Baby met knuffel en... knuffelige baby

Hoi allemaal
omdat ik de laatste tijd veel vaker hoor over de knuffels bij jullie baby’s (zoals de laatste keer van Michele en Paddington) vroeg ik me af wie van jullie baby’s een vaste lievelings (ik-kan-niet-zonder) knuffel heeft?
En hoe oud ze waren toen die mee moest naar bed?
En knuffelen ze er ook echt mee? Of is het meer het idee dat de knuffel in de buurt ligt?
Sarah heeft nl helemaal niets. Ze ligt helemaal alleen in bed. Niet eens een deken. En de speen gooit ze ook na 5 minuten al op de grond. Dus die gaat da’lijk maar helemaal weg.
Ook buiten het bed heeft ze niets wat ze echt super vindt.

Klinkt allemaal heel dramatisch, hahaha, maar dat is het niet hoor. Ze speelt met alles maar heeft niets waar ze aan hecht, zeg maar.

En dan de volgende vraag. Zijn/waren jullie baby’s knuffelig met 9 maanden? Soms denk ik dat Sarah geen rust in d’r kont heeft. Heel de dag kruipen, glijen, willen staan.
Je kan leuk met d’r spelen, maar als je haar vast wil pakken en fijn wilt knijpen wurmt ze zich los.
Of is het keihard knijpen en haar neus in mijn mouw duwen baby’s manier van knuffelen?

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook een boy die niks heeft in bed. Maar dit had de oorzaak dat hij een huilbaby was en dus geen overbodige prikkels mocht krijgen en moest worden ingebakerd. Nu denk ik soms wel van Oh jammer dat hij niks speciaals heeft. Mocht er zich nl iets voordoen (ziekenhuis opname oid) dan heeft hij zijn vriendje (knuffel) altijd bij zich. Maar tja je kan het niet meer dwingen nu … Andere kant raak ik het ook nooit kwijt / zoek …

Meiden schijnen over het algemeen minder te knuffelen dan jongens… Later gaat dat helaas over of ruilt het zich om

Ow, dan neem ik aan dat je je oudste bedoelt?
Dus dan heeft hij met 2 jaar nog niets?
Ik vind het ook wel jammer ja, ik heb nog zo’n olifant van de Hema, zo een met lange oren en slurf (was van lang geleden, heb hem toen voor mezelf gekocht). Zag het al helemaal voor me, Sarah met dat ding achter d’r aan gesleept.

En jammer voor jou idd, als het zich omdraait, goed voor mij!

Erik had ook nooit iets in bed, laat staan knuffels. Dat interesseerde hem geen biet. En ongeveer rond z’n tweede verjaardag veranderde dat. Hij had al tijden een knuffel van Kikker (Max Velthuijs, weet je wel?) die ik al tijden geleden voor hem gekocht had. Ineens moest Kikker overal mee heen: naar de AH, naar het kdv, naar opa en oma, etc. En zelfs mee naar bed! Het ging van ‘kwaad tot erger’: nu staat er 's avonds een heel leger knuffels in bed aan het voeteneind: Kikker, Panda, Smurfin en Schaapje. Dus… Maar ik moet zeggen: Kikker is de enige die mee mag naar beneden, maar als Kikker een keer vies is en in de wasmachine moet, dan is er geen paniek en accepteert Erik dat prima. Dus wie weet dat Sarah er ook ooit nog om gaat geven!

Erik was altijd heel knuffelig, zeker toen 'ie nog niet kon lopen. En nu is dat minder; wel krijg ik na een dag op het werk een heel dikke knuffel en kus als ik thuis kom, maar dat hele lange knuffelen is wel voorbij.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
En jammer voor jou idd, als het zich omdraait, goed voor mij!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/pcgGp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Bedoel wel op hele late leeftijd hé... zoiets als manlief en ik nu

Ow, hahahaha
had hem niet eens door.
Goeiemorgen Boukje

Morgan was bijna 16 maanden toen ze paddington kreeg, dus vanaf dat moment had ze een knuffelmaatje zeg maar. Daarvoor ook niks ja twee badstof doekjes in der bed en daar slaapt ze mee. Overigens slaapt ze wel zonder paddi als het moet maar nooit zonder die doekjes dus als ze moet slapen zijn die twee alles. Maar sinds vanmiddag hebben we paddington 2 moeten introduceren (zie topic beer geaccepteerd) dus het is niet alles als ze zich op 1 beest focussen.

