Mijn dochtertje is nu 3 maanden oud. Wij hebben kennissen en die hebben een zoontje van 4,5 maand oud. De baby’s hebben elkaar wel eens getroffen, maar niet zo vaak. Het is nu een paar gebeurd dat als het jongetje gaat huilen, mijn dochter ook vreselijk gaat huilen. Gillen kan ik beter zeggen. Ze is dan helemaal van slag en het duurt wel even voordat ik haar weer bedaard heb. Nou denk ik dat ze niet tegen huilen van andere baby’s kan. Ze is in het ziekenhuis geboren en heeft daat ook genoeg huilende baby’s gehoord (ze heeft er 8 dagen gelegen) Ik kan me niet herinneren dat ze daar zo van streek raakte.
Nou willen we haar tzt 1 dag in de week naar de dagopvang brengen. Zou dit problemen kunnen geven? Of is dit iets waar ze aan moet wennen? Wie heeft hier ervaring mee?
Baby kan niet tegen huilen andere baby?
Ik weet van meer baby’s die moeten huilen als een andere baby gaat huilen; Erik had daar ook last van, maar gaat al wel sinds hij bijna 4 maanden was naar het kinderdagverblijf. Het went vanzelf; toen hij ouder werd had hij er geen last meer van.
Groetjes,
M
Luka huilde ook mee met andere kindjes tot hij een maand of 6 was, en met name op het CB. Het is vanzelf over gegaan, hebben er eigenlijk geen aandacht aan besteed.
Herkenbaar! Merkte het de laatste keer ook toen ik met Jordan bij het CB was. Het is gewoon erg aanstekelijk Maar denk dat het vanzelf over gaat en dus ook niet echt een probleem zal zijn bij de opvang. Waarschijnlijk zal het gewoon een kwestie van wennen zijn…
Love Life
Heel herkenbaar
Was vandaag met Joost op het CB waar een jongetje (ook een baby) begon te huilen. Joost die rustig bij mij op schoot zat begon ineens ook te jammeren…gelukkig hield 't snel op voordat Joost echt begon te huilen:D dus is heel normaal.