Beste moeders,
vorige week heeft mijn zoontje een ademhalingsstilstand gehad. Wij gebruikten de nanny-care, voor sommingen bekend denk ik maar voor sommigen ook onbekend.
Het registreert de ademhaling/beweging van het kind en na 20 sec geen beweging gaat er een alarm af. Ik mocht hem lenen van een vriendin, er waren geen medische redenen of zo.
Ons kindje is voor 48 uur aan de monitor gelegd in het ziekenhuis, hij is onderzocht op allerlei dingen maar ze kunnen niets vinden. Ze zeiden ook dat er vaker geen oorzaak word gevonden dan wel.
Sinds we thuis zijn loop ik natuurlijk anders door het huis. Bij ieder piepje wat ik hoor op straat of in de omgeving slaat mijn hart 10 x over. Ik ben er zeker van dat de nanny-care zijn werk goed gedaan heeft. De nanny-care kent voor en tegenstanders maar ik ben erg dankbaar voor deze uitvinding.
Er komt bij dat we een hele moeilijke zwangerschap achter de rug hebben, daarna zou het genieten komen maar toen werd ik opgenomen in het ziekenhuis voor een curretage (stuk placenta achtergebleven) en drie weken geleden ontplofte mn baarmoeder bijna omdat ik ongesteld was geworden maar er bleek een stuk littekenweefsel van de curretage voor de uitgang te zitten. Daarbij waren twee familieleden opgenomen in het ziekenhuis (vader van mijn man en mijn moeder).
Alles bij elkaar zorgt dat ik soms wat verdrietig ben. De tijd gaat voorbij, de kleine man word 4 maanden over een paar dagen en tussendoor is er alleen maar ellende. Ik hoop zo dat dit het is geweest voor even en dat er 1 normale week kan volgen zonder stress, spanning of verdriet.
Ik ben weer helemaal aan het werk en het gaat op zich ook prima hoor maar het zijn zware tijden geweest, ik wil genieten van iedere dag, doe ik ook wel, maar er zit een beetje een schaduw overheen. Het vertrouwen is een beetje weg. We zaten aardig op de rails en toen gebeurde de ademhalingsstilstand. Echt je ergste nachtmerrie.
Gelukkig is de kleine man gezond en zo ontzettend lief, dat heeft ons echt op de been gehouden maar ik had me die eerste maanden zo anders voorgesteld.
Ik ben niet zielig hoor, we hebben het zo goed en de medische zorg is in NL zo ontzettend goed, voor hetzelfde geldt woonden we in een land waarin dat niet mogelijk is dus daar putten we onze positiviteit uit. Zijn er meer dames die door de omstandigheden alles even moesten omgooien na de bevalling om er heelhuids uit te komen?
En zijn er moeders die het ook hebben meegemaakt dat hun kindje stopte met ademhalen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vr. gr. Eef