Mijn dochtertje van 3 maanden slaapt niet meer in de wandelwagen. Nou vind ik dat doorgaans niet zo heel erg, maar als ik een boodschap moet doen of een paar uurtjes naar de stad moet dan is 't een ander verhaal.
Zolang ik buiten ben, is t prima en kijkt ze wat om zich heen, maar ga ik een winkel binnen dan is het gebeurd met de rust. Ze krijst werkelijk alles bij elkaar. (mijn oudste dochter, inmiddels bijna 3, had dit ook en bleek later hoogsensitief te zijn) Niks helpt dan, wiebelen niet, op en neer rijden niet… ik krijg haar dan niet rustig. Ik heb ook al een dooky gekocht, zodat ze niks ziet en hopelijk in slaap zou vallen. Helaas, dat helpt ook niet.
Ze blijft krijsen.
Nu mocht ik van een vriendin de babybjorn lenen (ik heb zelf een tricot slen draagdoek, maar vond 't bij de oudste altijd een gedoe om hem ter plekke om te knopen), ik heb geprobeerd haar daarin te dragen. Eerst thuis natuurlijk, maar ze zit er amper in of ze overstrekt zich en krijst het uit en begint met haar armpjes te zwaaien en de beentjes te trappen. Nu moet ik zeggen dat ik hem zelf ook minder prettig vind zitten dan de draagdoek. Dus heb ik geprobeerd haar in de draagdoek te doen, het gaat een paar minuutjes goed maar dan begint het gekrijs weer. Het lijkt wel of ze het niet prettig vindt om ‘strak’ tegen me aan te zitten.
Iemand tips wat ik kan doen?
Ik wil en moet zo nu en dan toch echt even winkelen en als het net zo gaat als bij mijn oudste, dan duurt het nog wel een jaar voordat het beter wordt en ik haar koekjes en broodjes kan voeren om haar stil te houden.
Groetjes Desiree