Help, mijn zoontje van 8 maanden sliep altijd prima, maar sinds een week wordt hij steevast om half 4 wakker, huilend, en vindt het gezellig als ik kom kijken, mar huilt hard als ik weer wegga om zelf ook weer te gaan slapen. Er is niks aan de hand, wie heef er tips om dit vervelende stramien te doorbreken en wie weet waar het aan kan liggen? Als ik hem laat liggen, huilt ie wel een uur. Inmiddels hangen mijn wallen tot mijn knieeen, komt het iemand bekend voor?
Baby 8 mnd wakker in de nacht
Hartstikke middenin een sprong! Tussen week 33,5 en week 37,5. Zie het oei-ik-groei-boek.
Niks doen, niet teruggaan naar de nachtvoedingen, gewoon afwachten tot het voorbij is en hij nieuw ritme gevonden heeft. Kost je een paar nachten maar dan is het daarna weer goed.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 27 Apr 2011 20:29:39
Oh dank je wel, vannacht heeft ie dus wel normaal geslapen, maar soms doet ie dat wel vaker, een nacht normaal, en de andere nacht spoken. Ik had inderdaad eerst geprobeerd en flesje gegeven, maa ik wil absoluut nit terug naar de nachtvoedingen Hij is wel heel erg gehecht aan zijn speen nu, hopen dat dat ook tijdelijk is…
Die speen is het laatste waar ik me zorgen over zou maken op dit moment. Als-ie daar lekker op slaapt, prima toch? Speen is wel weer af te leren t.z.t.
Groetekes, Sje
Mijn zoontje had dit ook rond die tijd. Idd niet teruggaan naar nachtvoedingen.
Wat ik deed was even kijken, aai over het bolletje maar wel in zijn bed laten. En dan gewoon weer weggaan. Dus niet te gezellig maken. Hier is het vanzelf weer over gegaan.
groetjes Ramona
Hoi, wij hebben dat ook gehad, heeft denk ik 1-2 maanden geduurd in totaliteit dat ze s nachts soms huilde. In begin haalde ik haar uit bed (wordt overigens niet aangeraden!) en troostte haar op schoot. Dan bij terugleggen in bed viel ze soms wel in slaap, soms toch huilen.
naderhand ging ik inderdaad (net wat de anderen zeggen) ook gewoon even kijken, aai over bolletje, knuffeltje & speentje weer geven en dan maar laten huilen… t huilen werd steeds korter hoor! Schijnt dat ze rond de 8-9 maanden ook gaan dromen… Hier was t huilen over voor ze 10 maanden oud was.
nachtvoeding ofzo ben ik ook niet gaan geven, vertikte ik. Ook niet iets anders om te drinken. Voor je t weet wennen ze daar aan…
sterkte!
Nou, dat zijn hoopvole brichten. Idd voldoet zoonlief aan alle punten uit Oei ik Groei. Vannacht maar 4 uur geslapen, hij en ik… Huilen huilen huilen… fles moest ie zelfs niet. Tandjes komen door, kruipen gaat al bijna… Dat zal het wel zijn. En oh ja, wie weet een trucje om meneer aan het water te krijgen? Meneer lust alles, alleen geen water en hij snapt ook de tuitbeker niet. Wie nog tips? Thanx!