Baby 8wkn oud, drinkt weinig

Hoi allemaal

Mijn dochter van bijna 8 weken oud drinkt nog 6 voedingen van 120 cc per fles in 24 uur. Ze krijgt om de 4 uur en in de nacht nog een flesje.

Haar schema ziet er als volgt uit:

• 6.00 uur 120 cc
  • 10.00 uur 120 cc
  • 14.00 uur 120 cc
  • 18.00 uur 120 cc
  • 22.00 uur 120 cc
  • 02.00 uur 120 cc

Het probleem echter is dat zij niet al haar flesjes leegdrinkt.
Ze krijgt Friso 1 ( eerst nutrilon, maar die vond ze niet lekker).
Ze is evengoed levendig en ik heb de indruk dat ze wel groeit.

Wat vinden jullie hiervan, en denken jullie ook dat dit haar behoefte is, dus niet meer moet dan 120 cc?
Uiteraard weet ik wel dat ze naarmate ze ouder wordt, meer voeding wilt en nodig heeft.

Ik lees graag terug wat de reacties zijn.

Groetjes MamaSyl34

SMR

Als een kindje borstvoeding krijgt weet niemand hoeveel cc het drinkt en maakt niemand zich druk.
En zodra een kindje flesvoeding krijgt, breekt er paniek uit als de fles niet helemaal leeg gaat.

Als ze verder goed groeit en ontwikkelt, als ze gewoon goeie plasluiers heeft, zou ik me geen moment zorgen maken.

Zelf heb je ook geen zin om op vaste tijden vaste hoeveelheden te drinken. Dat moeten we van zo’n kleintje ook niet verwachten. Elk kind is anders dus waarom verwacht het cb dat elk kindje in Nederland precies dezelfde hoeveelheden drinkt?

Lekker die kleine meid zelf aan laten geven hoeveel dorst/honger ze heeft.

Groetekes, Sje

Amen!

Volgens mij ben jij het ermee eens?!

Groetekes, Sje

Ik zeg altijd maar zo: als je je eigen kind niet snapt, doe dan even net of je je eigen kind bent en dan begrijp je zo’n kleine mop veel beter!

Groetekes, Sje

Opnieuw Amen! hihi! Ben het er helemaal mee eens en super verwoord! Zag je berichtje ook al bij de pap, wat heb jij vandaag? Allemaal waarheden als een koe
groetjes,
Wendy

Mijn blonde hersenen zijn extra warm met dit weer! Haha!

Nee maar zonder gekheid, het helpt echt als je op lastige momenten even je eigen kind probeert te zijn. Dan kun je heel vaak zelf antwoord geven op de vragen die je over je kind hebt.

Net zoals wanneer een kindje ziek is, dan zijn er ook zat moeders helemaal ongerust als die kleine mop de groentenhap niet goed eet. Moet je zelf aan groenten denken als je niet lekker bent? Nee, tuurlijk niet! Dan wil je alleen maar drinken, je neemt hooguit iets lichts te eten, maar aan warm eten moet je echt niet denken want dat komt er net zo hard weer uit. Dus waarom zou je dat dan van zo’n kleintje wel verwachten dat de groentenhap op gaat?

Groetekes, Sje

Hey Sje,

Ja, tuurlijk heb je gelijk.
Inderdaad, het CB maakt zulke strakke schema’s
en voedingsrichtlijnen.
Het is wel fijn om te weten dat je het toch wel goed doet.
Ook al weet je het instinctief wel. Moet er gewoon meer
op vertrouwen, en ja…ook mezelf verplaatsen in mijn kleine meisje.
Ik heb ook niet altijd honger.
Bedankt…kan ik weer even verder zonder kopzorgen…gniffel

SMR

Gewoon ontspannen verder genieten dus nu!

