Hallo, vanmorgen heeft mijn zoontje zijn hoofd tegen de muur gestoten, niet zachtjes, het is nu rood en dik.
Van te voren lang en goed gekoeld.
Nu maak ik mij zorgen, kan dit gevaarlijk zijn als een zo’n klein kind zijn hoofdje stoot?
Hallo, vanmorgen heeft mijn zoontje zijn hoofd tegen de muur gestoten, niet zachtjes, het is nu rood en dik.
Van te voren lang en goed gekoeld.
Nu maak ik mij zorgen, kan dit gevaarlijk zijn als een zo’n klein kind zijn hoofdje stoot?
als hij moet overgeven in de loop van de dag, kan het ook wijzen op hersenschudding. Als hij zijn dutje langer maakt dan normaal, misschien toch eens wakker maken en zien dat hij niet verward, suf wakker wordt.
Maar meestal is er gewoon niks aan de hand hoor.
Morgan heeft regelmatig builen en rode plekken. Inderdaad door het staan en vallen of niezen als ze in der bed staat en dan met der hoofd tegen de rand slaat. Ik let altijd even op haar maar tot nu toe nog niks ernstigs meegemaakt.
Groetjes,
Michèle
Jeetje, ik ben zo geschrokken!
Ben nu nog aan het rillen,… kleine was al moe en na de val zijn we in bad geweest, op moment slaapt hij.
Phoe, moet ik nou:S
Wat de anderen al zeggen; als hij niet anders dan anders is, is er niets aan de hand. Gewoon goed in de gaten houden.
Groetjes,
M
Gewoon even in de gaten houden hoe lang die slaapt en hoe hij wakker wordt en als je het niet vertrouwd. Wat al gezegd is, duf en suf en niet helemaal helder dan even naar de ha toe.
Groetjes,
Michèle
Thnx voor al jullie berichies!
Kben iets rustiger, ik heb toch voor me eigen gevoel HA gebeld.
Zij heeft mij een beetje gerust kunnen stellen.
Moet je zien, ik ben zelf kinderleidster en maak vaak zoiets mee.
Maar nu is het je eigen kind, dan schrik je toch wel… phoe!
Ja het is toch anders als het om je eigen kleintje gaat.
Hier ook regelmatig valpartijen en bulten en blauwe plekken. Hoort er echt bij…en wat de andere meiden ook zeggen, als hij echt niet lekker wordt of iets anders dan zou ik even HA bellen, maar die kleintjes kunnen best veel hebben hoor!!
Sterkte!!!
Hier zijn ze zo vaak, zo hard gevallen en ze hebben zo vaak zo hard gestoten, het verbaast me hoe hard een baby-/peuterschedeltje is. Daarbij zorgt ook de fontanel ervoor dat een babyhoofdje meer kan hebben.
Zolang hij niet bloedt op de plek waar hij gestdoten heeft en niet over gaat geven is er niks aan de hand. Als-ie over gaat geven, even huisarts bellen want dan kan het op een hersenschudding duiden, maar die hebben ze niet zo snel hoor. Dan moeten ze wel heel hard gevallen zijn.
En zeker nu hij slaapt zou ik voor de zekerheid op een gegeven moment wekken. Want als het inderdaad heel hard gegaan is kan het ook zijn dat-ie bewusteloos is in plaats van dat-ie ligt te slapen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 07 Aug 2009 09:34:33
Joey is een tijdje geleden van mijn bed gerold. Ik kon hem net niet meer vastgrijpen, en boem daar lag hij… Eerst zijn hoofdje op de grond, maar hij huiilde direct, en eenmaal in bad was hij al weer vrolijkl. Ik heb zelf harder gehuild dan hij, en heb ook de dokter gebeld. Ik kreeg ook het advies hem tijdens zijn slaapje te wekken om te kijken of hij niet verward was, en bij overgeven de dokter bellen. Gelukkig kunnen ze veel hebben die kleintjes, er was ook niks aan de hand…