Hoi,
Elisa is inmiddels 14 maanden oud en slaapt nog 2 keer op een dag. Zo rond 10,30/10,45 gaat zij naar bed (soms een uurtje, soms 1.5 uur dat ze slaapt) en eind van de middag, rond 15.45 gaat ze ook nog ff uurtje slapen.
Gabriëlle is pas 6 weken oud en slaapt tussen de voedingen door. Ze krijgt om de 3 uur voeding en blijft dan ong een uurtje wakker. Ondanks de puckababy waar ze in ligt heeft ze zeker 10 min huilen nodig om weer in slaap te vallen, soms meer. En tijdens een slaapje wordt ze soms ook huilend wakker om dan na 10 min huilen soms wel en soms niet in slaap te vallen. Soms pak ik ze maar op.
Op dit moment slaapt Gabriëlle beneden in haar nestje als Elisa ook naar bed moet. Elisa wordt nl wakker van t huilen van Gabriëlle. Maar eigenlijk wil ik dat Gabriëlle ook veel meer in haar bedje boven gaat slapen. Merk vaak dat t nestje voor haar vertrouwder is… Maar als ze beneden slaapt en Elisa is er ook wordt ze weer wakker soms van t gillen van Elisa…
t is lastig… ze reageren zo op elkaar…
Ik durf Gabriëlle dus niet goed boven in haar bedje te leggen. Had net al de gedachte haar hier beneden in slaap te laten vallen en dan boven neer te leggen, maar nu is ze wakker na net kwartiertje geslapen te hebben. Omdat ze t dan weer op een huilen kan gaan zetten durf ik ze weer niet boven neer te leggen… zo lastig! Juist ook omdat Elisa haar slaap nog hard nodig heeft (die is anders niet te genieten… en ze worstelt al met stuk jaloezie/ moeite met minder aandacht) dus is ze al ‘lastig’ genoeg.
Hoe deden jullie dat met 2 kindjes die tegelijk moeten slapen en wakker worden van elkaar? hun kamertjes grenzen aan elkaar en t is een gehorig huis… Het huis is zo gehorig dat Elisa boven in haar kamertje (achter) Gabriëlle kan horen huilen als die beneden ligt (aan de voorkant van t huis). Gevolg: Elisa slaapt ook dan niet… maar als ik Gabriëlle in haar bedje zou laten huilen, gaat Elisa ook huilen.
Elisa is erg gevoelig voor t huilen van Gabriëlle. Ze gaat vaak mee-mekkeren (ik denk dat ze dan ook aandacht probeert te trekken. Maar als ze erg moe is ist veel sterker!)
Gewijzigd door - Domino op 20 Jul 2011 11:32:40