Baby mee naar zee

Afgelopen zondag zijn we naar zee geweest. Met Eva. Iki ben dol op de zee en het strand en ik verheugde me er enorm aan. Ik vond het leuk. Eva vond het leuk. Papa vond het NIET leuk. We moesten met de wagen, toch een halve tank, over het mulle zand en Eva huilde omdat ze zo wiebelde. Toen we waren geinstalleerd, moest ik plassen en gingen we een strandtent zoeken. Maar die was een paar honderd meter verderop en dus trok papa rood aangelopen de wagen weer door het zand. Toen Eva fruit over hem heen spuugde en hij zijn biertje over zijn broek liet vallen, was de goede zin helemaal weg. Hij vond het te veel gedoe. Eva wilde niet slapen in de wagen, terwijl ze doodmoe was. Ik vond dat niet zo erg, dan maar een keer niet slapen 's middags, maar papa vond dat zielig. Daardoor werd hij chagerijnig en werd het minder gezellig. Ik zat ontspannen op het strandterras, hij niet. Hij is vaak wat overbezorgd en hij vindt dan dat ze MOET slapen. Maar zo’n dag is nu eenmaal anders dan anders!

Eva was plakkerig van de zonnebrand, van het fruit en van het zand en ze had rode ogen van de slaap. Slapen deed ze niet…pas in de auto. Papa kan niet goed tegen hitte, wat fijn is aangezien we naar Kreta gaan straks! Maar dat is volgens hem anders, want dan kunnen we terug naar het appartement…Maar doe je dat dan? Ik weet niet hoor. Zijn zussen snapten gisteren ook niet waar hij zich druk om maakte. Eva gaf ook helemaal niet aan dat ze het niet leuk vond en ik was ook helemaal blij! Hopelijk betekent het niet dat we nu niet meer gaan, want het was zo leuk!

Zijn jullie al eens naar zee geweest? En hoe ging dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

wij zijn nog niet geweest maar ben het ook zeker van plan. ben net als jij gek op zee en strand. en tja wanneer je met kleine kindjes gaat wordt het nou eenmaal een plakbende en gaat het allemaal niet zo soepeltjes dan zonder die kleine ukken. en een keertje de middagdut overslaan is inderdaad heus geen ramp. maarja wat te doen aan een overbezorgde papa, volgende keer maar niet meer meenemen?? hahaha

liefs,
Rinske

We zijn nog niet aan zee geweest, ook nog niet naar een zwembad, Ik wil wel graag naar het strand gaan deze zomer.
Het enige wat ik minder fijn vind aan het strand (niet lachen) is al dat zand…dat zit overal! Als je thuis komt heb je een berg zand in je tas en tussen de handdoeken in zitten. Maar ondanks dat vind ik het toch leuk. Ik ben erg benieuwd wat de meiden er van zullen vinden.

Wij zijn wel met Morgan op de boulevard geweest, maar nog niet op het strand. Wij zijn er zo dus dat scheelt. Alleen zijn wij beide niet echt strant mensen. Ben meer van de recreatieplas en buitenbad. Ik haat zand dat overal tussen zit en plakt. Ik ben heel verwend, sinds ik ooit in Barbados geweest ben wil ik alleen dat zand. Maar als we gaan dan wel een strandstoel want dan kan ik me nog redelijk redden Maar zo ver is het nog niet.

Groetjes,

Michèle

wij zijn ook nog niet geweest, maar zijn het wel van plan komende zomer. Onze knul is natuurlijk nu ook nog geen 4 maanden, weet niet of dat wat uit maakt?!

Als hij zijn middagdutje overslaat vind ik ook niet zo erg. Zolang ze 's avonds dan maar goed slapen. Over het algemeen probeer ik me er wel aan te houden om onze knul 's avonds in zijn eigen bed te hebben, gezien die van ons ook niet in de auto wil slapen…

Hebben jullie nog iets van babyzwemmen gedaan?

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben geen strandmens, hooguit om te wandelen in het voor- of najaar. Om een dag te gaan liggen/zitten lijkt me niets, en al helemaal niet met een klein kind. Ik ben een beetje ( BEETJE ) zoals de papa van Eva en vind het belangrijk dat Jack slaapt in de middag en dan nog het liefst gewoon in een bed. Ik besef wel dat dit betekent dat ik een deel van mijn vrijheid opgeef maar dat hoort nu eenmaal bij het hebben van kleine kinderen. Hij slaapt maar 1 keer op een dag en dat koester ik hahah!
Over een jaar is het misschien gedaan met de dutjes, dan wordt het allemaal weer makkelijker. Maar dan nog is het strand niks voor mij! Al dat vieze zand!!!