Groetekes, Sje

Niet te veel zorgen over maken. Als je kindje hier genoeg aan heeft is het goed zo. Maar de onzekerheid steekt soms even de kop op he. Dat blijft ook zo als ze ouder worden merk ik

wordt je dochter zelf wakker voor de fles van 2 uur snachts? niet alle kindjes drinken graag in de nacht namelijk. Meric was net zo. ik bouwde heel vroeg de nachtfles af. of ik liet het gewoon weg. hij werd dan wel om 5 uur wakker maar dan begon ik de dag zeg maar…met de tijd schoof dat weer op naar 6 uur. dat is eigenlijk al een teken dat ie niet zo vaak wil drinken zei de cb en de ka toen tegen mij. toen ik de nachtfles weg deed dronk hij opeens wel alle flessen leeg. zo ging dat met 2,5 maand ook weer anders. toen wilde hij opeens maar 4 flessen drinken. maar natuurlijk werd het opgehoogd. het is niet verplicht dat pasgeboren babys gelijk aan 6 flessen moeten zitten en dat ze dat behouden tot 3 maanden ofzo. ze geven het eigenlijk netjes zelf aan als ze toe zijn aan minder flesjes maar met grote hoeveelheid. eigenlijk raden ze nachtvoeding af na 6 weken. als het kan gelijk al. dus laatste voeding om 00.00 uur en eerste voeding pas om 05.00 uur. toch zijn moeders vaak bang en zeggen dat hun baby nog zo klein is en daarom nog een nachtvoeding krijgt op de raarste tijdstippen zoals 1 uur, 2 uur…maar goed je moet het helemaal zelf weten. dit is mijn ervaring!

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb besloten dat ik Mayke gewoon lekker de fles op verzoek geef.
Ik merk dat ze niet op de vaste tijden haar flesjes leegdrinkt of soms helemaal geen zin heeft. Als ze zelf komt, geef ik haar gewoon een flesje van 165 cc, en kijk wel wat er naar binnen gaat.
Zij geeft immers wel aan wat ze genoeg vindt.
Het brengt zo meer rust in de tent voor alle partijen.

Groetjes

SMR

waar maak je je dan zorgen om? dat begrijp ik dan niet zo. als je op verzoek voed dan is het meer dan logisch dat ze soms niet alle flessen leeg drinken omdat je er geen structuur in hebt/brengt…lijkt mij…

quote:
waar maak je je dan zorgen om? dat begrijp ik dan niet zo. als je op verzoek voed dan is het meer dan logisch dat ze soms niet alle flessen leeg drinken omdat je er geen structuur in hebt/brengt...lijkt mij..
mama Selma ze gaat nu op verzoek voeden Dat deed ze nog niet

MamaSyl34
En ja ik denk het zelfde als Sje hoor
Verdiep je in je kind

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Hier geen ervaring met voeden op verzoek. Wij hanteren hier een dagritme/schema. Als ik jou verhaal zo lees zou ik idd ook de fles van 2 uur weglaten. Hier nooit gedaan, zo laat voeden. Laastste fles om 23. 00 en dan maar afwachten wanneer ze komen. Ik denk dat als je de fles van 2 uur weglaat ze die andere flessen ook liever wil.

Succes

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers</a

ow ik begreep het verkeerd…ik dacht dat ze dat vanaf begin al deed maar je hebt het nu pas besloten ok dat kan natuurlijk ook

Hoi allemaal,

Ik merk dat ik door Mayke op verzoek de flesvoeding te geven, dat ze evengoed om de 4 tot 4,5 uur komt. En ze drinkt gewoon totdat ze genoeg heeft. Ze heeft 2 flessen van 165 cc gehad en de rest 120…dus netjes. Maar anders maakt het niet uit hoor, ik probeer de tips van Sje op te volgen door me te verplaatsen in haar. We hebben niet altijd evenveel honger.
En dit gaat goed zo…

Het is overigens mijn 2e kind die ik flessenvoeding geef. Alleen zit er nu 8 jaar verschil tussen.
Dus was het even vergeten hoe het ook alweer was, maar nu weet ik het weer…bij mijn eerste ging het net zo…het komt allemaal wel goed.

Nu zit ik met het volgende…maar daar zal ik bij een andere topic op terugkomen.

Groetjes

SMR