Baby hyperactief!

Pfff een beetje getrappel van de baby is leuk, maar het is hier de laatste dagen wel raak zeg… Niet een paar momentjes, maar werkelijk bijna de hele dag is ze aan het schoppen en helemaal aan het ronddraaien! Ik krijg er steeds meer last van in de loop van de dag, en blijf maar plassen en van houding veranderen!
Het is niet zo dat ik erg druk ben geweest, en ik slaap en rust ruim voldoende… Toch heb ik nu de hele dag door harde buiken en tussendoor is de baby ook nog zo beweeglijk. Dat heeft Joey nooit zo gedaan, die had echt een paar momentjes op de dag dat hij wakker was en dat ik hem dan voelde… Herkend iemand dit? En is dat wel normaal? Een buikbaby slaapt toch het grootste gedeelte van de dag?
En heeft iemand ook tips om het allemaal wat rustiger te krijgen in de buik?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Seth was ook vaak aan het bewegen!!
En op het eind zette hij zich af tegen mijn ribben, met z’n billen in mijn maag, en de voetjes tegen, of onder mijn ribben, heel pijnlijk, en niet fijn!!
Verder ging hij altijd bewegen als ik stil ag, dus bijvoorbeeld als ik ging slapen.

Nu ‘schommel je de baby in slaap’ als je zelf beweegt.
Nu moet je rustig aan doen, dus rustig wandelen oid werkt ook.
Succes ermee! En nog even doorzetten, meid!
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Geen tips helaas, maar nu al een eigenwijs meisje die het der moeder niet makkelijk maakt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou eigenwijs is ze zeker al, haha! Ik vind het aan de ene kant ook heel leuk dat ze actief is, en ik kan goed contact maken, maar soms word het ook wel een beetje te veel! Ik ben me echt 24 uur per dag bewust van mijn buik, omdat hij of keihard is, of de baby beweegt!
Dat gedruk tegen de ribben ken ik ja, soms krijg ik zulke harde trappen, dan heb ik het idee dat ik bont en blauw ben van binnen, haha! Of mijn blaas word als trampoline gebruikt, ook zo fijn…
Ik merk ook dat ze niet meer echt kan duikelen, maar ze draait wel om haal eigen as zeg maar, dan voel ik eerst getrappel aan de achterkant, en ineens een heel harde floep! en zit ze weer andersom, en dan die buik, die beweegt zo erg mee, we hebben er een filmpje van gemaakt!
Tja wen wat er dan tegen te doen is… pfff! Wandelen valt ze inderdaat van in slaap, maar mama ligt na een kwartiertje op het apegapen, en moet er dan twee dagen van bijkomen! Ik probeer nu steeds schommelbewegingen te maken als ik op de bank zit, maar tot nu toe helpt dat niet echt…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Kweenie hoor… Maar kan je niet ergens een oude schommelstoel op de kop tikken? Ik heb er toen eentje bij de kringloop gekocht, leuk verfje gegeven en schommelen maar! Dat was trouwens niet omdat Danique zo druk was in de buik, meer omdat ik het zelf zo rustgevend vond

Ja, herkenbaar! Nora was ook continu bezig. Toen ik op een gegeven moment naar het zh moest omdat ik 41,3 wkn was, moest ik aan de monitor. Het idee was dat de baby in dat stadium 20 minuten wakker zou zijn en weer minimaal 20 minuten zou slapen. Nou, ik heb bij elkaar 1,5 uur aan de monitor gelegen en Nora heeft geen moment stilgelegen of geslapen. Niet iedere baby heeft zoveel slaap nodig. Moet zeggen dat ze ook toen ze eenmaal geboren was, heel weinig sliep…

Dus, je wordt er inderdaad soms helemaal gek van, je maag, je blaas, je longen, je ribben, je rug… alles moet even afzien, maar voor de baby kan het geen kwaad!

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oh hier ook zo;n swing muppet. Elke dag om 15.00 ging ze salsa dansen in mijn buik. Mijn collega’s in een deuk want je zag echt billen en mijn hele buik ging heen en weer, ik ging soms maar lopen om haar in slaap te wiegen. Gek werd ik er soms van. Een keer in bed heeft ze Mervin wakker geschopt toen ik me mijn buik tegen zijn rug lag

Groetjes,

Michèle