Baby met snotneusje

Hoi allemaal,

Ik heb een babytje van 8 weken oud en hij heeft al bijna 8 weken een verstopt neusje waar heel af en toe snot uitkomt. Nu met het weer van de afgelopen dagen is het nog erger geworden en ik weet niet meer wat er aan te doen. Ik heb het geprobeerd met zout water, met echt neusdruppels en met zo’n snotpomp maar niks helpt.
Heeft er iemand misschien nog tips voor mij, ik had nog gedacht aan vicks op zijn borstje te smeren maar daar is hij nog te jong voor.
Wie heeeft de gouden tip voor mij???

Diana.

Leg een opengesneden ui op een schoteltje onder zijn bedje of naast zijn bedje. Dat zorgt ervoor dat zijn neusje opengaat.

De volwassen Dampo van Vicks mag je niet gebruiken, maar een aantal jaren geleden heeft Vicks wel een kinderversie van Dampo op de markt gebracht, speciaal voor kindjes tot 2 jaar. Dat zou je evt. kunnen gebruiken, maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid nog wel even met de huisarts overleggen.

Groetekes, Sje

Hoi Diana,
Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden en heeft er nog steeds regelmatig last van. Het is wel goed voor het opbouwen van het imuunsysteem. Wat bij ons het allerbeste werkt is gewoon een fijn gesneden ui op zijn kamertje leggen. Verder kun je ipv vicks luuf op het borstje smeren. Luuf is vicks voor babytjes. Luuf heeft ook neusspray voor baby’s. Maar de doodgewone ui is echt het beste.

Succes
groetjes
Ellen

En, aangezien hij al zo oud als hij is dat verstopte neusje heeft, is het misschien geen gek idee om ook met de huisarts te overleggen en eens naar zijn luchtwegen te laten luisteren.

Hebben jullie huisdieren? Kan het zijn dat hij daar allergisch op reageert?

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Die vicks heb ik toen ook voor mijn dochtertje gehad maar bij mijn weten mogen ze dat pas vanaf een maand of drie hebben.
Ik heb het bij het cb ook al over zijn neusje gehad en die zeggen als hij niet teveel hoest en geen koorts heeft dan is er niks aan de hand, dus dan ben je snel uitgepraat.
Maar ik ga het vanavond eens met een doorgesneden ui proberen zoals jullie hebben gezegd. Laat nog wel weten hoe of wat. In ieder geval bedankt voor de tips.

Diana.

Oh dat wist ik niet dat die kindervicks pas vanaf 3 maanden mocht. Hopen dat die uit dan afdoende zijn werk doet.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Nouja je kan niet alles weten toch!!!
Maar ik heb mijn kereltje net in bed gelegd en een doorgesneden ui ernaast gezet, dus ik ben echt benieuwd.

Hoi Diana,

Toen Zoë zo klein was, dacht ik dat ze een verstopte neus had. Ze reutelde ook vaak. Bleek het melk te zijn en aangezien zo’n kleintje zijn keel nog niet kan schrapen, veroorzaakte dat het reutelen. Daarnaast nieste ze dan geregeld na de voeding en wat ik voor snot hield was eigenlijk gewoon melk.
Dit ging vanzelf weer over.

Groetjes,
Inge

Maar JUSTIN reutelt de hele dag en er komt ook af en toe snot uit zijn neusje, dus ik heb echt wel het idee dat hij verkouden is.
Maar van de andere kant moet hij inderdaad ook meestal niezen na zijn flesje en hij geeft ook nogal wat terug, dus dan weet ik het ook niet echt meer.

Wees voorzichtig met vicks of luuf. Is al snel te veel en dus veel te scherp voor die kleintjes. Kreeg in het begin ook het advies voor Senna, ze was toen een maand of 4. Beetje op de rug en borst. Nou ik dacht dat ze erin bleef… overal kwam de snot uit, krijsen deed ze ervan dus werd t nog heftiger.
Nu gebruik ik t nog zeer minimaal en nu is ze al iets ouder dus reageert ze er niet meer zo heftig op.

Groet Vanessa.