als een klontje dat nooten en krampen niet hand in hand gaan.
Maar als je 5 tot 8 uur aan een stuk naar gehuil moet luisteren en als je zelfs al op je kop heb gestaan en alle middelen bekend tegen kramp na 6 weken niet helpen, en ze zeggen dop zijn speen in de nuttella probeer je dat.
En ja hij was 45 minutjes rustig.
Maar wou toch wel even weten of dit toch niet “schadelijk” is
Kijk met de reactie’s van kringeldingetje an lalala kan ik wat mee, maar met die van jou sje ![]()
Dat mijn screenname niet me echte naam is mag duidelijk zijn ![]()
hoi, alle dingen hebben tijd nodig om te gaan werken, het is vervelend voor je dat die kleine onbedaarlijk huilt maar elke moeder cq vader weet dat je voor de 4 maanden alleen maar moedermelk of flesvoeding geeft . Nutella aan de speen lijkt me niet echt bevorderlijk voor krampjes en huiltjes
stap met deze krampjes naar je consultatieburo of naar je huisarts, daar zijn ze voor .
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Nou laten we er is vanuit gaan dat je serieus bent,
Hij slaapt nacht’s en 's morgens tot een uur of 9 goed.
Huilbaby huilt ook 's nachts volgens mij maar dat weet ik niet zeker.
Maak je hem overdag te moe? Hoe lang is hij wakker na een fles?
koemlkallergie misschien, maar ook dan slaapt hij 's nachts niet zo goed lijkt mij, maar misschien dat andere moeders dat weten waarvan hun kindje kma heeft.
Fietsbewegingen met de beentjes kan ook helpen tegen kramp.
Liefs Michelle
Dat is inderdaad het “rare” hij slaapt toch zoon 10-11 uur aan een stuk zonder problemen.
Als je last van krampen zou hebben heb je die toch snachts ook?
De kinderarts zij dat hij een luchthapper is en dat de darmen op die lucht “harder” kneep, maar dan zou dit toch snachts ook moeten geschieden?
@ Kimmetje
M.b.t dat je producten de tijd moet geven, klopt maar als je na een week geen effect zie dan mag je aan nemen dat het niet werkt lijkt mij zo.
De huisarts zegt dat hij daar gewoon door heen moet, rijping van de d armen noemen ze het.
Wat wel enige soelaas bied is hem op je schoot te nemen je handen op zijn buik lichtjes drukken en hem “trillen” dus zachtjes met je benen om en om trillen.
's Nachts heb je geen krampen omdat tijdens je slaap alleen de meest noodzakelijke organen echt actief zijn (hart, longen, hersenen). Je spijsvertering ligt zo goed als stil, want die is niet primair belangrijk om te overleven. Hart, longen, hersenen wel. Dus 's nachts geen krampjes is heel logisch.
Groetekes, Sje