Baby niet slapen 's avonds

Hallo,

Herkennen jullie het volgende.

Onze dochter, 5 weken, krijgt rond 19.00 een flesje en daarna leggen we haar op bed. Ze kan dan echter niet in slaap komen en protesteert heftig, huilen schoppen met beentjes en maaien met haar armpjes.
WE gaan er om de ong. 5 minuten troostten, maar tot op heden werkt het niet en blijft ze wakker tot de laatste voeding om 23.00 uur. Ze slaapt overdag tussen alle voedingen in wel goed en zonder veel mopperen.
Ze ligt al in een bakerzak omdat ze veel met haar handen sloeg en dan werd ze steeds wakker.

Wie heeft er een tip om haar rustig te krijgen/houden zodat ze wel slaapt tussen die voedingen?

Ikkies

het wel bekende huiluurtje noemden we het hier, als ze verder de nachten goed doorslaapt zou ik me er niet al te druk over maken, de ene baby slaapt 22 uur op een dag en de ander maar 3uurtjes, leg je haar na die voeding toch lekker in de box kan ze beetje kijken

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Mijn dochtertje deed dit rond deze leeftijd ook. Soms een uurtje huilen en soms van voeding tot voeding. Het enige wat ik je kan zeggen is dat dit wel weer over gaat.
Mijn meissie valt nu heel gemakkelijk in slaap en slaapt dan ook goed door

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Bij onze tommy was dat tussen 16.00u en 20.00u. Altijd huilen … en dan aan een stuk door. Je wordt er zelf ook onrustig door: ikke wel tenminste. Heeft hij honger? Moet hij een schone luier? Heeft hij krampjes? enz. enz enz. Maar niks hiervan was de oorzaak. Ik begon te merken dat hij gewoon zijn indrukken van de dag moest verwerken. We lieten hem (hoe erg we het ook vonden) gewoon huilen beneden in de box. Dan kreeg hij rond 20.00u de fles en daarna was het om 23.00 wakker maken voor de nachtfles en sliep toen door tot 6.00u.

Na een aantal weken nam dat echt heel erg af. Dan begon hij (DENK IK) meer besef van de omgeving te krijgen en was dan ook minder bang. Hij kreeg ook meer interesse in het speelgoed in de box enzo.

p.s.: probeer tijdens die huiluurtjes iets voor jezelf te doen: ga een lekkere douche nemen of in bad met een boekje. Neem een wekkertje mee en zet die op een half uurtje. Huilt hij nog steeds: ga hem dan troosten, MAAR niet uit zijn bedje halen. Als hij nog steeds huilt, ga na 2 min. terug, dan na 5 min en dan na 10 min.
Wees gerust, dit gaat over! Echt waar … je moet er alleen eventjes doorheen, ook al is dit heel vermoeiend.

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

ohhhhh heel erkenbaar hoor.

Lieke lag ook ingebakerd en na 19.00 was het huilen tot 23.00 toe.
Het was een baby die geen prikkels kon verwerken. Na de laatste voeding van 23.00 sliep ze de hele nacht door.
Ik ging er ook steeds heen maar merkte dat het alleen maar erger werd als ze mij zag, want dan moest ze die prikkel weer verwerken. Vondt het zo moeilijk!
Toen heb ik ze echt eens door laten huilen en dat duurde lang hoor maar dat had geholpen!! Erg moeilijk was het hoor!!

Ik kan je vertellen dat sinds ze een maand of 5 was een echte slaapkop geworden is hahahahahahaha
En nog steeds !!!
Het gaat echt over ook al denk je nu pffffffffffffff

groetjes Gytha