Groetjes van Christa

Ik probeer elke week met Morgan te gaan zwemmen. Soms kan het alleen niet omdat we wat hebben op die dag, maar ze vind het geweldig.

Groetjes,

Michèle

quote:
Om een dag te gaan liggen/zitten lijkt me niets, en al helemaal niet met een klein kind. Ik ben een beetje ( BEETJE ) zoals de papa van Eva en vind het belangrijk dat Jack slaapt in de middag en dan nog het liefst gewoon in een bed. Ik besef wel dat dit betekent dat ik een deel van mijn vrijheid opgeef maar dat hoort nu eenmaal bij het hebben van kleine kinderen.

Groetjes van Christa

Daar ben ik het helemaal mee eens… slapen liefst in eigen bed. Ik weet zeker (voor 99%) dat als ik Jurian dagje mee neem naar het strand het echt niet genieten word. Wat moet mijn kindje in de hete zon/ op het hete strand/ bij het zoute water na een reis van een uur in een hete auto… Nee mijn mening is lekker in de tuin evt naar vrieden oid … met beetje water oid… maar geen dag/ middag aan het strand bakken.

Dit doe ik echt voor mijn kindje… als ik hem / haar er geen plezier mee doe heb ik het zelf ook niet.

Papa hier ziet er al tegenop dat meneertje straks een zandbak wil… en dat is zooo leuk voor die kleintjes.

Ha ha ha hier staat pappa al te trappelen om de zandbak zelf te bouwen

Groetjes,

Michèle

Hoi

Tip voorals je op Kreta ben. Maak duidelijke afspraken met je hubbie. Wanneer ga je wel en niet mee terug naar het appartement als hij het op zijn heupen krijgt en wanneer vind jij dat je kindje wel en niet hoeft te slapen.
Wij hebben ook altijd heel veel gedoe gehad tussen ons. Hij wilde blijven ik niet en andersom. Nu hebben wij het zo afgesproken om de dag gaat de een verplicht mee terug naar huisje of kamer als dochterlief moet slapen. De ander mag dan zelf besluiten te blijven aan het water of mee te gaan. Ook hebben we de lunch en het avondeten op een vast tijdstip gezet. Voor het avond eten was het dan het tijdstip waarop we vertrokken op zoek naar een eettentje dan. Ook voor eventuele boodschappen hadden we de afspraak om de beurt.
Het zijn heel wat afspraken en het komt zakelijk over maar het werkt wel.
Het scheelde heel wat onvrede in de tent en de vakantie verloopt rustiger en hierdoor hebben we een hele leuke vakantie gehad vorig jaar. Omdat je weet waar je aan toe bent en je ook zo je eigen momenten hebt even lekker alleen of toch gezellig een spelletje doen bij je huisje/kamer terwijl je dochter ligt te slapen.

groetjes

lon106

@ rainbow:
Nog niet op het strand maar wel op de boulevard op een terrasje! Ging prima… Als ik in de middag ergens heen ga zorg ik dat hij 's ochtends wat langer slaapt. Ik gooi gewoon zijn slaapjes om en daar kan hij heel goed tegen. (Gelukkig)
Als hij onderweg moe wordt slaapt hij in de buggy ofzo…
Meestal op de trug weg slaapt hij ook nog in de maxi cosi.

Liefs

hoi
wij zijn ook nog niet op het strand geweest, maar gaan deze zomer 5 weken naar zuid frankrijk, 200m van het strand, en wil daar wel veel naartoe, ga er wel voor zorgen dat Emma instens 1 keer per dag goed in haar bedje slaapt, de tweede slaap… ik zie wel. Hier doe ik daar ook niet heel moeilijk over, als ze heel moe is valt ze in de auto toch wel in slaap, en haalt dat zo wel weer in…
Ik ben dit weekend voor het eerst naar het zwembad (om vrij te zwemmen) geweest, ze vond het super leuk!!! wat een lol en al die kinderen vindt ze helemaal geweldig. Ik denk dat ze dit nog leuk vindt dan het baby zwemmen, wat we trouw elk week doen.

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij zitten ook vaak op terrassjes vindt hij ook leuk… En idd zorgen dat iig 1 slaap in bed is… Elke kindje reageert natuurlijk anders erop. Jesse vindt alles goed en slaapt meestal ook overal.