Enne knuffelen is ook ineens gekomen bij morgan. Gewoon laten begaan en niks forceren, het komt vanzelf.

Groetjes,

Michèle

Ik heb bij Colin al vanaf het begin een nijlpaardje en een konijn (buurvrouw zelf genaaid) in bed liggen. Hij krijgt ook altijd een kusje van ze als hij gaat slapen. Dat nijlpaard doet hij niks mee, maar dat konijn heeft hij 's nachts weleens in een hevige omhelzing. Hij heeft hem nog niet echt nodig ofzo.
Colin is ook alleen maar aan het staan, klimmen en kruipen, maar hij knijpt me wel af en toe fijn of duwt zijn gezicht in mijn gezicht. Sinds een paar dagen geeft hij iets van kusjes en dat is wel heel leuk. Maar hij is niet echt een knuffeldier en ook geen schootzitter.

22-12-2009 colin geboren

Ik denk dat dat knijpen en het neusje tegen je aandrukken echt een manier van knuffelen is voor baby’s. Mijn dochtertje doet dit ook en ik heb dit altijd beschouwd als knuffelen. Ze kijkt er namelijk ook heel lief bij. Ik kan daar zo van genieten!
Mijn dochter heeft al vanaf haar geboorte een muisje in bed, eerst had ze er niet zoveel mee. Maar nu wrijft ze 'm over de gezichtje voordat ze gaat slapen en ligt ie vaak tegen d’r aan of in d’r handje.
groetjes

Annemiek de Graaf

Tim heeft vanaf zijn geboorte een hondje in zijn bed. In het begin had hij hier helemaal niks mee. En deed er ook niks mee, maar goed daar was hij natuurlijk ook nog veel te jong voor. Tot hij wat ouder werd, ik denk 6 maanden ofzo. Maar dat weet ik niet meer zeker. Toen kon hij echt niet meer zonder zijn hondje in bed. Het werd steeds meer zijn favoriet. Hij wil het liefst zijn hond overal bij zich hebben, maar dat willen wij niet. Hij blijft gewoon in bed en komt daar niet uit.
Tenzij we ergens heen gaan en Tim daar slaapt, dan mag hond mee. Op het KDV heb ik hem nooit meegegeven. Daar heeft hij een andere knuffel waar hij niet zonder kan. Ik wilde gewoon niet telkens met dat hondje slepen. Zodra hij in bed ligt grijpt hij naar zijn hondje en is hij blij.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Hier nooit een knuffelbaby geweest. Wurmt zich ook altijd meteen los en wil ook niet op schoot. Zelfs nu ze ziek is. Vind het wel fijn als ik over haar hoofdje aai of over haar rugje wrijf, maar wil op haar eigen plekje liggen zeg maar.
In haar bed ligt een knuffeldoekje, maar ook daar kijkt ze nog niet echt naar om. Ja, af en toe speelt ze ermee maar knuffelen nooit. Ook staat er in de hoek van haar bedje een knuffel. Daar kletst ze wel eens tegen.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook geen vaste knuffel, soms gaat er wel een speeltje/ knuffel/pop mee naar bed soms niet, het is ook elke keer een andere! Gelukkig, moet er niet aan denken dat ze zo’n ding kwijtraakt en dan zit ik hier te kijken, het meeste spul van haar komt uit NL!

Hoi hoi! Joaquin geeft ook (nog) niets om te knuffels alleen om 1 x te spelen als ìe nieuw is en daarna kijkt hij er niet meer naar om. Hier ook nooit gespeend of geduimd maar dat lijkt me alleen maar fijn voor de toekomst want dan hoef ik hem dat niet af te leren. Zo te lezen komt dat knuffelenmet een vaste knuffel later pas, schijnt verstandig te zijn om van die favoriete knuffel 2 in huis te hebben voor het geval er 1 kwijtraakt… En over het vastpakken Joaquin geeft ook altijd duidelijk aan of hij behoefte heeft aan bij mama zitten of opgetilt worden of knuffelen, meetal gebruik ik de gelegenheid als hij wil drinken om bij mama te zitten en dan kan ik even lekker knuffelen en die zachte wangetjes kussen!

