Baby huilt in winkels alles bij elkaar

Mijn dochtertje van 3 maanden slaapt niet meer in de wandelwagen. Nou vind ik dat doorgaans niet zo heel erg, maar als ik een boodschap moet doen of een paar uurtjes naar de stad moet dan is 't een ander verhaal.
Zolang ik buiten ben, is t prima en kijkt ze wat om zich heen, maar ga ik een winkel binnen dan is het gebeurd met de rust. Ze krijst werkelijk alles bij elkaar. (mijn oudste dochter, inmiddels bijna 3, had dit ook en bleek later hoogsensitief te zijn) Niks helpt dan, wiebelen niet, op en neer rijden niet… ik krijg haar dan niet rustig. Ik heb ook al een dooky gekocht, zodat ze niks ziet en hopelijk in slaap zou vallen. Helaas, dat helpt ook niet.
Ze blijft krijsen.

Nu mocht ik van een vriendin de babybjorn lenen (ik heb zelf een tricot slen draagdoek, maar vond 't bij de oudste altijd een gedoe om hem ter plekke om te knopen), ik heb geprobeerd haar daarin te dragen. Eerst thuis natuurlijk, maar ze zit er amper in of ze overstrekt zich en krijst het uit en begint met haar armpjes te zwaaien en de beentjes te trappen. Nu moet ik zeggen dat ik hem zelf ook minder prettig vind zitten dan de draagdoek. Dus heb ik geprobeerd haar in de draagdoek te doen, het gaat een paar minuutjes goed maar dan begint het gekrijs weer. Het lijkt wel of ze het niet prettig vindt om ‘strak’ tegen me aan te zitten.

Iemand tips wat ik kan doen?
Ik wil en moet zo nu en dan toch echt even winkelen en als het net zo gaat als bij mijn oudste, dan duurt het nog wel een jaar voordat het beter wordt en ik haar koekjes en broodjes kan voeren om haar stil te houden.

Groetjes Desiree

Hoi Desiree,

Zie dat je nog geen reacties hebt gekregen.
Misschien dat ik je kan helpen!

Als je even een boodschap moet doen of even de stad in wilt
kun je dit het beste doen op het tijdstip dat je dochter van 3 mnd
weer zou gaan slapen in haar bedje.
Je gaat dan op dat tijdstip weg en legt haar dan in de wandel wagen.
Ze al dan snel in slaap vallen, omdat ze moe is.
Denk dat ze dan niet meer zal krijsen.
Mocht dit nog wel het geval zijn dan is een speentje een uitkomst.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Lisan.

Overstrekt ze zich vaak? Huilt ze thuis ook veel?

Lastig hoor want net wat je zegt soms moet je even naar winkel enmet dit weer juist het uitje

Is osteopaat een idee? Mijn zoontje huilde veel/ overstrekte zich. En dit is bij osteopast verholpen. Je moet soms even over drempel want je denkt huh wat is dat voor lugubers… Maar ik zou wensen dat alle babys check kregen daar. neemt veel spanning en stress weg voor moeders…

Hopelijk snel verbetering …

@Lisan: Het maakt niet uit wanneer ik ga, ze huilt hoe dan ook. Ik ga meestal ongeveer een kwartier na de voeding, het is ook nog een kwartier rijden. (in de auto slaapt ze ook niet) Dus dan is ze al ruim een uur wakker. De eerste paar weken ging het goed, toen sliep ze gewoon. Nu dus niet meer. Speen helpt ook niet. Als ze hem al neemt, dan spuugt ze hem na een minuutje weer uit en begint het gehuil weer.

@mini-boy: mijn dochtertje heeft inmiddels 9 behandelingen bij de chiropractor achter de rug. Dit omdat ze overstrekte en een voorkeurshouding had. Het gaat daarmee allemaal nu best goed en ze hoeft ook niet meer heen.
Thuis huilt ze alleen als er echt wat is. (was in het begin niet zo, krijgt vanaf 2 weken koemelkvrije voeding en nu gaat het goed)

Ik hoopte dus dat ik haar een volgende keer mee kan nemen in de draagzak of draagdoek, maar dat vind ze dus nog geen 5 minuten leuk.
Ik ben inmiddels wel gewend aan dat gekrijs in de winkels, maar mensen kijken je vaak zo raar aan of maken er opmerkingen over. En als mijn oudste mee is, die wordt daar niet erg blij van om dat continu aan te moeten horen.

Groetjes Desiree

Nee dat snap ik … zelf wordt je toch ook lichtelijk gestresst lijkt mij. Dat mensen naar je kijken is vaak een groot euvel… Je baalt als dat je kind huilt en dan nog die vervelende blikken… Maar probeer daar boven te staan. Jij ben er voor je kinderen en niet voor die mensen …

Is het erfelijk? omdat de oudste het ook heeft gehad?

@Demia,

Dan zit er maar 1 ding op: zonder je dochter gaan winkelen.
Even naar opa en oma brengen, zodat jij lekker ongestoord je
dingen kunt gaan kopen.
Als je kindje groter wordt, zal ze het ook leuker gaan vinden.
Ze kan immers voor in het winkelwagentje zitten en alles goed kunnen zien.

Groetjes Lisan.

Vervelend!!
Is het een optie om haar ipv in de kinderwagenbak, in de buggyinzet (uiteraard in de platste stand!) te zetten?
Geen idee of het helpt… omdat ze buiten wandelen wel prima lijkt te vinden. Maar misschien geeft het haar wat meer rust doordat ze ziet wat er gebeurd?

Mijn oudste vond de kinderwagen vreselijk. Altijd huilen als ie daarin moest. Dus ook alleen maar in de draagzak (dat vond hij wel prima) of op de arm… (ik woonde destdijs middenin het stadscentrum dus even snel een boodschap lukte wel zo).
Toen hij 3 maanden was ben ik het eens gaan proberen met buggyinzet, en dat vond ie heerlijk!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)