Baby diarree

mijn dochter (1 jr) heeft heel last van diarree (over 1 week nu). zij heeft geen koorts, drinkt goed (denk ik) en is nog heel actief MAAR zij huilt vaker. Ik denk misschien het oorzak is tandjes (7 tandjes nu maar nooit diarree gekregen tot nu). Iemand hier weet wat ik moet doen? Ik geef haar yogurt met roosvicee (tegen diarree), water met roosvicee, gewoon broodje (zonder butter/margarine), aardappel, banaan, een potje maaltijd, en minder melk. Niks helpen en huisarts ook (grrrr) en ik moet alles wassen altijd omdat haar luier kan haar ontlasting niet houden – bedmatras, boxmatras, logeerbedmatras, enz… ik ben nu een beetje “stressed out” omdat soms ik weet niet meer waar ik kan haar zetten zonder ‘ongelukjes’, hehehe.

Bedankt en groetjes,
rachel

Hoi Rachel,

Ik vind het een beetje vreemd dat een huisarts nog niet ingrijpt als een kindje van 1 jaar diarree heeft. Ik zou daar als ik jou was iets meer druk achter zetten dat hij je doorverwijst naar het ziekenhuis.

Zeker met dit weer is er grote kans op uitdroging.

Hou in de gaten of ze niet aan het uitdrogen is. Je kunt dit doen door de huid bovenop haar handje bij elkaar te pakken en weer los te laten. Als de huid weer meteen glad wordt is er nog niks aan de hand, maar als de huid ongeveer in de vorm blijft staan alsof je het nog vast hebt met je vingers dan is er sprake van uitdroging.

En nogmaals, blijf druk zetten bij de huisarts want hij mag niet zo laconiek reageren als zo’n jong kindje al een week diarree heeft en er zit geen verbetering in haar situatie.

En…jaja, kom ik weer aan…overweeg de overstap naar een andere huisarts want zeker met kindjes moet je wel vertrouwen in een huisarts kunnen hebben en gezien je “(grrrr)” merk ik dat je er zelf ook niet blij mee bent hoe het op dit moment gaat.

Blijf de kleine meid in elk geval zoveel mogelijk vocht aanbieden. Dat ze wat minder goed eet, geen probleem, maar vocht heeft ze echt nodig.

Groetekes, Sje

Hihi, als Sje gereageerd heeft is vaak alles al gezegd, alle tips al gegeven etc
Kan weinig anders doen dan me aansluiten bij Sje (anders ga ik hetzelfde zitten typen, wordt ook zo ééntonig dan hè ? )

Heel veel sterkte!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Tja, ik ben nou eenmaal een nep-bieb in hart en nieren dus ik weet precies wat jij had willen schrijven! Haha!

Groetekes, Sje

Ok bedankt…

haar ontlasting is nog zacht en ik heb een andere huisarts gezien – maar hebt dezelfde dingen gehoord: hij zegt zij was vrolijk en actief ondanks diarree).

bijna 3 weken heeft wij dit probleem gehad maar die 2e week was het ergste… nu wachten wij. ik zal blij zijn als ik 1 harde hoopje zien! hehehe.

ik had nooit gedacht dat een baby hoopje kan heel belangrijk zou worden! hehehe

nogmaals bedankt…

• rachel

en denk aan de ORS!!! Luca is nu ook aan de waterdunne diaree, maar 2 dagen hoor, maar ik geef het hem gelijk. Met dit warme weer kan je niet voorzichtig genoeg zijn!

[img]http://lilypie.com/pic/060625/xl7P.jpg" alt=“Lilypie 2nd Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/l5dzp2.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />