Baby huilt op kinderdagverblijf

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 4 maanden gaat sinds 3 weken op maandag en donderdag naar het kinderdagverblijf. Ze zit in een verticale groep van 0 t/m 4 jaar. Haar zusje van 3 zit in dezelfde groep.
Nu is het probleem dat ze de laaste 2 weken erg veel huilt op het dagverblijf en ze daar niet wil slapen. Vorige week ging het wel goed en nu vandaag niet. Om 11.00 uur werd ik gebeld door het kdv dat het niet goed ging en ben ik haar gaan halen. Mijn werk is (nog wel) flexibel, maar goed, dat blijft ook niet.

Verder is ze een lieve makkelijke baby en ligt ze nu thuis al 1,5 uur heerlijk te slapen. Wat moet ik doen? Haar op gaan halen in de middag of haar toch op het kdv laten en dat ze er dus maar aan moet wennen?
Ik vind het echt heel moeilijk, maar ik heb mijn baan financieel nodig, dus die kan en wil ik niet zomaar opzeggen…

Nu zit ik echt met een heel vervelend gevoel op mijn werk, voel me dan echt een slechte moeder…

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor je rectie!

ps met mijn oudste van 3 is het ook wel eens een dagje niet goed gegaan, maar ik kan me niet herinneren dat ze zo veel moest huilen…

Ze zit midden in een sprongetje, dus grote kans dat ze zich daardoor niet prettig voelt op het kdv.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde even zeggen dat ik met je meeleef. Dat moet een heel vervelend gevoel zijn, je voelt je dan zo verscheurd lijkt me.

Sterkte!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Zelf heb ik een gastouder voor oppas. Deze kunnen evt. gewoon bij je thuis oppassen. Werkt ideaal en is ook nog fiscaal aftrekbaar. Helaas staat deze vorm van opvang ter discussie, omdat de overheid het te duur vind. Ik baal hier wel van, want het is volgens mij de beste manier van opvang.

Groetjes,

jantje

quote:
Hoi,

Zelf heb ik een gastouder voor oppas. Deze kunnen evt. gewoon bij je thuis oppassen. Werkt ideaal en is ook nog fiscaal aftrekbaar. Helaas staat deze vorm van opvang ter discussie, omdat de overheid het te duur vind. Ik baal hier wel van, want het is volgens mij de beste manier van opvang.

Groetjes,

jantje

Mee eens, maar ook bij een gastouder kan een kind flink aan het huilen gaan als hij of zij het eventjes niet naar zijn zin heeft.
En dat lijkt hier het probleem.

Tsja, dat sprongetje… Dat moeten ze op het kdv wel kennen, en daar horen ze mee om te kunnen gaan. Ik vind het een beetje kort door de bocht van ze om je dan te bellen en haar op te laten halen.

Wat die gastouderbureau’s betreft: er zijn er heel veel waar nogal met de regels aan de haal gegaan wordt. Vandaar dat er nu zo’n ophef over is.
Kan het alleen maar beter van worden lijkt mij.

M.

Dat ze de bureau’s aanpakken vind ik prima, ik zit overigens bij een goed bureau die ook controles houdt, evaluatiegesprekken voert een gratis cursussen aanbiedt aan gastouders op diverse gebieden.
Waar ik van baal is dat ze, door het gesodemieter bij diverse bureaus, het gastoudergebeuren helemaal willen afschaffen, omdat opa en oma ook betaald krijgen, terwijl die voorheen het vaak gratis deden.
Wat de overheid over het hoofd ziet is dat er wel veel opa’s en oma’s oppassen, maar net zoveel ‘niet-familieleden’. Door afschaffing wordt uiteindelijk de klant en de gastouder de dupe.

jantje

Jeetje wat moeilijk zeg, ik heb zelf geen ervaring met dit probleem maar ik kan me heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is.
Het eerste wat in mij opkomt dat het misschien wat druk is op het KDV. Je hebt voor een verticale groep gekozen maar dat kan wel druk zijn voor een klein babytje. Misschien is het een oplossing om je kindje eens een dagje mee te laten lopen op een horizontale groep en kijken hoe ze daar op reageert?
Ik hoop voor je dat het huilen snel afgelopen is en dat je kindje snel went aan het KDV. Sterkte en hou ons op de hoogte!
Groetjes Cinn

Hoi Cinn,

Sorry voor mijn late reactie, maar ben helaas een paar dagen ziek geweest.

Ik zou Milou graag in een horizontale groep plaatsen, maar die hebben ze op ons kdv niet. Dat is echt balen. Er zijn 6 verticale groepen. Toen mijn oudste dochter daar voor het eerst heen ging, kwam ze in een nieuwe groep en daar zaten de eerste 2 maanden alleen maar baby’s. Ik heb er toen dus iet zo bij stil gestaan en om Milou nu naar een ander kdv te plaatsen, dat is onmogelijk. Er is nergens plaats. Verder ben ik wel erg tevreden hoor over het kdv. De meiden daar doen erg hun best en zijn lief voor Milou, Ze hebben me gebeld, omdat ze weten dat ik dat wil en ik haar op kom halen als het niet goed gaat.

Het blijft gewoon erg lastig. Ik moet haar wegbrengen, maar wil dat niet.
Ik probeer nu zoi veel mogelijk vrij te pakken in de middag en straks is het kerst, dan ben ik ook vrij. Ik probeer nu maar positief te denken, dat ze straks weer 5 maanden is in januari en misschien dat ze er dan beter tegen kan.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groetjes, Fem