Baby braakt agv infectie?

Mijn kleine meis van 5 maanden heeft, waarschijnlijk via d’r broer, ook een buikgriep opgelopen. Gooide vanmorgen d’r fles er weer uit. Daarna spuugde ze nog een keer. 't Kwam echt uit d’r tenen! Zo zielig.
Iemand ervaring hiermee?

Hoi Catharina,

Allereerst welkom op de site.

Probeer het met de volgende voeding eens om 1 schepje voeding minder in het water te doen. Dus bijvoorbeeld 180 ml, maar dan 5 schepjes i.p.v. 6.

Dat wordt nogal eens geadviseerd bij overgevende baby’s. Kans bestaat dat ze dan haar fles wel binnenhoudt.

En zo niet, probeer haar dan kleine hoeveelheden te geven. Bedenk het zo: als je zelf ziek bent, moet je er ook niet aan denken om een fles van 200 ml melk helemaal naar binnengeklokt te krijgen. Dan heb je ook liever af en toe een beetje.

Dus halveer de flessen en halveer de periodes tussen de verschillende voedingen. Dus niet om de 4 uur 200 ml, maar om de 2 uur 100 ml.

Sterkte en beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

Gelukkig gaat 't weer met m’n kleine meis. Ik heb haar ORS en Kindigest (homeopathie van VSM, speciaal voor kleintjes met spijsverteringsstoornissen) gegeven en ze heeft iets voeding binnengehouden. Hoop dat 't goed blijft gaan en dat ze straks weer een flesje drinkt. Ik had even aan de assistente van de huisarts gevraagd wat ik het beste kon doen en van haar kreeg ik 't advies ORS te geven en ‘halfvolle flesjes’ dwz dezelfde hoeveelheid water, maar dan met de helft aan schepjes voeding. De melk kwam er wel gedeeltelijk uit, maar de ORS blijft zitten.

Bedankt voor je advies, Sje, leuk dat je reageerde. Was voor de eerste keer op ikkeben!

Ik zag het dat je voor het eerst op Ikkeben was, vandaar mijn “welkom op de site”.

Groetekes, Sje

17 h: Ze heeft weer een lekker flesje gedronken. Inderdaad iedere keer een beetje van het ‘half-volle’ flesje en voor de melk eerst wat ORS. ORS valt iets beter in de maag.
En die Kindigest-tabletjes zijn, in dit geval, ook goed geweest. Ik heb überhaubt goede ervaring met die productenlijn van VSM speciaal van kinderen van 0-6 jaar.

Nogmaals bedankt voor je reaktie en voor je ‘welkom’, Sje.

Hoi Catharina,
Naar hè,dat spugen!
Van VSM heb ik ook Caltrivat tabletjes, ter voorkoming van terugkerende verkoudheden, en dat helpt wel, ze is minder lang en minder vaak verkouden.(normaal doorlopend van okt tot april)

Hoop dat ons de buikgriep bespaard blijft, we hebben dit jaar al een (zeer) zware griep gehad (ook met buikpijn/misselijk, echt beroerd voelen) en dat 10 dagen .
Laat het mooie weer maar komen.
Helaas krijgen wij ook ieder jaar de buikgriep en ik háát spugen, vind het zo erg (als ik hetzelf moet hoor).
Alhoewel het opruimen van ''bed met spuug ''ook niet alles is!

Sterkte!

gr. Demelsa

Nou, ik vind 't inderdaad beroerd. M’n zoontje spuugt dan echt een halve dag, om de 5 minuten. Dan is 'ie echt helemaal kapot aan het einde van de dag. Bijna eng. Gelukkig is 't hem dit jaar nog bespaard gebleven.
M’n kleine meiske heeft nu 24 niet meer gespuugd, maar ze drinkt erg weinig. De doktersassistente gaf aan dat ze minimaal 500 cc moest drinken. Ik probeer straks weer 'ns flesje. Ze ziet nu zo witjes en dat oogt zo zielig…

M’n zoontje heeft de waterpokken en m’n meiske spuugt… ik kijk erg uit naar betere tijden, net als jij… Maar 't weer zit ons in ieder geval al lekker mee!

Jij ook weer succes met de kids!

[link=http://tickers.families.com][/link]

[link=http://tickers.families.com][/link]