Als ik hem oppak wil hij ook het liefst weer weg, kruipen, staan, spelen, deugnieten en ontdekken. Snap wel van je dat dat frustrerend kan zijn hoor, haha in de neus knijpen enzo dat is volgensmij inderdaad een manier van genegenheid tonen van de kleine en de manier om te laten merken dat ze je herkent… Groetjes! x

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hier geen van de kids die zich aan een knuffel hebben gehecht en moet zeggen ben daar wel blij om want als je af en toe hoort wat een paniek er uitbreekt omdat er een knuffie weg is en als die nog niet weg is dan is er vaak mij mama al de gedachte wat als hij weg raakt
dus al met al vind ik dit een stuk makkelijker maar wellicht kot het omdat het jongens zijn hoor en die zijn toch al wat minder knuffelig dan meisjes denk ik

before you judge me, try hard to love me

nou hier ook geen knuffeligebaby… ook rennen, kruipen en spelen, enige keer dat het een beetje rustig op je schoot zit als ze half knockout terug is van het kdv en de fles krijgt voordat ze naar bed gaat!

ik heb een konijn ligt al vanaf de eerste uurtjes bij haar in de wieg, bedje … heeft ze nog nooit bekeken, toevallig zag ik gisteren dat ze hem mishandelde in bed, aan zijn oren tegen de spijltjes meppe…dus ze gebruikt hem meer als boksbal dan als knuffel… maar ja ik laat hem gewoon in haar bedje, en als ze uit logeren gaat gaat hij ook mee, maar of ze daar nu echt beter door slaapt… of hem echt erbij wil hebben volgens mij niet echt !

Meric gebruikte na 4 maanden geen speen meer, dus we hebben hem een knuffel gegeven waarmee hij sliep en wakker werd. totdat hij naar kdv ging. hier nam hij hem uit bed en ging hele dagen ermee spelen wat dus niet de bedoeling was! pas later kwam ik hierachter want ze spelen dan met niets anders. heb het wel verteld aan de leidster van de kdv nu komen ze er niet meer vanaf. want Meric wil perse knuffel mee als hij uit bed komt. tijdens verschonen en spelen heeft hij hem altijd in zijn handen. knuffelt ermee bijt erin en sleept hem overal kruipend heen. dus ja het is wel lief maar aan de andere kant wel een probleem als je het een keer verliest ofzo…heb wel een reserve maar die ligt vaak in de vuile was. dus waarschijnlijk moet ik er nog 1 kopen van de week. lastig maar wel leuk. het hoeft niet trouwens. ze hoeven niet perse een knuffel de ene is al voorzien met een speen.

Z’n knuffel is niet meer weg te denken, 'n konijn knuffeldoek van Prenatal.
Hij ligt standaard in z’n bedje en zodra ik hem op z’n rug in bed leg dan ligt die al te voelen boven z’n hoofd (waar die altijd klaar ligt) naar z’n knuffel.
Ideaal overal waar we zijn en ze een (camping)bedje hebben slaapt die omdat z’n knuffel bij 'm is.

De eerste dagen lag de knuffel bij mij in bed (voor de geur had ik ergens gelezen). Daarna gaf ik hem als we gingen wandelen of overdag in bed maar nachts durfde ik dit nog niet omdat die er misschien wel in kon stikken.

Ook onze baby is niet knuffelig te hyper en enthousiast. Komt hopelijk nog.

Super leuk al die verhalen.
Jammer dat Sarah het (nog) niet heeft, die knuffel.
Dat ze zelf niet knuffelig is, vind ik niet erg. Ze is lief en leuk genoeg tegen me, en dat vind ik voldoende.
Maar wie weet komt het nog.
Ik wil later met haar op de koude winter weekenden op de bank hangen met een bakje chips, een disney film en onder een dekentje.
Tegen die tijd zal ze wel wat knuffeliger zijn, hopelijk.

nou, Colin is sinds een paar dagen heel knuffelig. Gooit zich echt tegen me aan en knijptme helemaal fijn. Wil ook continu kusjes geven (met tong dat is wat minder… Dus het kan veranderen.

22-12-2009 colin geboren

Hier ook geen knuffelbaby. Wil veel liever naast me op de bank zitten dan op schoot en toen het warm was moest ze er helemaal niets van hebben!

Ik probeer wel eens mijn gezicht dichterbij te brengen maar die wordt abrupt weggeduwd!

Ik zie het maar als een positief iets, ze weet wat ze wil en laat dat ook merken…