Baby in bad doen in groter bad

Ja het gaat echt nergens over, maar mijn dochter is nu negen maanden en echt te groot voor het kleine babybadje. Nu wil ik haar graag in de badring in het grote bad doen maar dit bad is erg groot (Jacuzzi). Echt een luxe probleem zou je zeggen, maar er moet echt heel veel water in en daarvan gaat Pappa een beetje stuiteren. Waterverspilling voor een badje van hoogtens 10 minuten. Ik moet hem daarin toch wel een beetje gelijk geven en vroeg me af of iemand hier ervaring mee en voor welke oplossing hebben jullie gekozen?
Alvast onwijs bedankt !

Hoi Nonnetje,

Welkom op de site.

Ik zou het babybadje in het grote bad zetten, vullen met water en dan je dochtertje gewoon rechtop in dat babybadje wassen en laten spelen. Zo hebben wij dat ook gedaan toen ze rond die leeftijd waren. En als ze water knoeit, loopt het gewoon weg omdat het badje in het grote bad staat.

Verder lieten wij ze ook met ons douchen. Scheelt je ook een hoop water.

Plus, niet elke dag in bad doen. Op die leeftijd is om de dag in bad doen zat. Het is ook niet goed voor die huidjes om ze elke dag in bad te doen. Hier gaan ze alleen in de zomer als ze elke dag buiten spelen 's avonds even onder de sproeier. We laten ze niet vies naar bed gaan natuurlijk.

Groetekes, Sje

Dank je Sje. Ik doe haar inderdaad om de dag in bad. Dat scheelt dus ook al veel badwater
Ik zou haar liever in een badteiltje doen, maar kan die nergens vinden.
Het douchen vind ik nog doodeng en nogal omslachtig. Kind in wipper, jezelf uitkleden, kind pakken samen onder de douche, kind afdrogen en in badlaken in de wipper, je eigen haren wassen, jezelf afdrogen, aankleden, kind oppakken uit wipper en aankleden. Vind ik niet bepaald eenvoudig. Ik wacht daar dus even mee totdat ze zelf kan staan en lopen. Lijkt me handiger.
Nogmaals bedankt.

koop een speciekuip bij de bouwmarkt… is net iets groter maar neem nooit zoveel water als een babybad… ken een heleboel dames die dit als opvolger hadden van een babybadje

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hier gingen ze in de douchebak, stop erin en klaar alweer.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik weet niet of je boven of beneden een grote wasbak hebt?? Mijn nichtje is ook te groot voor het badje maar wij hebben een grote wasbak waar ze heerlijk in kan spelen. Misschien een idee?
Groetjes Bibi

Goedkoop… en redelijk ruimtebesparend… Ik heb in die tijd een opblaasbadje gebruikt, heb je in diverse maten en kan je vrij eenvoudig opblazen en ook weer leeg laten lopen (of ophangen, is immers licht)

Vond het bad voor haar nog net even te groot, haar zussen nog net even te druk en zo kon zij tijdens hun baddertijd even op de douchevloer badderen.

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

Bryan gaat in het weekend ook mee in de douche maar dat doen we alleen als we met z’n tweeën thuis zijn, anders is het inderdaad een heel gedoe. Zo kan ik hem uitgekleed aangeven en gewassen aanpakken, terwijl mijn vriend daarna zichzelf nog lekker kan douchen. Hij gebruikt ook altijd een dopje van de zwitsal schuim in het afvoerputje als stop, past perfect. Dan zet hij hem op de grond van de douchebak. Die kan toch nog aardig vollopen hoor. Hopelijk heb je er iets aan. Succes ermee

Groetjes
Joyce