hallo,
ik ben moeder van een dochtertje van 2 en een zoontje van bijna 4 maanden. Vanaf zijn geboorte heeft mijn zoontje problemen gehad. Het is moeilijk precies te omschrijven maar samengevat komt het neer op: slecht eten (uur doen over een fles), moeizame ontlasting, heel erg veel huilen (uur of 7 per dag), bijna niet slapen, alleen kleine slaapjes van een halfuurtje, ontroostbaar zijn, overstrekking, sterke voorkeur naar rechts en heel erg stijf zijn.
Hij is hiervoor verschillende keren opgenomen, na de 1e keer (hij was toen 3 weken) werd ons gezegd hem meer rust en regelmaat te bieden en zelf rustiger te worden. GOed voor zelfvertrouwen dus… Toen het na 11 weken nog niet verbeterd was, heb ik nogmaals aan de bel getrokken en een onderzoek geeist. Er is toen een ph-meting gedaan en daaruit bleek dat Daan behoorlijk heftige reflux heeft.
HIj slikt nu 2 keer per dag 1.6 ml zantac en 5x per dag 1.3 ml motilium.
Op zich helpt het wel maar het spugen blijft nog behoorlijk. Slapen gaat beter maar hij haalt hooguit 5 uur aaneengesloten. s avonds ligt hij om 23.30 op bed en dan is het dus als we geluk hebben om 4.30 prijs maar vaak ook al om 3.30 en dan tot 6.00 om het half uur, daarna slaapt hij tot 7.15.
Voor ons erg v ermoeiend, ik ben inmiddels ziekgemeld op het werk omdat ik het niet meer aankon.
De kinderarts zei dat hij om 3.30 gewoon uitgeslapen zal zijn… Zou hem overdag dus langer wakker moeten houden maar dat is een onmogelijkheid, als hij slaap krijgt gaat hij krijsen.
Ook zegt ze dat spugen erbij hoort, soms gaat t weg met medicijnen, vaak ook niet.
Ik liep met hem bij een osteopaat voor zijn “bananenhouding”. We zijn daar 3keer geweest en hij vond het nu goed gaan dus hoef niet meer terug. Heb wel gehoord dat een osteopaat reflux ook zou kunnen behandelen, klopt dat??
En wat is jullie ervaring met vroeg beginnen met groente- en fruithapjes???
Hij krijgt momenteel op aanraden van de kinderarts nutrilon hypo allergene voeding. Heb wel nutriton erbij geprobeerd maar dat krijgt hij de fles niet uit, ook niet met een standenspeen op 3.
Ik hoop echt dat er mensen zijn met ervaring met reflux, want ik ben inmiddels emnigzins wanhopig en oververmoeid…
gr Ellen