Baby 9 mnd wat alleen melk drinkt


#1

Hoe is het mogelijk dat een baby van 9 maanden alleen maar een flesje melk drinkt en verder echt alles van voeding weigert? Wat voor smaakjes je het ook laat proeven, het lepeltje wil niet naar binnen. Laat staan een fruithapje oid.
Het meisje groeit slecht en loopt dus achter in haar ontwikkeling. Draait bv niet op haar zij, ligt alleen maar op haar ruggetje.

Op het eerste gezicht zie je een mooi meisje met blozende wangen, alles in proportie, ze is verder ook gezond alleen … ze weigert alles behalve haar melk???

Dit is de situatie van het kindje van mijn vriendin en het houdt me best bezig want ik vraag me toch af hoe het mogelijk is dat zo’n jong meisje op die leeftijd alles kan weigeren. Dat ze iets niet lekker vind kan ik plaatsen … zoals Fabienne geen melk dronk a la maar dan zijn er nog vele alternatieven. Hier is de afweer zo groot?

Hebben jullie zoiets weleens gehoord/gelezen?


#2

Raar!
En het CB heeft nog geen actie ondernomen?

Groetekes, Sje


#3

Ik vind het ook een bijzonder verhaal. is er een kinderarts betrokken bij dit meisje? Het is in ieder geval niet natuurlijk dat ze niets wil en ik denk dan meteen aan een medische reden?

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 29 May 2012 20:58:57


#4

Ja, zat ik ook aan te denken dat het een medische reden moet hebben. Misschien is bijv. de slokdarm wel zo smal dat ze alleen maar vloeibaar kan hebben. Of is bijv. al eens naar de keelamandelen gekeken? Als die veel te groot zijn, dat eet ook niet lekker. Dan lijkt het me logisch dat ze alleen vloeibaar wil.

Groetekes, Sje


#5

Het is ook een raar verhaal. Als het haar slokdarm/amandelen is dan zou ze ook geen melk drinken toch? Ze drinkt alleen melk, meer wil ze niet, ze weigert echt pertinent. Ze heeft echt versie tegen ander drinken/eten …

Sterker nog > ze proeft niet eens !!! het lepeltje wil gewoon niet naar binnen!!!


#6

Prelogopedie is aangeraden door het CB …

Sje … we zitten hier in het Zeeuwse he dus alles gaat wat trager hahahaha.


#7

Misschien is ze te gevoelig in haar mond? Dat hoor je ook wel eens. Prelogopedie klinkt inderdaad goed.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#8

Wat apart, is dat altijd al zo geweest? Of heeft ze toen ze net groente/fruit kreeg wel wat gegeten? Misschein dat de groente te heet was ofzo?
Maar goed, dat verklaart niet dat ze dan ook geen ander drinken wil…


#9

Ja, is altijd zo geweest … ze drinkt alleen melk! Ligt ook alleen op haar rug, draait niet maakt geen aanstalten zich verder te ontwikkelen. Kindje ziet er echt goed uit, is verder gezond … echt hollands glorie met een bol toetje en lacht vaak! dus ziek ogen? nee … een handicap … nee …

Ik vind het ook heel apart …


#10

Is ze helemaal onderzocht dan? Want een kindje wat er goed uitziet wil niet zeggen dat het niets mankeert, dat is een beetje kort door de bocht gedacht.

Liefs Michelle



#11

Dat is zo … bedoelde te zeggen dat ze op het eerste gezicht niet anders dan andere babies oogt. Omdat dit zo vreemd is, vraag ik me af wat ze mankeert?


#12

Ikzelf zou er op staan dat ze sowieso door een kinderarts gezien word.

Liefs Michelle