Baby born

Dion is tegenwoordig gek van poppen eh baby zoals hij het noemt. Hij loopt er dan ook de hele dag mee rond. Deze pop is lekker zacht en behalve het hoofd bestaat hij uit stof. Maar omdat de pop van Marijn is geweest en dus al een tijdje meegaat en vies is wil ik voor Dion een nieuwe pop kopen. Nu zag ik dat ze bij de kruidvat een baby born hebben maar deze pop is volledig van plasic. Wie heeft hier ervaring mee. Is zo’n pop net zo makkelijk met te zeulen door het huis heen en vooral met het slapen, slaapt jullie kindje er ook mee?
Zag bij action ook wel een leuke pop met stof maar deze worden veel sneller vies.

Voordeel van die stoffen poppen is dat je ze gewoon lekker mee in de wasmachine kan doen!
Hier een echte meid, en dus allerlei verschillende poppen. Waaronder ook babyborn. Heeft ze voor haar eerste verjaardag gekregen en is al héél veel mee gespeeld. Hier werd ie net zo makkelijk meegezeuld als andere poppen.

Af en toe gaat ie mee naar bed. Geen probleem. Maar meestal moeten dr rupsjes mee om te slapen

Als hij er vooral echt mee knuffelt is zo’n stoffen pop natuurlijk wel fijner, zachter. Maar als ie het vooral leuk vind om bijv. flesjes, speentje tegeven of in een buggy mee rond te rijden is de baby born natuurlijk errug leuk.

Je hebt trouwens in de speelgoedwinkel ook de jongensversie van babyborn he

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hier heb ik de poppen vanmorgen weg gegeven want onze dame vindt het helemaal niets! mama; dat is voor een ander kindje zegt ze dan

@Esther, speelde jij zelf wel met poppen vroeger?

Heb het idee dat het hier een generatie overslaat Mijn moeder heeft tot dr 16de (stiekem) met barbies gespeeld vertelde ze… Altijd met poppen in de weer, en ze baalde er dan ook behoorlijk van dat ik absoluut geen poppenkind was. Ik vond er gewoon niks aan. Gaf mij maar een boekje dan was ik zoet…
Ik vond het wel leuk om ze gewoon een keer leuk aan te kleden, haren doen en neer te zetten om er gewoon naar te kijken. Maar echt mee spelen alsof het baby’s waren? Nooit…
En die kleine meid van mij is dus wel weer echt een poppenmoedertje. En oma is jaloers

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

Wat Suszje zegt lijkt hier ook te kloppen! Zelf totaal niks met poppen spul, onze dochter wel Ook de babyborn is een hit! Die van de action, die huilt, vond ze vreselijk!

Manderijn

@Suzsje … ik denk dat het bij ons al aardig wat generaties heeft over geslagen! Ik speelde ook niet met poppen, wel met knuffelbeesten en mijn moeder had er ook niets mee. Fabienne heeft wel het paard van AMIKA en dan kun je de haren kammen, speldjes in doen, stiekjes, schoenen aan (bij een paard?) maar dat vind ze heel erg leuk

@manderijn … wij krijgen die Action pop voor Fabienne haar derde verjaardag, vre-se-lijk vond ze het en eerlijk gezegd; het klonk ook niet!

Ik weet trouwend niet of die bij de action geluid maakt. Dat vind ik voor de nachten niets. Straks gaat hij er de hele nacht op liggen en hebben we nog gejank haha.
En ja een stoffen pop is wel uit te wassen en lekker zacht. Wat ik aan de babyborn wel leuk vond dat er vanalles bij zit potje, speen, luier ed.
Vind wel grappig om te horen dat sommige meiden hier geen poppenmeiden zijn en Dion weer wel.
Sommigen kopen geen pop voor hun zoon, je weet maar nooit he
Laatst waren we op verjaardag en de beide jongens hadden nagellak op omdat ik dat ook had nou moet je sommige mensen horen. Je bent toch geen meisje…nee ik ben een jongen en ben de wereld aan het ontdekken en ik vind nagellak mooi.

Dylano heeft ook poppen Doet er alleen niets meer mee nu. Het is hier nu een en al treinen en auto’s.

Liefs Michelle

Zoonlief hier heeft daar nooit interesse in gehad. Maar had hij dat wel, had ik denk ik wel de jongensversie van babyborn gekocht vind ik dan nog wel net wat leuker dan meisjespoppen.

Die roze van de action huilt als je in z’n handje knijpt! Gewoon eng huilen! haha!

Manderijn

Nou ik ben eruit. Ik koop dezelfde pop als Dion nu heeft. Hij is inmiddels erg gehecht aan deze pop en ben bang dat als ik een ander soort koop hij er niets van wil weten en dat vind ik ook zonde.
Ben vandaag nog bij action geweest en ik vind de pop ook niet zo mooi en al dat gejank hoeft van mij ook niet.

Zeg ik ook wel eens tegen mijn dochter; dat gejank hoeft niet Maar daar kun je niet even de batterijen uithalen he?

Fijn dat je geslaagd bent!

Manderijn

Haha zou wel een makkelijk zijn batterijen, aan/uit schakelaar of een volumeknop.
Laat ze dit maar niet lezen

hier zijn poppen ook favoriet, blijkbaar van papa’s kant van de familie, mijn moeder en ik zijn niet van die 'moederlijke types’pippy wel… die legt ze in bed, geeft ze flesjes… blabla vanalles, en ze sleept ze het liefst ook mee, wij hebben hier en stoffe poppen en plasticmodellen…die maak ik altijd ff schoon met babydoekkies… alleen pippy die kleed al die poppen uit, allemaal inclusief barbie, kleren gaan meteen uit, dus ik heb liever stoffe poppen, met ‘ingestoffeerde kleding’ anders loop ik met al die ‘naakte babies’ over straat hahahaha!!
hier hebben we ook nog een pop van oma, dus model uit 1950 ofzo… dit is nu de derde generatie die er mee sleept, en die leeft nog steeds…petertje heet die, petertje moet hier alleen altijd mee in bad, en nu beginnen zijn ooggies een beetje roestig te worden ! hahahaha

maar die babyborn had ik ook gezien, ik denk dat ik die ook voor haar ga kopen want da’s wel geweldig met tut, en flessie en al die rommeltjes erbij…

Pippy is geboren 17.07.2009