Baby nog steeds ziek

Mijn dochtertje heeft nog steeds koorts!!
Ik ben al 2 keer naar de huisarts geweest. Nu drinkt ze weer en heeft voldoende natte luiers. Haar neusje zit nog erg vol en haar oogjes zijn ontstoken. Ze is wel meer wakker. De huisarts zei gisteren: al ze over 2 dagen nog koorts heeft, moest ik terug komen, maar ze heeft al koorts vanaf donderdag. Is dat niet erg lang voor een kindje van 4 maanden (van donderdag t/m dindag is 5 dagen)?? Ik denk dat ik morgen toch maar even terug ga, ondanks dat ze al wel wat is opknapt. Wat vinden jullie?

Groetjes Jessica

Hoi,

Je zegt dat ze al weer wat opknapt. Geef het even de tijd.
De dokter doet er verder toch niks aan.
Het is eigenlijk net als bij ons, wij zijn ook wel eens een paar dagen of langer ziek.
Gaat vanzelf weer over.
Je schrijft dat ze ook al weer drinkt en goede plasluiers heeft.
Dit is een goed teken dat je dochtertje weer trek heeft.
Hoe hoog is de koorts nu?
Geef je haar ook 3 maal daags een zetpilletje?
Dat je dochter meer wakker is komt natuurlijk omdat ze niet goed slaapt met een vol neusje.
Ze zal niet vrij kunnen ademen.
Je hebt vast al iets onder het hoofdeinde van het matras gelegd zodat ze vrijer kan ademen, doorgesneden ui naast het bed.

En ik zou haar ook een paar dagen niet in badje doen. Als ze eruit komt krijgt ze het koud en zal de temp. weer doen stijgen.
Zou er even mee wachten tot de koorts weg is.
Deed/doe ik ook altijd.
Zelfs nu de kids groter zijn (bijna 5 en 2 1/2) doe ik ze bij griep en hoge koorts pas weer in bad als de koorts weg is.

Beterschap voor de kleine!

Groetjes Lisan.

Voor de onstoken oogjes las ik eens: moedermelk erin druppelen en met een paar dagen is het weg.
En er is Luuf balsam voor baby s.
Deze kun je op de borst,schouders en rug dun smeren. Dit is ook voor het vrijer ademen.

Gewijzigd door - Lisan op 15 Feb 2010 20:33:34

Is haar urine al onderzocht? Kan goed dat ze een urineweginfectie heeft, en dat gaat alleen maar over met antibiotica. Dat wordt nogal eens over het hoofd gezien bij die kleintjes.

Gelukkig hebben wij alerte huisartsen en is zo destijds op tijd bij onze dochter een urineweginfectie ontdekt. Bij haar bleef de koorts ook te lang aanhouden, zakte weer een dagje weg en dan begon het weer opnieuws. Sindsdien neem ik standaard een urinemonster mee naar de dokter als ik daar met een ziek kind naar toe moet.
Scheelt je een hoop op en neer rijden.

Morgen acuut urine laten onderzoeken! Kan de assistente doen!
Zijn speciale opvangzakjes voor, voor in de luier. Zo bij de huisarts te krijgen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Feb 2010 20:42:48