Baby bijna 8 maanden jengelt en lijkt ontevreden

Hoi

Minke is nu bijna ( 09-02) 8 maanden en heeft sinds een week opeens last van “buien”. Ze wordt boos, jengelt en gaat met gebalde vuistjes gillen. Op zich best grappig de eerste paar keer ( papa en ik zeiden "Moet je die kleine meid nou eens zien! ") Maar nu wordt het eigenlijk best moeilijk om hier “goed” mee om te gaan. Ik negeer haar nu zoveel mogelijk als ze gilt en zodra ze weer ophoudt geef ik haar meteen weer aandacht. Uiteraard weet ik dan dat ze niet gilt omdat ze pijn heeft, maar omdat ze vermaakt wil worden of niet in de box wil. Het lijkt wel of niets goed genoeg is. Ik vind het erg vermoeiend en ook helemaal niet leuk ( en voel me daar dan weer schuldig over…) omdat ze altijd erg goedlachs is en nu zelfs papa en ik haar niet echt aan het lachen kunnen krijgen… Wie herkent zo’n "ongelukkige"fase? Wat is nu wijsheid om te doen voor ons? We willen haar het liefst gelukkig zien maar ook weer niet verwennen door op elke gilletje te reageren… heb even peptalk en advies nodig…
groetjes, Astrid
Trotse mama van baby Minke

Hoi Astrid,
Ik wil je wel peptalk geven hoor, advies…is wat moeilijker. Ik herken het helemaal wat je zegt. Mijn zoontje is wel ouder dan jouw meisje ( hij is 14 maanden) maar je gaat op een gegeven moment merken dat ze een duidelijk eigen willetje hebben. Mijn zoontje zit nu ook in zo’n ongelukkige fase, erg vermoeiend vind ik.
Ik denk dat je het goed doet door dat negatieve gedrag te negeren en haar weer aandacht te geven als ze “normaal” kan doen…
Ik kan de sprongetjes nooit helemaal goed onthouden maar wellicht speelt dat ook nog mee? Dan voelen ze zich ook niet helemaal jofel natuurlijk en tanden krijgen had hier ook zulk effect…
Succes, je bent niet de enige!

Groetjes van Christa

Sprongetje! Rond de 8 maanden zit er weer eentje…geduld hebben meid. Hier ook een klein eigenwijs knulletje op het moment…en hij kan ook heeeeel hard gillen!

Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja wat kunnen ze al een willetje hebben met hun 8 maanden! Sta er soms echt van te kijken… Mriek hoe reageer jij er dan op? Wil Erik nog wel in de box of is hij dat ook snel zat ( lees: gaat huilen en piepen). Of negeer jij het ook maar zo goed en kwaad als het lukt ( zoals ik probeer )

Gewijzigd door - Linette1 op 03 Feb 2009 14:50:26

Haha, die van ons heeft ook een kop erop hoor!

Hij wil nog wel in de box, maar protesteert wel eerst even. Jengelen en zogenaamd gaan huilen. Tja, soms moet het gewoon en dan negeer ik het maar. Geef 'm een leuk speeltje en dan is het ook zo weer over moet ik zeggen.
Lukt dat bij jullie een beetje?

Koop het oei-ik-groei-boek, dan snap je je eigen kind stukken beter!

Groetekes, Sje

quote:
Ja wat kunnen ze al een willetje hebben met hun 8 maanden! Sta er soms echt van te kijken... Mriek hoe reageer jij er dan op? Wil Erik nog wel in de box of is hij dat ook snel zat ( lees: gaat huilen en piepen). Of negeer jij het ook maar zo goed en kwaad als het lukt ( zoals ik probeer )

Gewijzigd door - Linette1 op 03 Feb 2009 14:50:26

Als zij per se in de box moet van je, zet je d’r gewoon in de box, en
dan maar even krijsen/gillen/huilen.
Anders gewoon lekker op de grond zetten, en wat speelgoed aanbieden.
Niet goed? Pech.

Een troost: het gaat weer een keer over…

M.

misschien domme vraag maar deze onwetende moeder is effe benieuwd hoelang de kindjes ongeveer in de box gaan? tot hun 1ste jaar of tot 1,5 jaar??

Ja moeders wil is wet hahaha … maar wat als de kleintjes er dwars tegenin gaan!? Gelukkig gaat het over… maar dat geloof je op zo’n moment bijna niet! Ik had een huilbaby nou ik kon die mensen wel wat aandoen als ze zeiden het gaat over… (maar dat is dan natuurlijk ook niet te vergelijken met een sprong(etje) )…

Tja hoe Sje het altijd in één woord zegt NEGEREN is de beste oplossing! Maar soms ook de moeilijkste.

