Beste mede-moeders,
Mijn zoontje van 7 maanden ( 18/8/2010) is de hele dag door aan het persen. Hij krijgt fruit sinds 1,5 maand en groente sinds 1 maand. Ik maak het vers en de kinderopvang geeft potjes (2x in de week). Hij krijgt de potjes van 4+ en zo langzaamaan zal hij richting de aardappels, pasta enz. in de groente gaan. Zijn poep is heel droog en het zijn echt brokken.
Hij heeft anderhalve week geleden 2 x bonenpotje gehad en toen is het begonnen. Dacht dat het daaraan lag, maar hij perst nu nog steeds.
Vrijdag naar de dokter geweest en zij wilde eigenlijk al lactulose voorschrijven. Ik ben daar een beetje bang voor, omdat ik wil voorkomen dat zijn darmen “lui” worden. Ik ken een aantal mensen met darmproblemen (prikkelbare darmen) en dat is echt niet prettig. Roosvicee laxo was ook een advies, misschien dat ik dat probeer voor even.
Het CB geeft aan meer water (doe ik al), olie (doe ik al), pruimen/abrikozenmoes (ga ik proberen).
Ik geef hem verder fulltime borstvoeding, omdat hij heel heftig reageerde op KV (ook met 6 maanden). Dus de pogingen om over te stappen zijn gestaakt. Ik wil hem iig meer vocht gaan geven en ik mag nu beginnen met diksap en thee. En ik dacht zelf aan Bambix, iig iets met vezels om de darmen te stimuleren.
Hij zit helemaal niet lekker in zijn vel en als moeder raakt het je heel erg.
Ik ben heel benieuwd of er nog tips zijn?