Baby 9mnd mag niets van haar broer 2 jr

Mijn dochter Nowi van 9 mnd mag niets pakken van haar broer Keani van 2 jaar.
Zodra ze iets pakt roept hij “nee, Nowi” .
Of het nu haar eigen speelgoed is of zijn speelgoed of zelfs een handvat van een tas. Niks mag ze pakken of aanraken.
Ik weet dat in veel gevallen de peuter minder aandacht heeft gekregen na de geboorte van een tweede, maar we hebben hem altijd bij alles betrokken en hij sliep nog minimaal 4 uur, dus dan kreeg zij de volledige aandacht. Als hij wakker was ging zij vaak slapen en kreeg/krijgt hij de volle aandacht.
Ook als ze samen beneden zijn krijgt hij eigenlijk meer aandacht dan Nowi. Dus aandacht tekort is het zeker niet.
Hij is eigenlijk in alles een makkelijk kind en gilt of schreeuwt eigenlijk nooit, behalve dus als zijn zusje iets wil aanraken of pakken. Ook als zij in de box zit en met haar hand uit de box steekt roept hij alweer " nee Nowi"
Heel af en toe komt hij haar speelgoed brengen en hij gooit haar speelgoed in haar box.

We hebben geprobeerd met hem te praten en zijn gevoel te verwoorden. Hem verteld dat Nowi sommige dingen wel mag. Hem als ze zijn speelgoed pakte of hem wou aanraken tegen Nowi gezegd dat Keani gelijk heeft en dat zij niet aan zijn speelgoed mag komen want dat vind hij niet leuk.
We hebben het geprobeert zijn geschreeuw te negeren.
En op een strenge manier gezegd dat ze dat wel mag en dat hij op moet houden(ik weet dit is het slechtste wat je kunt doen)
Ook proberen we hem af te leiden en dat werkt voor even tot hij haar weer iets ziet pakken of aan wil raken wat niet mag van hem.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen, of is het een kwestie van wachten en het gaat wel weer over?

Hier nu ook deze fase. Wat bakmama zegt doen wij ook zo, het is inderdaad wel eens vermoeiend, de hele dag ben ik die twee meiden uit elkaar aan het halen , zeker nu Neeltje heel hard kan kruipen is ze als de kippen bij Minke om alles te proberen af te pakken! Maar ja het hoort erbij. .

delen is en blijft moeilijk
hier ook meegemaakt en nu is het nog steeds nog altijd nog wel een beetje moeilijk hoor

zeker moeten ze er nog even aan wennen als kleintje ook ineens kunnen spelen

weet dat het heel vermoeind kan zijn om heel de dag politie agentje te spelen

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

heb dochtertje van 2 en als haar nichtje hier komt van 1.5 mag haar nichtje ook nergens van haar aankomen, echt nergens aan, ook hier al op verschillende manieren op gereageerd, haar iets anders geven, op de gang gezet en gezegd dat ze samen moeten spelen, ga maar door… de ene dag gaat het wat beter als de andere, maar in het algemeen mag ze werkelijk nergens aankomen, gister mocht ze zelf niet naar de televisie kijken omdat onze dochter keek!!
ik denk dat het maar een fase is (hoop ik) maar ik zeg er wel wat van, of soms negeer ik het ook wel.