Baby met aambeien

Hoi allemaal

eigenlijk durfde ik het niet te posten, want ik schaam me dood en ik zit alleen maar te denken wát ik heb fout gedaan.
Voel me heel slecht.

Ik was net Sarah aan het afdrogen na het badje, en sinds een paar dagen heeft ze een beetje rood bij de billen en vagina, dus keek ik het even goed na.
Toen zag ik dus een “wormpje” tussen anus en vagina. Nou dacht ik dus gelijk aan een aambei. Ik heb ze zelf ook gehad en het lijkt gewoon hetzelfde. Alleen dan baby formaat, zeg maar.
Wat heb ik fout gedaan? Heeft iemand dit wel eens gehad/gezien/gelezen etc?

Is dit niet heel slecht en snel?

Groetjes, Boukje.

Lilypie First Birthday tickers

aambeien komen toch van te hard persen daar kan jij toch niets aandoen…?
Heb er helaas geen verstand van… als het rood is kan je er misschien wat zalf opsmeren…

Nee, dat weet ik, als het daarvan komt kan ik er niets aan doen. Als het van iets anders komt trouwens ook niet.
Maar ik vind het zo jong om aambeien te hebben.
Het voelt alsof ik ben gesnapt op iets wat niet hoort, begrijp je, beetje raar…ik weet het

En dat rooie is gewoon luieruitslag, heeft ze wel eens, gaat altijd sudocreme op en dan is het de dag erna weg.
Maar omdat het vandaag moest, viel me dat ding dus op.

http://www.gezondvgz.nl/{fda0dddb-d395-4f96-ba27-46825987ff62}?tp={e0239763-c95e-4def-995d-c7b857ff0d8d}

Hier staat wel wat op over aambeien maar meer in de volwassenen zin, maar misschien kun je er wat info van afhalen.

Zo las ik dat het dus kan komen door verstoppingen en dan harder willen persen, dus dan is eigenlijk de vraag is haar ontlasting normaal of harder dan normaal etc.?

Wat extra drinken zodat de ontlasting weer gewoon word, is ook aangeraden, maar dan moet er wel sprake van zijn.

En iets over zalfjes en zetpillen tegen de jeuk, of heeft ze er geen last van?

Je kan het maandag altijd aan de HA laten zien, als het niet verdwijnt

@Boukje& Sarah, we kunnen hier wel gaan zitten gissen wat dat 'wormpje’is en of het idd aambeien zijn, maar wij kunnen het vanaf hier niet zien en zijn ook geen arts. Ik denk dat het verstandig is dit gewoon even bij de HA te laten zien.
En jij kan hier idd toch niks an doen.

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 03 Sep 2010 21:05:09

Ow, ik denk het misschien verkeerd overkomt.

Ik weet bijna zeker dat het een aambei is, aangezien ik er ook vaker last van heb (al vanaf tienerjaren) en mijn vader ook.
Erfelijkheid heeft er ook mee te maken.

Maar ik had er dus nog nooit van gehoord dat baby’s het ook al konden krijgen. Ondanks eventuele erfelijkheid.

Daarom vroeg ik het hier, misschien een andere mamma die dit wel eens heeft meegemaakt. Lijkt me dat het niet voor niets komt.

En uiteraard ga ik maandag meteen de HA bellen, maar ja, tis nu vrijdag.

Groetjes, Boukje

ah zo. Daar kan ik je helaas ook niet mee helpen. Heb je al s gegoogled op baby aambeien?
Heeft ze last gehad van harde ontlasting misschien waardoor ze hard heeft moeten persen? Dan denk ik wanneer volwassenen dat daarvan krijgen, waarom babies dan niet. Ik weet het ook niet hoor…

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker