Hallo allemaal,
Mijn zoon is nu 5 weken oud en heeft sinds een aantal dagen last van huilen na de voeding. Hij heeft ongeveer 30-45 min gedronken en valt daarna heerlijk in slaap. Bij het wegleggen van hem in zijn bedje wordt hij iedere keer na 5 minuten wakker en zet het echt op een krijsen. Hij is dan (natuurlijk) klaar wakker en kan echt niet meer slapen en is ook bijna niet meer stil te krijgen. Hij heeft geen last van krampjes.
Ik heb geprobeerd om hem alleen over zijn bolletje te aaien en dat lukt niet echt. Hij wordt er na een tijdje even rustig van maar daarna gaat hij weer krijsen. Op het moment dat je hem oppakt is het helemaal voorbij en begint hij te geeuwen en valt die half in slaap. Op dat moment leg ik hem terug in zijn bedje en dan begint het spektakel opnieuw.
Het laten huilen is ook niet echt een optie omdat hij hier niet rustiger van wordt.
Ik heb geprobeerd om hem in te bakeren maar dit heeft niet veel effect. Ik wil hem ook niet de hele tijd eruit halen want ik ben bang dat hij hier aan gaat wennen. Is deze twijfel gegrond?
Door hem nog een keer te voeden lukt het om hem rustig te krijgen en daarna is hij nog even onrustig in bed maar valt uiteindelijk wel in slaap.
Ik vraag mij af of dit normaal is?
Het is wel opvallend dat dit gedrag alleen 's avonds is en de afgelopen nacht. 's Ochtends en 's middags valt hij bijna direct in slaap.
Heeft iemand anders ervaring hiermee? Ik ben nu op het punt dat ik hem bij me neem elke keer als hij begint te huilen.