Liefs

Wij zijn toen Erik 3 maanden was naar Ameland geweest en ook op het strand en bij een strandtent. Erik sliep toen nog in de wagen, dus dat scheelde. Hij vond de wind minder geslaagd, dat was toen nog wel brullen.

Helemaal mee eens om duidelijke afspraken te maken voor de vakantie straks, dat is je hubbie vast ook na deze ervaring…

Groetjes!

Grappig dat de een dol is op zee en strand en de ander helemaal niet! Ik ben er dol op! Eva lag op een opblaaskussen van Nijntje, met de parasol en dat ging goed. Ze at ook gewoon goed en lachte gewoon. Die afspraken maken is denk ik wel een goed idee, want wat zon betreft…daar kan mijn mannetje niet goed tegen. Het wordt vast een leuke vakantie, maar wel met afspraken ja! Achteraf snapte mijn vriend ook niet helemaal dat hij zich zo druk maakte. Eva had bovendien gewoon 's ochtends goed geslapen en in de auto. Ik vind inderdaad wel dat ze 1x per dag langer moet slapen. Leuk om jullie verhalen met zon, zee en strand te lezen!

quote:
...heel strandavontuur...

Zijn jullie al eens naar zee geweest? En hoe ging dat?

Sommige papa’s zijn ook niets gewend

Ja wij gaan regelmatig naar zee. (schoonouders wonen op Ameland )

Ten eerste heeft de wandelwagen redelijk grote/brede luchtbanden.
Het duin over is wat lastig, maar eenmaal op het strand gaat het prima.
Wel is het makkelijk om op de natte strook strand te lopen met de wagen.

Verder: lekker niet druk maken,

Maar wat moeten jullie dan op Kreta?
Als hij niet tegen de warmte kan heeft hij daar toch niets te zoeken?
Of blijft hij de hele vakantie in de hotelkamer bij de airco?
Beetje jammer van je vakantie hoor.

Oh, en die plakbende van de zonnebrand: ander merk proberen.
Er is nogal wat te koop, en het plakt lang niet allemaal.

EDIT:
Dat vergeet ik nog: een draagrugzak waar de kleine in kan is perfect voor op het strand!

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 02 Jun 2009 22:12:23

Gewijzigd door - MarselenDiana op 02 Jun 2009 22:19:18

quote:

wij zijn ook nog niet geweest, maar zijn het wel van plan komende zomer. Onze knul is natuurlijk nu ook nog geen 4 maanden, weet niet of dat wat uit maakt?!

Als hij zijn middagdutje overslaat vind ik ook niet zo erg. Zolang ze 's avonds dan maar goed slapen. Over het algemeen probeer ik me er wel aan te houden om onze knul 's avonds in zijn eigen bed te hebben, gezien die van ons ook niet in de auto wil slapen…

Hebben jullie nog iets van babyzwemmen gedaan?

Groetjes Jolanda

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/Em2Lp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Zo klein wel goed uit de zon houden (parasol) EN goed insmeren.
(goed is iets anders dan een dikke laag zonnebrandcreme…)

Babyzwemmen doe ik al met Hylke sinds hij 3 maanden was.

M.

Hahahahahaha, hij kan wel tegen zon, maar niet in combi met een loodzware kinderwagen! En bier op zijn broek! En daarna nog rode vruchten van Eva! Wij gaan al jaren naar warme oorden en tot nog toe ging dat prima! Hahaha!

Lijkt wel of je mijn vent meegenomen hebt naar het strand, haha.
Ik kan alles ook wat makkelijker loslaten als mijn vriend.
Ik vind het ook belangrijk dat Roy in zijn bed slaapt, maar af en toe mag daar best een uitzondering op zijn.
Mijn vriend kan ook niet tegen hitte en als er dan nog eens vanalles misgaat heb je helemaal de poppen aan het dansen… Tja dan gaat het maar een dagje anders dan anders. Voor een dagje is dat toch niet zo erg… Denkt hij heel anders over.
Gelukkig hebben jij en Eva zich in ieder geval vermaakt.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

hallo M.

Hoe vond Hylke het baby zwemmen? Ik ben niet zo’n figuur dat graag haar kindje onder water duwt zeg maar, tenminste die verhalen hoor ik dan weer… Dat lijkt me dan weer niet zo leuk. Maar andere mensen zijn zo enthousiast, dat ik toch eens wil gaan kijken wat ze precies gaan doen…

Ik denk dat we van de zomer wel een dag naar het strand gaan. Voor ons wat makkelijker gezien familie van ons een huisje aan het strand hebben. Hij kan dan altijd in de schaduw blijven liggen in een campingbedje of zoiets.

Groetjes Jolanda