Baby 9 maanden wil niet slapen

Dag mama’s
Ik ben een oma van een lief klein meisje. Ik heb haar een paar keer per week bij ons en meestal slaapt zij 1x per week bij ons.

De reden is, dat zij nu nog steeds niet doorslaapt en hierdoor haar vader en moeder behoorlijk opraken.

Wat we ook proberen, elke nacht word zij om de 2 a 3 uur wakker. Hierdoor krijgt zij nog vaak voeding. Van haar moeder de borst. Bij oma natuurlijk de fles.

Zij eet overdags goed. Drinkt goed. Op gezette tijden.Dus dat is het niet.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En raad om ons poppetje eindelijk te laten doorslapen?

Mijn dochter en haar man zijn zo goed als op.

vast bedankt en hopelijk voor de goede raad.
Oma van kleinkind

Ik denk dat ze o.a. niet doorslaapt omdat ze 's nachts die voedingen blijft krijgen.
Die moeten afgebouwd worden. Grote kans dat ze gewoon aan die voedingen gewend is en dat ze daar wakker voor blijft worden.

Bovendien zit bij 9 maanden een sprong (zie het oei-ik-groei-boek) dus dat kan ook de reden zijn dat ze niet doorslaapt.

Groetekes, Sje

Ze zou prima moeten kunnen doorslapen als ze overdag goed eet/drinkt. Wellicht is het een idee om haar 's nachts een slokje water te geven als ze wakker wordt. Het lijkt me ook dat ze zo gewend is aan de voeding dat haar lijfje erom vraagt. Het zal even doorbijten worden de eerste nachten, maar uiteindelijk zal ze het gaan begrijpen.

En inderdaad: rond 9 maanden zit een heel taaie sprong. Die gaat gelukkig vanzelf weer over.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”