Hier is mijn ventje nog niet zo oud maar hij probeert me al wel uit. Als ik het dan ff heb gehad met hem dan ga ik zijn kamertje soppen (haha die blinkt ondertussen wel) zodat hij mij dan niet ziet en dan gaat hij toch maar spelen… Misschien is dit een idee?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tim vind het nu nog prima in de box. Ligt lekker met zijn speeltjes te spelen en zijn activiteitencentre en verder lekker omrollen. Ik weet niet precies tot welke leeftijd ze in de box zitten. Maar denk dat als ze op een gegeven moment kunnen kruipen ze steeds minder in de box zitten.

Groetjes,
Sandra

Hoi,

Ik denk dat Aarons box er niet al te lang zal staan…hij heeft er echt nooit iets om gegeven!
Mijn tante zei ook dat hij twee zoontjes er alle twee nog geen jaar in hebben gezeten maar ook meer wilden kruipen en in de loopstoel rondreden.
Ennu…ik vind het wel best…ook weer meer ruimte in de kamer…hihi.
Maarre…als hij hem straks ineens geweldig vind dan mag hij voor mijn part nog 2 jaar staan hoor!

Gr, Danielle

quote:
misschien domme vraag maar deze onwetende moeder is effe benieuwd hoelang de kindjes ongeveer in de box gaan? tot hun 1ste jaar of tot 1,5 jaar??

Ja moeders wil is wet hahaha … maar wat als de kleintjes er dwars tegenin gaan!? Gelukkig gaat het over… maar dat geloof je op zo’n moment bijna niet! Ik had een huilbaby nou ik kon die mensen wel wat aandoen als ze zeiden het gaat over… (maar dat is dan natuurlijk ook niet te vergelijken met een sprong(etje) )…

Tja hoe Sje het altijd in één woord zegt NEGEREN is de beste oplossing! Maar soms ook de moeilijkste.

Hier is mijn ventje nog niet zo oud maar hij probeert me al wel uit. Als ik het dan ff heb gehad met hem dan ga ik zijn kamertje soppen (haha die blinkt ondertussen wel) zodat hij mij dan niet ziet en dan gaat hij toch maar spelen… Misschien is dit een idee?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Wij hebben de box net voor oudennieuw de kamer uit gedaan,
dus met 13,5 maanden. Maar eerlijk gezegd had Hylke er toen al
twee maanden ofzo niet meer echt in gezeten.
Dus: als je merkt dat je kind er toch niet zo vaak meer in gaat: gewoon weg dat ding. Staat voornamelijk toch maar in de weg.

Wat je andere opmerking betreft: Er kan er maar 1 de baas zijn, en als jij dat niet bent is de kleine dat dus.

M.

Hoi,

Wij hebben de box tot ruim 1,9 jaar erin gehouden. Vooral ook als ik dan moest koken of ik moest even wat langer boven zijn maar kon haar niet meenemen ivm zolder niet veilig. ( was ophangen, halen, doen) Maar veel echt overdag zat ze er niet meer in vanaf 1,5 jaar. Ik moet wel zeggen wij hebben een drukke en bezige dochter die slim is en dit was ook haar rust moment. Zo konden we haar een beetje afremmen in haar gedrag en haar een rustpunt geven. Op het moment dat ze twee werd hebben we haar speelhoek opnieuw ingericht en is dat nu haar rustpunt geworden.

groetjes

lon106

Dank jullie voor de reacties! dat doet een nieuwe mama goed!

En ga het oei-ik-groei-boek aanschaffen he?! Scheelt je een hoop onzekerheid en vragen.

Groetekes, Sje

wij maken zo graag gebruik van jouw Sje … door het oei ik groei boek kom je dalijk nog werkeloos thuis te zitten. Enne ivm de economische crisis liever dit forum dan een boek … (ken het boek al hoor … staat ergens in mijn kast)

Hoi Sje

Hahah ja ik moet er aan geloven he? Heb het wel eens doorgelezen maar dan lijkt Minke altijd “achter te lopen” tov de Xara’s en Odine’s uit het boek… daarom heb ik me er nog niet echt verder in verdiept Maar weten wanneer ze "springt"kan geen kwaad nee…!!

groetjes

Precies daar is het boek ideaal voor! Maar dat ze achterlopen dat vond ik ook altijd frusterend. Het kan komen omdat je kindje na de uitgerekende datums is geboren? Je moet uitgaan van de uitgerekende datum. Jurian was week later maar volgens de sprongen moet hij dan week eerder zijn. Snap? Maar dan nog loopt het boek erg vooruit. Het mooie aan het boek vind ik om te kijken hoe je je kindje door de sprong heen kan helpen… de tips etc… en kijken wat ze daarna geleerd hebben.

Vlak Michele en ondergetekende niet uit hè, wij zijn mede-profeten die de sprongetjesbijbel promoten!