Baby laten zitten

Hier hebben we er ook eentje die niet graag ligt. Noa doet dat eigenlijk nu pas zonder morren in de box nu ze zelf een beetje vooruit komt. Heb haar toen ze jonger was veel in de wipper gehad. Bij haar was het het punt dat ze niet zo veel kon zien als ze lag. Nu drukt ze haar hele bovenlijf omhoog(lijkt wel een zeehondje) en zo ziet ze wel genoeg en dus vind ze het niet zo erg meer.
Los laten zitten zou ik absoluut nog niet doen, daar is ze echt nog veel te jong voor. Gemiddeld kunnen baby’s dat pas met 9 maanden. Noa s nu 7,5 maand en kan ook nog niet helemaal zelfstandig zitten. Kinderstoel zou ik ook nog niet te lang doen, dit is toch wel erg belastend voor de rug. Ik zou dan kiezen voor de wipper die kan toch nog wat achterover. Je hebt waarschijnlijk een kleintje wat meer wil als waar het aan toe is. Ik zou wel proberen om haar zo nu en dan even in de box te zetten om haar daar toch aan te wennen daar heb je later echt nog wel plezier va. Maar voor nu zou bv een activityding wat je over de wipper zet ook leuk zijn voor haar.
Trouwens als Noa moest liggen als ze wakker was dan vond ze het speelkleed op de grond leuker als de box.

Groetjes Ramona

Ik zal het inderdaad nog even laten rusten. Maar hoog hoog kan ik de rug gedeelte van de wipstoel zetten? Want wat jij al zegt, ze wil gewoon heel veel zien.

Is ff uitproberen met die wipstoel. Helemaal omhoog zo ik echt nog niet doen, is echt nog te belastend voor de rug. Mijn dochtertje wilde ook al vroeg zitten maar het wil dus niet zeggen dat ze dat alvroeg zelfstandig kunnen en daar lichamelijk al aan toe zijn.

Groetjes Ramona

hoi,
@denmannl. Probeer haar zoveel mogelijk te laten liggen. Vooral buikligging. Onze H.A. gaf ons bij onze dochter amy ook dat advies. Amy is erg vlot voor haar leeftijd. Het is net een uiltje, Ook vanaf een paar dagen haar hoofdje op willen tillen en al heel snel heel sterk in haar nekje. Ze wil altijd alles zien en meekrijgen. Wij reageerden daar ook op door haar op schoot te laten zitten.
De H.A. en CB arts beiden adviseerden ons om haar alleen op de arm te laten zitten net na haar flesvoeding. Het viel hun ook op dat amy zo sterk in haar rug en nek is, maar adviseerden ons stellig haar veel te laten liggen, op de grond of in de box. Vooral buikligging!.
De CB arts heeft ons toen der tijd uitgelegd dat als wij haar steeds lieten zitten, dit voor motorische achterstand kan zorgen. B.V. dat ze later wanneer ze kunnen lopen, alleen maar rechte lijnen kunnen lopen en eerst moeten stoppen om vervolgens de bocht om te kunnen. Dat vond ik toen erg vreemd, maar dit werd wel, toen ik het navroeg aan onze H.A. door hem bevestigd. Wij hebben Amy dus ook veel op de buik gelegd en ze kon met ruim 6 maanden zitten en tijgeren.
liefs annelies

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/uF2Kp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Happylife op 18 Dec 2011 21:44:42